  • 1. Data: 2014-09-05 01:23:54
    Temat: HP Mini 210-3000, procek się grzeje
    Od: "TheGhost" <m...@A...PL>

    Witam!

    Otóż problem polega na tym, że procek strasznie się grzeje. Jest czysty
    system (Win7 Starter), program antywirusowy (Avast) i kilka różnych
    aplikacji. Procek grzeje się do temperatury 60 stopni (ok 70 i więcej przy
    animacjach Flash i ciężkiej grafice). Chłodzenie działa normalnie (???).
    Wiatraczek się kręci, automatycznie są regulowane obroty (słychać jak
    przyśpiesza i zwalnia). O ile teraz nie stanowi to większego problemu, o
    tyle z doświadczenia wiem, że jak system będzie bardzo zamulony może to
    wpłynąć na żywotnośc procesora i komp może zacząć się zawieszać. Dlaczego
    tak się dzieje? Jak temu zaradzić? Jest jakiś problem z komputerem, czy taki
    "urok" tych HP-ków?

    Z temperaturą dysku nie ma problemu (ok 40 st C). Procek Atom N570, 1,66
    GHz. 1 GB Ram

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2014-09-05 06:27:17
    Temat: Re: HP Mini 210-3000, procek się grzeje
    Od: work <g...@w...pl>

    W dniu 2014-09-05 01:23, TheGhost pisze:
> [...]
    > problem z komputerem, czy taki "urok" tych HP-ków?
    >
    > Z temperaturą dysku nie ma problemu (ok 40 st C). Procek Atom N570, 1,66

    to normalne. Mam to samo w N550 a to jest proc 2 rdzeniowy 1.5 Ghz.
    Ogólnie bardzo mała wydajność zbliżona do N570.

  • 3. Data: 2014-09-05 07:20:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Sep 2014 01:23:54 +0200, TheGhost napisał(a):

    > Procek grzeje się do temperatury 60 stopni (ok 70 i więcej przy
    > animacjach Flash i ciężkiej grafice).

    Całkiem normalne.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-09-05 13:39:08
    Od: "TheGhost" <m...@A...PL>

    > Całkiem normalne.

    Da się to jakoś "zneutralizować"? CPU Cool, podkładka chłodząca (podobno
    obniża temperaturę o ok 5%)? Może jakiś specjalny sterownik płyty głównej
    lub programik do regulacji prędkości obrotów? A może przetaktowanie procka?
    Będzie to na dłuższą metę niebezpieczne, czy niech se to jest jakie jest?

    Pozdrawiam, M.

  • 5. Data: 2014-09-05 15:12:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Sep 2014 13:39:08 +0200, TheGhost napisał(a):

    > czy niech se to jest jakie jest?

    Ja bym nie ruszał.
    --
    Jacek