  • 1. Data: 2022-08-24 15:06:56
    Temat: Generacja projektu Eclipse
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.
    Moze ktoś podrzuci jakimś hasłem czego szukać...

    Mam sytuację nastepujacą: jest projekt w C/C++. Składa się ze źródeł,
    nietypowego systemu budowania i kilku drobnostek.

    Źródła się porozrzucane w kilku miejscach, do kórych ściezki mam. Nie
    moja wina, zastane.

    Wiem też jak "ustawić" debugger w domyslny sposób, aby było łatwo
    pracować z kodem.

    Chciałbym to zautomatyzować. Czyli napisać generator projektu eclipse,
    który tą wiedzę zamieni w plik projektu.

    W wyniku własnej ignoracji mam wrażenie, że to jest trudne.

    Eclipse bazuje na jakiś bazach danych projektów, ich format jest niby
    xmlowy, ale baza danych już nie jest taka oczywista.

    O ile xml-a jestem w stanie jako-tako wygenerować, to już dodanie go
    tak, aby eclips zobaczył go automatycznie po stacie, wymaga pewnie
    jakichś machlojek z tą bazą danych.

    Zauważyłem, że są jakieś metody, opisywane w necie, pozwalajace na
    odpalenie eclise w trybie z konsoli i manipulowanie tą bazą danych.

    Strasznie to upierdliwe.

    Mam jakieś alternatywy?

    Scenariusz:
    1) tworzę nowego brancha
    2) downloaduje źródła
    3) generuje projekt eclipse
    4) odpalam eclise i pracuje z kodem
    5) mam takich konfiguracji kilka i mogę płynnie przepinać się między nimi.

    Przyznaje, że Visualowy koncept "solucji" był znacząco wygodniejszy, nie
    było centralnej bazy danych, pliki projektu generowało się w trywialny
    sposób.

    Eclipse straszliwie to komplikuje pojęciem centralnego "workspace" co
    jest dobre, jak się pracuje nad czymś miesiąc, a nie pracuje nad kilkoma
    rzeczami i codziennie innymi.

    Co robie źle i jesli robie dobrze, to jak radzieicie sobie w takich
    sytuacjach?

  • 2. Data: 2022-08-27 08:56:28
    Temat: Re: Generacja projektu Eclipse
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć, ale może
    CMake pomoże:
    https://cmake.org/cmake/help/latest/generator/Eclips
    e%20CDT4.html. Tzn.
    opisz sobie projekt w CMake i za jego pomocą generuj ,,projekty".

  • 3. Data: 2022-08-27 10:58:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/08/2022 08:56, JDX wrote:
    > Szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć

    Chcę wygenerować projekt eclispe gotowy do otwrcia, zawierający wszystko
    co potrzebne do pracy, na przykład linki do źródeł czy gotową
    konfigurację debugową.

    >, ale może
    > CMake pomoże:

    Nie bardzo mogę go używać. Zerknę jednak, dzieki.

  • 4. Data: 2022-08-27 14:18:35
    Od: J-23 <B...@p...fm>

    W dniu 24.08.2022 o 15:06, heby pisze:
> [...]
    > rzeczami i codziennie innymi.
    >
    > Co robie źle i jesli robie dobrze, to jak radzieicie sobie w takich

    By osiągnąć co chcesz jedynym wyście jest napisanie eclipsowej wtyczki..
    nie jest to trywialne zadanie... pracy sporo... poziom skomplikowania
    oceniłbym jako średni.

    A to na sam początek:
    https://riptutorial.com/eclipse-plugin

    Pozdrawiam
    J-23

  • 5. Data: 2022-10-11 11:51:30
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Chcę wygenerować projekt eclispe gotowy do otwrcia, zawierający wszystko
    > co potrzebne do pracy, na przykład linki do źródeł czy gotową
    > konfigurację debugową.

    A może półśrodek? Utwórz projekt ręcznie i po prostu przepinaj się między
    gałęziami, po każdym przepięciu odświeżając pliki projektu w Eclipse
    (Refresh)?

    --
    Co myśli kura uciekająca przed kogutem?
    "Zrobię jeszcze trzy okrążenia dookoła kurnika żeby nie pomyślał ze

  • 6. Data: 2022-10-11 13:06:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/10/2022 11:51, Arnold Ziffel wrote:
    > A może półśrodek? Utwórz projekt ręcznie i po prostu przepinaj się między
    > gałęziami, po każdym przepięciu odświeżając pliki projektu w Eclipse
    > (Refresh)?

    Dodawanie białka do tego procesu to proszenie się o kłopoty.