  • 1. Data: 2024-01-11 20:10:10
    Temat: Hertz rezygnuje z pojazdów elektrycznych, w tym Tesli
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    https://www.reuters.com/business/autos-transportatio
    n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/

    "Wypożyczalnia Hertz sprzedaje około 20 000 pojazdów elektrycznych, w tym Tesle.
    Likwidowana jest flota pojazdów elektrycznych dwa lata po zawarciu umowy z
    producentem
    samochodów na oferowanie swoich pojazdów do wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem
    spadku
    popytu na pojazdy elektryczne.

    Hertz zdecyduje się zamiast tego na pojazdy napędzane benzyną, oznajmiło w czwartek,
    powołując się na wyższe wydatki związane z kolizjami i uszkodzeniami pojazdów
    elektrycznych, mimo że do końca 2024 r. zamierzało przestawić 25% swojej floty na
    pojazdy
    elektryczne."

  • 2. Data: 2024-01-11 22:32:16
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 11.01.2024 o 20:10, m4rkiz pisze:
> [...]
    > uszkodzeniami pojazdów elektrycznych, mimo że do końca 2024 r.
    > zamierzało przestawić 25% swojej floty na pojazdy elektryczne."

    Nie czytają tej grupy i nie wiedzą że elektryk wystarczy dla każdego?
    Czy jednak ktoś zaczyna myśleć i liczyć koszty?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2024-01-12 07:11:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > wynajęcia, co jest kolejnym sygnałem spadku popytu na pojazdy elektryczne.

    Ten ostatni dodatek do informacji to skąd?
    Aaaa no tak - znani hejterzy z reutersa dopisali swoje chciejstwo.

    A sytuacja faktycznie wygląda tak, że Hertz przejechał się na obniżkach
    cen Tesli z zeszłego roku.
    Kupili na górce, teraz takie same nowe auta kosztują o 1/3 mniej, a co
    za tym idzie ceny używanych spadły o drugie tyle niż prognozowali.

    Dlatego im się biznes przestał spinać i mają na tym potężne straty.

    Z tego punktu widzenia faktycznie lepiej kupować benzynowe - one już
    będą tylko droższe, przynajmniej jako nowe.

  • 4. Data: 2024-01-12 19:58:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 22:32:16 +0100, RadosławF wrote:
    n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/

    > Nie czytają tej grupy i nie wiedzą że elektryk wystarczy dla każdego?
    > Czy jednak ktoś zaczyna myśleć i liczyć koszty?

    Koszty w tym biznesie ważne ... ale czy Tesla nie zawyża tych kosztów
    napraw?

    Pewnie zawyża, ale czy to chwilowe, bo mają popyt na produkcje,
    czy dlatego ze może ... ale w sumie każdy producent jest w nowym
    modelu monopolistą i też może ...

    J.

  • 5. Data: 2024-01-12 20:10:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.01.2024 o 19:58, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Pewnie zawyża, ale czy to chwilowe, bo mają popyt na produkcje,
    > czy dlatego ze może ... ale w sumie każdy producent jest w nowym

    ... zaniżać jak mu się coś, np śmierdziel, nie sprzedaje :-)

  • 6. Data: 2024-01-12 20:53:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 20:10:58 +0100, io wrote:
    n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/

    > ... zaniżać jak mu się coś, np śmierdziel, nie sprzedaje :-)

    To zanizy cene sprzedaży, a odbije sobie na serwisie i naprawach :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-01-12 22:11:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.01.2024 o 20:53, J.F pisze:
    n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/

    > To zanizy cene sprzedaży, a odbije sobie na serwisie i naprawach :-)

    Kolizje i uszkodzenia?

  • 8. Data: 2024-01-15 08:18:08
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 12/01/2024 18:58, J.F wrote:
    n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/

    > Koszty w tym biznesie ważne ... ale czy Tesla nie zawyża tych kosztów
    > napraw?

    myślę że bardziej chodzi o strach po byle kolizji.
    Dla serwisu, po wypadku, 'z ostrożności procesowej' przy choćby
    minimalnym ryzyku naruszenia baterii, lepiej stwierdzić, że należy ją
    wymienić. Pewnie Wiesiek z garażu obok stwierdzi 'wszystko ok, możesz
    jeździć', ale duża firma nie może sobie pozwolić na promil samochodów
    błędnie zdiagnozowanych, przez co bateria po wypadku ulegnie zapłonowi.
    A może po prostu nie mając pewności czy np jakaś wiązka idąca do
    silników nie zrobi w przyszłości zwarcia, ostrożniej jest ją wymienić...
    Dlatego koszty naprawy po wypadku mogą być niewspółmiernie duże.

    Lukasz

  • 9. Data: 2024-01-15 08:30:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2024 o 08:18, ddddddddddd pisze:
    n/hertz-sell-about-20000-evs-us-fleet-2024-01-11/

    > myślę że bardziej chodzi o strach po byle kolizji.

    Strach nie jest pojęciem finansowym, a oni innym się nie kierują.
    Kolizje mają pewnie w ogromnej większości ubezpieczone, więc to też nie
    jest ich problem.
    Co najwyżej za mało zostawało z odszkodowań, bo nie dało się oszukać,
    naprawić u Johna za rogiem i wziąć pełenego odszkodowania.
    Pozostaje utrata wartości - i ta jest kluczowa jak pisałem.

    Jeśli wyszacowali niską utratę wartości i na tej podstawie liczyli
    opłacalność, a z powodów sytuacji rynkowej wyszła dwa razy wyższa - to
    są w plecy i to mocno.

  • 10. Data: 2024-01-15 21:34:00
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 15/01/2024 07:30, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli wyszacowali niską utratę wartości i na tej podstawie liczyli
    > opłacalność, a z powodów sytuacji rynkowej wyszła dwa razy wyższa - to
    oczywiście źle się wyraziłem - nie chodzi o strach ze strony właściciela
    pojazdu, a 'dmuchanie na zimne' ze strony serwisu (co wcale by mnie nie
    zdziwiło, a znacznie podnosi koszty).
    Likwidacja szkód w takich firmach następuje dość często, więc bardzo
    prawdopodobne, że ze względu na wysokie koszty napraw ubezpieczenie tego
    typu aut może być znacznie droższe.

    Lukasz