  • 11. Data: 2017-12-27 22:44:00
    Temat: Re: Głośniki do laptopa - jakie?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-27 o 19:09, RadoslawF pisze:
    > To zacznij, sprzęt audio kosztuje, no chyba ze mogą być gówniane
    > małe głośniczki za stówę. Do gier i odgłosów strzałów dobre
    > do muzyki nie polecam.
    > Nie polecam też podrasowywania małych gównianych głośniczków
    > subwoferem, brzmi owszem lepiej ale do muzyki za słabe.
    > Jak do muzyki to DAC zintegrowany ze wzmacniaczem słuchawkowym
    > i słuchawki, minimum dwa razy po 300zł lub DAC z normalnym wzmacniaczem
    > i duże drewniane kolumny jak już radzono. Wyjdzie drożej niż
    > opcja ze słuchawkami ale i efekt lepszy.

    PRyyyyyy szalony :-)
    Zluzuj majty. 99% gospodyń domowych nie zauważy różnicy od np. Sony cp-100:

    https://www.olx.pl/oferta/mikro-wieza-sony-cp-100-st
    ereo-super-stan-CID99-IDqXZVW.html#b68af0a231

    AUX i pilot były w standardzie.
    Na początek wystarczy.

  • 12. Data: 2017-12-28 01:05:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    T pisze tak:

    > Chciałbym móc słuchać muzyki ze starych płyt CD
    > Mam ich sporo, są w bardzo dobrym stanie.

    No nie wątpię, że w bardzo dobrym stanie ;)

    IMHO dźwięk ze starych odtwaraczy CD jest natarczywy i męczący na
    dłuższą metę. Ma bardzo dużą dynamikę. Coś jak filmy w 60fps.
    Ludzie ich nie lubią oglądać. Zaleta kompletna cisza jak jest cisza.

    > Wpierw chciałem kupić odtwarzacz CD, ale nie wiem
    > jaki byłby dobry.

    Trzeba poszukać opinii pod kątem brzmienie i zawierzyć.

    > Inne rozwiązanie to kupienie głośników do laptopa.
    > W tej chwili gdy trzeba czegoś posłuchać używam
    > słuchawek, ale muzyki chciałbym słuchać "głośno".

    Słabe głośniki załatwią sprawę. Dobre głośniki przerób płyty na mp3 lub
    FLAC. Wystarczy beat reszte odegra mózg w głowie. Jeśli słyszysz w
    radiu u pana Zenka na taxie z 50m "martenowski stawiał piec to
    wystarczy.

    Laptop będzie szumieć więc głośność laptopa na 70% a głośniki na 20%

    > Czy ktos mógłby mi coś doradzić?
    >
    > W laptopie mam SoundMAX Inegrated Digital HD Audio
    > i używam Widows XP pro SP3.

    Jeśli upierasz się przy "głośno" to kolumny drewniane i wzmacniacz
    jakiś Pioneer np bo od tego musisz zacząć.

    Jak zarzucisz Money for nothing to ciary przechodzą :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 13. Data: 2017-12-28 04:04:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-27 o 22:44, z pisze:

    > PRyyyyyy szalony :-)
    > Zluzuj majty. 99% gospodyń domowych nie zauważy różnicy od np. Sony cp-100:

    Pytający jest gospodynią domową czy miłośnikiem muzyki?

    > https://www.olx.pl/oferta/mikro-wieza-sony-cp-100-st
    ereo-super-stan-CID99-IDqXZVW.html#b68af0a231

    > AUX i pilot były w standardzie.
    > Na początek wystarczy.

    Nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Jeśli wystarczy to dlatego że ma "wejście optyczne".
    Tyle że laptop w z dziadowską kartą SFX go nie będzie miał
    i dalej potrzeba DACa.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-12-28 05:13:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    T pisze tak:

    > Ja wręcz przeciwnie. Kupna używanych rzeczy w ogóle nie rozważam.

    Dlaczego? :)

    Mój wzmacniacz Pioneer A-400 bez X wcale nie stracił nic na uroku
    po 25 latach. Nigdy nie był psikany Kontaktem. Wystarczyło pomachać
    wszystkimi gałkami raz w miesiącu.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 15. Data: 2017-12-28 07:44:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-28 o 04:04, RadoslawF pisze:
    > Pytający jest gospodynią domową czy miłośnikiem muzyki?

    Myślę że wyciągasz zbyt dalekie wnioski i mamy do czynienia z normalnym
    słuchaczem dla przyjemności który z barku miejsca zanabył sobie
    szatański wynalazek zwany laptopem :-)
    Wnioskuję że płyty dostał bo inaczej się tu by nie pytał czym je
    odtwarzać :-) Sorry ale takie mam przeczucie

    Z przykładu który podałem najważniejsze są kolumny które w porównaniu z
    pstryczkami komputerowymi w tej cenie biją wszystko na głowę.

    Wiem że DACe i ta cała aura złotych kabli może rajcować ale pozwól
    ludziom po prostu cieszyć się muzyką.

