  • 1. Data: 2020-08-24 08:37:29
    Temat: Hasz dla permutacji
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Mam permutację np. 5 7 1 2 8 ..4
    chce każdą oznaczyć haszem, chętnie 64 bitowym by uniknąć kolizji 32
    bitów choć ostatecznie 32 bity to też male prawdopodobieństwo kolizji.
    Ma mieć własności:
    - nie działam na bitach ale na liczbach, np. 1204 999 451 1021...
    nieduże liczby

    - prosty hasz z możliwością generowania przyrostowego:
    jak zamieniam liczbę numer 21 z 45 to ze starego generuję nowy hasz,
    najlepiej nie z całej tablicy, tak działa prosty XOR, tylko problem: ma
    być conajmniej 32 bity a nie tyle bitów ile mają liczby

  • 2. Data: 2020-08-24 10:10:39
    Temat: Re: Hasz dla permutacji
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 8/24/20 8:37 AM, Borneq wrote:
> [...]
    > najlepiej nie z całej tablicy, tak działa prosty XOR, tylko problem: ma
    > być conajmniej 32 bity a nie tyle bitów ile mają liczby

    XOR jest nieczuły na kolejność, więc xor wraz z numerem pozycji:
    0 xor tab[0] xor 1 xor tab[1] xor 2 xor tab[2] xor...
    wada: dla małych liczb hash będzie mały, nie całe 32/64 bity, więc
    byłoby niebezpieczeństwo że dwie permiutacje będą miały ten sam hash.

  • 3. Data: 2020-08-24 10:20:34
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-24 o 10:10 +0200, Borneq napisał:

> [...]
    > wada: dla małych liczb hash będzie mały, nie całe 32/64 bity, więc
    > byłoby niebezpieczeństwo że dwie permiutacje będą miały ten sam hash.

    Rób dwie operacje: xor oraz shift jednego bitu... Tak działa BSD sum.
    Zalety takie, że jeszt bardzo szybki oraz wrażliwy na inwersję
    wartości. Szerokość takiego hashu sobie możesz dopasować sam, wystarczy
    użyć innego clampingu.

    3 lata temu popełniłem tego implementację:
    https://sourceforge.net/p/bsum/code/HEAD/tree/trunk/
    bsum.asm

    Mateusz

  • 4. Data: 2020-08-24 10:46:48
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 8/24/20 10:10 AM, Borneq wrote:
> [...]
    > wada: dla małych liczb hash będzie mały, nie całe 32/64 bity, więc
    > byłoby niebezpieczeństwo że dwie permiutacje będą miały ten sam hash.

    Fletcher sum?

  • 5. Data: 2020-08-24 13:31:34
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 8/24/20 10:20 AM, Mateusz Viste wrote:
> [...]
    > użyć innego clampingu.
    >
    > 3 lata temu popełniłem tego implementację:

    Zastanwiam się, bo taki hasz ma okreśłoną "pojemność" po 32 takich
    przeunięciach wcześniejsze wartości nie będą miały żadnego wpływu na sumę.
    Sam crc można lokalnie modyfikować:
    https://github.com/drmikehenry/crc_incremental, metoda testIncrFile i
    zmienna fastNewCrc. ALE
    zmiana to pętla w pętli w calcCrcZeros

    mi chodzi o prostą sumę.
    Może tak (pomijając obcinanie do długości słowa):
    checkusm = SUMA (data[i] * (i+1))

    mnożenie na dzisiejszych kompach jest bardzo szybkie
    jest wrażliwy na kolejność
    czy to byłoby dobre?

  • 6. Data: 2020-08-24 13:48:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-24 o 13:31 +0200, Borneq napisał:

    > Zastanwiam się, bo taki hasz ma okreśłoną "pojemność" po 32 takich
    > przeunięciach wcześniejsze wartości nie będą miały żadnego wpływu na
    > sumę.

    Mój błąd, z rozpędu i przyzwyczajenia napisałem "shift", a powinno być
    "rotate". W kodzie który podlinkowałem zobaczysz "ror".

    Mateusz

  • 7. Data: 2020-08-24 13:52:37
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 8/24/20 1:48 PM, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    >
    > Mój błąd, z rozpędu i przyzwyczajenia napisałem "shift", a powinno być
    > "rotate". W kodzie który podlinkowałem zobaczysz "ror".

    No tak, ale jak potem zamienić jeden bajt na inny?
    Z mnożeniem świetnie wychodzi, kod w c++

    #include <iostream>
    #include <vector>

    using namespace std;

    int sum1 (vector<int8_t> &v) {
    int res = 1;
    for (int i=0; i<v.size();i++){
    res += v[i]*(i+1);
    }
    return res;
    }

    int main() {
    vector<int8_t> v;
    v.clear();
    v.push_back(1);
    v.push_back(3);
    v.push_back(32);
    v.push_back(2);
    int sum = sum1(v);
    std::cout << sum << std::endl;
    v[2]=127;
    int fastsum = sum + 3*(127-32);
    std::cout << fastsum << " " << sum1(v) << std::endl;
    return 0;
    }

  • 8. Data: 2020-08-24 13:57:54
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-24 o 13:52 +0200, Borneq napisał:
    > No tak, ale jak potem zamienić jeden bajt na inny?

    Nie znam prostej metody.

    > Z mnożeniem świetnie wychodzi, kod w c++

    No to pozostaje ci już tylko zaimplementować obie wersje i sprawdzić w
    warunkach rzeczywistych dla każdego:
    - czas wykonania
    - statystyczny rozkład
    - częstotliwość kolizji