-
41. Data: 2011-12-06 17:51:07
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-12-06 08:18, dremka pisze:
> Cezary Daniluk napisal:
>
>> a to ma raptem 5lat
>> skończone i tylko 150kkm na liczniku ;)
>
> Ford Fusion, troche ponad dwa lata, 80kkm, jade sobie jade, nagle
> wszytsko gasnie, zegary na zero i stop. Dobrze, ze dotoczylem sie na
> luzie do bocznej, bo zablokowanie chocby na chwile czworki w tym miejscu
> mogloby skonczyc sie linczem. Nie wiem co to bylo, bo sluzbowy, a
> poniewaz byla to ktoras z kolei jego awaria, wiec wymienili na inny...
>
Ja już wiem co mu dolega - do wymiany skrzynka bezpieczników pod maską,
nie wychodzi z niej prąd do stacyjki ;)
Znajomy elektryk już działa :D
Pozdrawiam !
-
42. Data: 2011-12-06 17:52:09
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-12-06 08:35, Myjk pisze:
> Mon, 05 Dec 2011 23:31:42 +0100, Cezary Daniluk
>
>> a tak musiałem się wyżalić ;)
>
> Ale co się stało, immo?
>
Napisałem wcześniej - skrzynka bezpieczników pod maską ...
Pozdrawiam !
-
43. Data: 2011-12-06 18:51:15
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: nazgul <x...@w...pl>
> Nie wiem po co dumasz nad tym, jak juz dawno takie rozwiazania zostaly
> opracowane i to w roznych wariantach.
no przecież wiem że prochu tu nie wymyślamy
zastanawiamy się tylko dlaczego niby genialne rozwiązanie nie jest
powszechne.
daj jakaś linkę żeby popatrzeć na te rózne warianty.
-
44. Data: 2011-12-06 18:51:25
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-12-06 10:19, Sylwester Łazar pisze:
> Guma szybciej się zerwie niż łańcuch.
Tyle, ze w pasku nie ma gumy.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
45. Data: 2011-12-06 18:56:53
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: nazgul <x...@w...pl>
>> o ile lampka oswietlenia kabiny może sobie zdychac bez mocy
>> to taki układ rozrzadu niespecjalnie.
>
> Elektryczny rozrząd powinien pracować tak długo jak długo działa zapłon
> (iskrowe).
no pewnie że powinien... i nawet z 10s dłużej (taka aluzja do niedawnej
dyskusji o rozbiegających się dieslach).
tylko jak zrobić zeby mieć pewność że będzie działał zawsze.
> Gdy iskry brak, to już bez znaczenia czy się zawory otworzą :)
>
> BTW, bez sprężyn to się pewnie i tak nie obędzie, bo niech się ten układ
> elektryczny zawiesi w pozycji "zawór otwarty" :) Chyba, że bezkolizyjny...
skąd.
bez sprężyn zawór poruszałby się luźno trzymany tylko przez pole
magnetyczne (ale za to zużywałby energię zawsze nawet w pozycji zamknięty)
natomiast tłok uderzając w zawór po prostu wpychałby go do środka (bez
uszkodzeń) pokonując siłe cewki.
-
46. Data: 2011-12-06 18:59:15
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: marcin <l...@k...cwo>
W dniu 2011-12-06 18:51, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-12-06 10:19, Sylwester Łazar pisze:
>> Guma szybciej się zerwie niż łańcuch.
>
> Tyle, ze w pasku nie ma gumy.
>
a co jest ?
-
47. Data: 2011-12-06 19:02:53
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: marcin <l...@k...cwo>
>tłok uderzając w zawór po prostu wpychałby go do środka (bez
> uszkodzeń)
nie bylbym taki pewien (czy bez uszkodzen)
-
48. Data: 2011-12-06 19:06:23
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
wiadomości news:jbjgob$4t3$1@news.task.gda.pl...
> No i nie odjechał spod roboty, a raczej odjechał ale na sznurku ;)
>
> Odpalił wsadziłem rewers, wyjechałem pół długości samochodu - zgasł,
> zgasły zegary, prądu na elektronice brak. Aku sprawny ...
Skąd wiesz?
-
49. Data: 2011-12-06 19:11:55
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: nazgul <x...@w...pl>
> No, nie zgodziłbym się.
> Jednokrotne,bezpośrednie przetwarzanie energii z elektrycznej na
> mechaniczną,
> musi odbywać się z mniejszymi stratami energii, niż przetwarzanie energii na
> mechaniczną,
tiaaa to teraz zniknąłeś skrzynie biegów i wał napędowy ;-)
> przesyłanie jej przez przekładnię mechaniczną 2:1 ze sprawnością
> <70%,dodatkowe opory toczenia na wale rozrządu i wale korbowym, większe
> opory pompy oleju i jeszcze ściskanie sprężyn.
pompę oleju i wał główny sobie darujmy. z 70% przegiąłeś
>
> Przecież rozrusznik jest zaprojektowany tak, aby działał przy napięciu 6V z
> dużą mocą.
> Dlaczego niby silnik napędzający zawór miałby ktoś projektować, tak aby przy
> 6 voltach nie działał?
tak rozrusznik jak będzie kręcił wałem 100 lub 200obr min to wszystko jedno
a zawór ma się poruszać dokładnie proporcjonalnie do wału...
>> no dobra dalej szukamy przyczyn dlatego to nie weszło do produkcji a
> zamiast
> Ja nie szukam przyczyn, tylko apeluję o używanie zdobyczy techniki i
> ludzkiego rozumu, (...)
> Skoro technika na to pozwala - to marnotrastwem naszych pieniędzy jest
> produkowanie badziewia
> mechanicznego.
wierzę w różne teorie spiskowe - ale akurat nie tą.
albo zawór sterowny elektromagnetycznie (mam na myśli ze trzonek zaworu
będzie rdzeniem jakiejś cewki, a nie że tylko krzywka zaworu będzie
napędzana jakimś silniczkiem)
nie przynosi jakichś fundamentalnych korzyści
albo technologia byłaby naprawdę droga.
-
50. Data: 2011-12-06 19:27:44
Temat: Re: Ford jednak g... wort ;)
Od: nazgul <x...@w...pl>
> Mi sie wydaje ze chodzilo o to aby zawory szybko wracaly na miejsce.
> Przy wyzszych obrotach (3-4krpm) trzeba to robic jakies 33 razy na
> sekunde.
>
> 4000/60=66,6(6)
> silnik 4 suwowy
> 66/2=33.
> Silna sprężyna powoduje ze ruch jest szybki.
jak podał kolega AM to żeby było naprawdę szybko stosuje się układy bez
sprężyny.
może elektromagnes nie zdoła się tak szybko przemagnesować.


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem