  • 1. Data: 2010-11-08 06:25:46
    Temat: GF2
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Przegapione? ;)

    http://www.dpreview.com/news/1011/10110405panasonicg
    f2.asp

    Przy okazji powstala nowa dziedzina w ktorej mozna byc
    najlepszym - "COMPANY'S SMALLEST AND LIGHTEST" :)

    J.

  • 2. Data: 2010-11-08 08:35:42
    Temat: Re: GF2
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/11/2010 06:25, Jakub Jewuła wrote:
    > Przegapione? ;)

    nie, cofjnij się do postu de Fresza z 04/11/2010 (ale dyskusji żadnej
    nie było).

    Moim skromnym zdaniem, to jest idealny następca kompakta dla amatora,
    albo kogoś kto chce nosić konkretny rodzaj aparatu w (dużej) kieszeni.

    B.

  • 3. Data: 2010-11-08 10:06:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-08 09:35:42 +0100, Bronek Kozicki <b...@s...net> said:

    > nie, cofjnij się do postu de Fresza z 04/11/2010 (ale dyskusji żadnej
    > nie było).

    Też się właśnie zdziwiłem, że przeszło zupełnie bez echa na tej, jakby
    nie było, sprzętowej grupie. Ale pewnie ludziska są zajęte tyraniem na
    D7000/K5 i nie mają czau na pierdołki ;-)

    > Moim skromnym zdaniem, to jest idealny następca kompakta dla amatora,
    > albo kogoś kto chce nosić konkretny rodzaj aparatu w (dużej) kieszeni.

    Zgoda. Moim zdaniem poszli śladami Olka i zrobili coś bardziej
    masowego, w cenie w jakiej jeszcze niedawno chodziły co lepsze
    kompakty. Ciekawe czy puszczą jeszcze coś bardziej haj-endowego. BTW -
    zwróciliście uwagę jak ostanio kompakty poleciały z cenami na ryj?

    de Fresz

  • 4. Data: 2010-11-08 10:51:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-08 11:06, de Fresz pisze:
    > Też się właśnie zdziwiłem, że przeszło zupełnie bez echa na tej, jakby
    > nie było, sprzętowej grupie. Ale pewnie ludziska są zajęte tyraniem na
    > D7000/K5 i nie mają czau na pierdołki ;-)

    Mnie tam kręci temat olysoników. Liczę na następnego el-a, z matrycą z
    E5 (i stabilizacją o podobnej skuteczności). Gdybym jednak zaczynał od
    nowa, rządziłby panas.
    Szkoda tylko, że niby jest kompatybilność, ale w sumie jej nie ma do
    końca, bo jeden ma stabilizację w szkle, drugi (marną w EPx) w matrycy.

    I w sumie z nic nieliczącego się gracza (panasonic) zrobiła się
    zauważalna pozycja z perspektywami.

    --
    pozdrawia Adam
    /zarabiam jedyne/

  • 5. Data: 2010-11-08 12:13:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-08 11:51:40 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Mnie tam kręci temat olysoników.

    Mnie też, ale na aparat idealny dla siebie będę musiał chyba jeszcze
    trochę poczekać. Wymiary NEXa, stabilizacja jak w Olku, AF z Panasa,
    ergonomia z... no w sumie, to żaden mi jakoś szczególnie nie pasi,
    wszystkie te systemy mają coś fajnego i więcej niefajnego.

    > Liczę na następnego el-a, z matrycą z E5 (i stabilizacją o podobnej
    > skuteczności). Gdybym jednak zaczynał od nowa, rządziłby panas.

    Ja bym sobie jednak życzył jasnych szkieł ze stabilizacją, a u Panasa
    tak nie ma.

    > Szkoda tylko, że niby jest kompatybilność, ale w sumie jej nie ma do
    > końca, bo jeden ma stabilizację w szkle, drugi (marną w EPx) w matrycy.

    Ooo, nie słyszałem wcześniej zbyt wielu skarg na stabilizację Olka,
    jest aż tak kiepsko, czy po prostu mogłoby być lepiej?

    > I w sumie z nic nieliczącego się gracza (panasonic) zrobiła się
    > zauważalna pozycja z perspektywami.

    Zgadza się. Samsung też by tak chciał, ale jak na razie pozostaje to w
    sferze ich planu marketingowego. Powinni podkupić paru inżynierów
    Pętaxowi, a kolejnych kilku marketoidów Soniaczowi.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-11-08 12:18:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-08 13:13, de Fresz pisze:
    > Ooo, nie słyszałem wcześniej zbyt wielu skarg na stabilizację Olka, jest
    > aż tak kiepsko, czy po prostu mogłoby być lepiej?

    Nie no, działa ale tak... raz lepiej, raz gorzej. Średnio wychodzi 2EV.
    Z E3 można było liczyć na 4EV w serii. Akurat tyle by się przydało.
    Przedwczoraj w Tatrach przy pirońskim wietrze co prawda, na 150mm nawet
    1/250 dawała ostrość na co czwartym ujęciu.

    > Zgadza się. Samsung też by tak chciał, ale jak na razie pozostaje to w
    > sferze ich planu marketingowego. Powinni podkupić paru inżynierów
    > Pętaxowi, a kolejnych kilku marketoidów Soniaczowi.

    A Soniacz zrobił fajne body i... nic więcej.

    --
    pozdrawia Adam
    /dojrzałość to czas, gdy już wszystko człowiekowi wisi i to jest fajny czas/

  • 7. Data: 2010-11-08 12:28:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-08 13:18:14 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > A Soniacz zrobił fajne body i... nic więcej.

    Fajne body? No nie wiem, pomacałem to i szczerze mówiąc aparat zupełnie
    nie dla mnie. Ergonomia - żałosna, jakość wykonania (taka odczuwalna po
    palcami) - denna, sample - na kolana nie rzucają. Może dla mojej matki
    to byłby dobry aparat, ale ona chce coś niedużego, a NEX z kitem to już
    kobyła, na nic się zdaje tytuł "najmniejsiejszego korpusu APSC świata".

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-11-08 15:23:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:
> [...]
    f2.asp

    > Przy okazji powstala nowa dziedzina w ktorej mozna byc
    > najlepszym - "COMPANY'S SMALLEST AND LIGHTEST" :)

    kretyńskie sterowanie dotykowym ekranem :)

  • 9. Data: 2010-11-08 17:13:41
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    f2.asp
    > kretyńskie sterowanie dotykowym ekranem :)

    Mozna noskiem smyrac ;)

  • 10. Data: 2010-11-08 17:24:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 8 Nov 2010 18:13:41 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Mozna noskiem smyrac ;)

    następna generacja będzie pewnie miała zaimplementowany głosik mówiący
    "ooo... tak mi rób, jeszczeeeeeeee"
    Za odpowiednią dopłatą będzie można ściągnąć dodatkowe głosy - Megan Fox,
    Jessica Alba, Leonardo DiCaprio i Krzysztof Ibisz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel