  • 1. Data: 2015-12-06 17:05:12
    Temat: Gniazdo RJ45 nie kontaktuje.
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Podejrzewam gniazdo rj45 w lapku, że nie zawsze kontaktuje, to znaczy na
    pewno nie kontaktuje gdy lekko wyciąga się - ale jeszcze w granicach
    zatrzaśnięcia - wtyczkę kabla ethernet.
    Bawić się w "odginanie" drucików w gnieździe (czy próby nie pogorszą
    obecnego stanu, każdy z drucików jest przecież nieco inaczej odgięty), czy
    od razu nastawiać sie na rozkręcanie lapka i wymianę gniazda?
    Swoją drogą te zatrzaski we wtyczkach ethernet to grr[.......] :-((

  • 2. Data: 2015-12-06 17:09:03
    Temat: Re: Gniazdo RJ45 nie kontaktuje.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.12.2015 o 17:05, n...@d...spamerow pisze:
> [...]
    > od razu nastawiać sie na rozkręcanie lapka i wymianę gniazda?
    > Swoją drogą te zatrzaski we wtyczkach ethernet to grr[.......] :-((

    odegnij, jak zepsujesz, bedziesz na 100% wiedzial że trzeba napawiać.
    albo kupić pcmcia - lan. albo przyzwyczaić się do wifi

    ToMasz

  • 3. Data: 2015-12-06 17:44:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 6 Dec 2015 17:05:12 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > wtyczkę kabla ethernet.

    Jak ta wtyczka jest zaciskana to ją urżnij i zarób nową.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2015-12-06 17:54:00
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Tyle że ta konkretna wtyczka to STP lub FTP (metalowy ekran wtyczki).
    Nie mam ani takiej wtyczki ani nie wiem, czy dam radę ją obrobić zwykłą
    zaciskarką.
    Kabel też ma ileś metrów, więc nie byłby za 5 złotych.
    Pytam o gniazdo RJ45, bo odginanie sprężynek (tak ogólnie) to rzecz, która
    czasami słabo wychodzi i częstokroć przynosi efekt odwrotny do zamierzonego
    (przykładowo w gniazdach USB jakoś mi to nie szło i źle się kończyło).

    -----

  • 5. Data: 2015-12-06 20:14:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2015-12-06 17:54, ????? wrote:
> [...]
    > (przykładowo w gniazdach USB jakoś mi to nie szło i źle się kończyło).

    Można jeszcze spróbować psiknąć Kontaktem S i U. W gniazdach USB pomaga.

  • 6. Data: 2015-12-07 08:57:52
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2015-12-06 17:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > Podejrzewam gniazdo rj45 w lapku, ?e nie zawsze kontaktuje, to znaczy na
    > pewno nie kontaktuje gdy lekko wyci?ga sie - ale jeszcze w granicach
    > zatrza?niecia - wtyczke kabla ethernet.
    > Bawiae sie w "odginanie" drucików w gnie 1/4 dzie (czy próby nie pogorsz?
    > obecnego stanu, ka?dy z drucików jest przecie? nieco inaczej odgiety), czy
    > od razu nastawiaae sie na rozkrecanie lapka i wymiane gniazda?
    > Swoj? drog? te zatrzaski we wtyczkach ethernet to grr[.......] :-((

    Po pierwsze musisz mieć pewność, czy to wina gniazda w lapku, czy wtyczki.

    Czyli krok pierwszy: zmień kabel (jeśli to patchcord) albo zarób nową
    wtyczkę (koniecznie wtyczka dopasowana do rodzaju kabla - inna do linki,
    inna do drutu i zaciskarka). Jeśli nie masz warunków żeby to samemu
    zrobić dobrze - zleć komuś.

    Jeżeli krok pierwszy nie przyniesie rozwiązania, to krok drugi - naprawa
    lapka. Nie próbuj bawić się w żadne odginanie. Na 99% to nie wina styków
    w gnieździe, tylko "puściło" lutowanie gniazda do płyty, albo uszkodzony
    zatrzask.

    Te zatrzaski we wtyczkach i gniazdach ethernet są OK i są niezbędne żeby
    wtyczka nie "wyłaziła". Trzymają pewnie. To jednak nie jest technologia
    "dla idiotów" i szarpanie za kabel źle się kończy. Jeśli zatrzask w
    gnieździe jest uszkodzony (ma luzy), to wymiana gniazda.

  • 7. Data: 2015-12-07 09:05:18
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zamieniłem wtyczki miejscami (to akurat dość długi kabel gdzieś tam poupychany) i
    chwilowo jest dobrze.
    Czasem trafiają na siebie dwie tolerancje ujemne lub dodatnie i wtedy bywają problemy
    w technice (w tym przypadku wtyczki i gniazda).

    -----
> [...]
    (koniecznie wtyczka dopasowana do rodzaju kabla - inna do linki, inna do drutu i
    [...]

  • 8. Data: 2015-12-09 22:48:19
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > odegnij, jak zepsujesz, bedziesz na 100% wiedzial że trzeba napawiać.
    > albo kupić pcmcia - lan. albo przyzwyczaić się do wifi

    Ja przez takie odginanie kiedyś ułamałem jeden ze styków odpowiedzialnych za
    gigabit - do fast ethernet potrzeba tylko czterech z ośmiu, i działało ale
    już na 100 Mbps a nie 1 Gbps.

    --
    Wiktor S.

  • 9. Data: 2015-12-10 09:08:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No właśnie podobnego kłopotu się bałem.
    Po wpięciu kabla odwrotnie nadal od czasu do czasu występuje problem (ni z tego czy
    owego wyskakuje jakiś komunikat "znaleziono nowe urzadzenia LAN" lub podobny, co
    dowodzi krótkotrwałej przerwy w sieci), ale znacznie rzadziej.
    To starszawy lapek, nie chce mi się babrać z przelutowywaniem nowego gniazda.

    -----