    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Generacja projektu Eclipse
    Date: Wed, 24 Aug 2022 15:06:56 +0200

    Cześć.
    Moze ktoś podrzuci jakimś hasłem czego szukać...

    Mam sytuację nastepujacą: jest projekt w C/C++. Składa się ze źródeł,
    nietypowego systemu budowania i kilku drobnostek.

    Źródła się porozrzucane w kilku miejscach, do kórych ściezki mam. Nie
    moja wina, zastane.

    Wiem też jak "ustawić" debugger w domyslny sposób, aby było łatwo
    pracować z kodem.

    Chciałbym to zautomatyzować. Czyli napisać generator projektu eclipse,
    który tą wiedzę zamieni w plik projektu.

    W wyniku własnej ignoracji mam wrażenie, że to jest trudne.

    Eclipse bazuje na jakiś bazach danych projektów, ich format jest niby
    xmlowy, ale baza danych już nie jest taka oczywista.

    O ile xml-a jestem w stanie jako-tako wygenerować, to już dodanie go
    tak, aby eclips zobaczył go automatycznie po stacie, wymaga pewnie
    jakichś machlojek z tą bazą danych.

    Zauważyłem, że są jakieś metody, opisywane w necie, pozwalajace na
    odpalenie eclise w trybie z konsoli i manipulowanie tą bazą danych.

    Strasznie to upierdliwe.

    Mam jakieś alternatywy?

    Scenariusz:
    1) tworzę nowego brancha
    2) downloaduje źródła
    3) generuje projekt eclipse
    4) odpalam eclise i pracuje z kodem
    5) mam takich konfiguracji kilka i mogę płynnie przepinać się między nimi.

    Przyznaje, że Visualowy koncept "solucji" był znacząco wygodniejszy, nie
    było centralnej bazy danych, pliki projektu generowało się w trywialny
    sposób.

    Eclipse straszliwie to komplikuje pojęciem centralnego "workspace" co
    jest dobre, jak się pracuje nad czymś miesiąc, a nie pracuje nad kilkoma
    rzeczami i codziennie innymi.

    Co robie źle i jesli robie dobrze, to jak radzieicie sobie w takich
    sytuacjach?