    Wiesz jak przyjemnie jest puścić coś z kasety i patrzeć jak obracają się
    kółka i mruga wyświetlacz w Condorze? :-)

  • 16. Data: 2017-12-28 09:16:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    On nie pyta czym, on napisał:
> [...]

    > Z przykładu który podałem najważniejsze są kolumny które w porównaniu z
    > pstryczkami komputerowymi w tej cenie biją wszystko na głowę.

    Plastikowe gówienka zwane kolumnami komputerowymi owszem biją
    ale zostaje gówniana jakość tego co wychodzi z karty SFX.

    > Wiem że DACe i ta cała aura złotych kabli może rajcować ale pozwól
    > ludziom po prostu cieszyć się muzyką.

    Nie stawiaj w jednym szeregu użyteczne urządzenie z grającymi kablami
    i innymi wynalazkami z "audio woodoo".

    > Wiesz jak przyjemnie jest puścić coś z kasety i patrzeć jak obracają się
    > kółka i mruga wyświetlacz w Condorze? :-)

    Z kasety owszem, z Condora mniej, słaba jakość dźwięku.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2017-12-28 10:16:14
    Od: Chris <x...@x...com>

    w_edifier_r1600tiii_spotkanie_z_legenda

    > Ze 3 lata temu kupiłem amplituner Telefunken HR660, 2x30W za jakieś 100
    > zł. Wymagał naprawy jednego potencjometru. A do tego 2 trójdrożne
    > kolumny Watson o wymiarach 270x260x510 po jakieś 80 zł/szt, dużo lepsze
    > od zaprezentowanych w twoim linku. Jak dla mnie, muzyka jest OK :)

    Rozumiem że masz predyspozycje audofilskie i testowałeś oba zestawy
    dzięki czemu możesz porównać jak grają?

    > Oczywiście, nie znajdziesz dobrej propozycji od ręki, trzeba nieco trudu
    > sobie zadać. Kupując amplituner masz dodatkowy bonus - masz od razu
    > radio :)

    Radio analog to przeżytek więc żaden z tego plus :)

    > Ten sprzęt jest w jadalni, w moim pokoju mam jeszcze starszą Yamahę
    > R-300, wygrzebaną na strychu u sąsiada. Trzeba było odświeżyć ścieżki
    > potencjometrów, naprawić podświetlenie skali i dorobić dwie gałki. Do
    > tego są dwie kolumny trójdrożne nieznanej marki o podobnych j/w
    > rozmiarach, też za darmo otrzymane, wymagały wymiany twiterów i basów
    > (jakieś kilkadziesiąt zł na głośnik) no ale darowanemu koniowi w zęby
    > nie patrzysz :)
    > Jedyny brak takiego rozwiązania to brak wejścia S/PDIF lub optycznego.

    To wada ale widzę że lubisz szumy i trzaski ze staroci więc dla Ciebie
    to plus.
    Nie mówiąc już o wymiarach sprzętu gdzie trzeba mieć miejsce na ampa +
    duże kolumny.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 18. Data: 2017-12-28 10:25:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-28 o 09:16, RadoslawF pisze:

    słaba jakość dźwięku.

    Dobrze wiesz że to pojęcie względne i zależy od delikwenta, pomieszczenia...

    Daj szansę "młodemu" (tak go nazywam bo takie zadaje pytania) na
    spróbowanie po bożemu na mini wieży z drewnianymi głośnikami dwudrożnymi
    z dedykowanego odtwarzacza CD za 100 zł. na początek :-)

  • 19. Data: 2017-12-28 12:35:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 10:16:14 +0100, Chris napisał(a):

    > Rozumiem że masz predyspozycje audofilskie i testowałeś oba zestawy
    > dzięki czemu możesz porównać jak grają?
    Ironię sobie wsadź w d.... Porównując jakość zestawów audio najmniejszą
    wagę bym przykładał do odsłuchu. Praktycznie wszystkie współczesne
    zestawy omawianej klasy mają zniekształcenia sumaryczne nie do
    uchwycenia przez ludzkie ucho. Parametry fizyczne zestawu mówią
    wszystko.

    > Radio analog to przeżytek więc żaden z tego plus :)
    Jak dostajesz to za darmo to już plus :) A broadcasting FM będzie w
    kraiku jeszcze dłuuugo.

    > To wada ale widzę że lubisz szumy i trzaski ze staroci więc dla Ciebie
    > to plus.
    Nie bardzo wiem skąd ci się wzięły szumy i trzaski. Mi tam nic nie szumi
    ani trzeszczy.

    > Nie mówiąc już o wymiarach sprzętu gdzie trzeba mieć miejsce na ampa +
    > duże kolumny.
    Pełna zgoda. Coś za coś, fizyki nie oszukasz.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2017-12-28 17:39:59

    W dniu 2017-12-27 o 19:09, RadoslawF pisze:

    > Jak do muzyki to DAC zintegrowany ze wzmacniaczem

    Z ciekawości.
    O jakich DACach konkretnie piszesz? Jaki przedział jest to cenowy?