  • 11. Data: 2012-06-29 12:08:50
    Temat: Re: HondaCBR - drugie moto
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 29.06.2012 Magic <m...@w...pl> napisał/a:
> [...]

    Na F4 jeździ się o wiele łatwiej niż na XJ, skręca zamiast się zginać
    jak to ma XJota w zwyczaju, sama jedzie prosto, niezależnie od
    prędkości. Zawieszenie, hamulce, są o wiele lepsze, moc dupy nie urywa,
    żeby ją poczuć ;) trzeba utrzymywać obroty powyżej 9k. Można zmieniać
    biegi w okolicach 6k i mieć bardzo spokojny i dobrze prowadzący się
    lekki motocykl.
    Jedyne co Ci grozi to nadmiar ekscytacji spowodowany tym, że to co na
    XJ wymagało uwagi, planowania, na F4 "robi się samo". Jeśli uznasz że
    nagle stałeś się zajebisty, najszybszy i wszystko już umiesz, to bardzo
    rośnie szansa na bliskie spotkanie z jakimś elementem krajobrazu, lub
    pojazdem.
    Jak w skrócie napisał Doktorski, uwaga na ułańską fantazję.
    A i na jedynce pojedzie 100, XJota zdaje się wymagała do tego trójki.

    > Na tak postawione pytanie jest tylko jedna odpowiedź - może.
    >
    > Nikt z nas Cię nie zna, nie wiemy jak jeździsz, czy ogarniasz itepe.
    > Pewną podpowiedzią byłaby informacja ile km na moto zrobiłeś, czy brałeś
    > udział w jakichś szkoleniach doskonalących itd, ale nadal byłaby to
    > informacja niepełna więc nikt przy zdrowych zmysłach nie powie "tak" lub
    > "nie". XJ 600 występowały w różnych wersjach mocowych, od 34 do 61 KM,
    > więc i doświadczenie na na nich zdobyte będzie się różnić.

    I na tej podstawie byś mu fachowo doradził? Respect.

> [...]
    > odpowiedzialność. Jeśli będziesz się motocykla bał, będziesz popełniał
    > błędy, więc pierwsze pytanie powinno brzmieć "Czy jestem gotowy na
    > zmianę i z jakiego powodu". Jeśli XJ nadal umie więcej niż Ty a chcesz
    > zmienić bo już Ci się znudziła, ma za mało punktów do lansu albo koledzy
    > się śmieją to to na pewno dobre powody nie są, ale jeśli czujesz że
    > ogarniasz i możesz więcej to zmieniaj, bo będziesz miał większą radochę
    > z jazdy. Wg dzisiejszych standardów F4 to sport-sport-turystyk a nie
    > typowa maszyna sportowa. Czyli dobrze jeździ, ale nie jest jadowita.

    No to jest z sensem, ale sądzę że jeśli się chce pomóc pytajnikowi, to
    lepiej opisać subiektywnie różnice między tymi motocyklami, czy własne
    wrażenia z przesiadki, zamiast dywagować o rozterkach emocjonalnych.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 12. Data: 2012-06-29 12:55:26
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 29.06.2012 12:08, kakmar wrote:

    > Na F4 jeździ się o wiele łatwiej niż na XJ, skręca zamiast się zginać
    > jak to ma XJota w zwyczaju, sama jedzie prosto, niezależnie od
    > prędkości. Zawieszenie, hamulce, są o wiele lepsze, moc dupy nie urywa,

    Zgina? Ciekawe, ja pamiętam że XJ skręcała całkiem normalnie. To są po
    prostu różne motocykle. Jeśli ja miałbym wybierać to wziąłbym XJ do
    codziennego użytku a F4 pewnie obrałbym ze zbędnych detali i przeznaczył
    na tor :)

    [..]
    > I na tej podstawie byś mu fachowo doradził? Respect.

    No Ty coś o jakimś zginaniu pisałeś powyżej, nie jestem pewien czy to
    się kwalifikuje pod "fachową poradę" :)

    [..]
    > No to jest z sensem, ale sądzę że jeśli się chce pomóc pytajnikowi, to
    > lepiej opisać subiektywnie różnice między tymi motocyklami, czy własne
    > wrażenia z przesiadki, zamiast dywagować o rozterkach emocjonalnych.

    Tak szczerze? To sobie podyskutować można. Nie za wiele dla pytającego z
    tego wyniknie dopóki sam się nie przymierzy i nie pojeździ.

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 13. Data: 2012-06-29 13:02:25
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-06-29 12:08, kakmar pisze:

    > No to jest z sensem, ale sądzę że jeśli się chce pomóc pytajnikowi, to
    > lepiej opisać subiektywnie różnice między tymi motocyklami, czy własne
    > wrażenia z przesiadki, zamiast dywagować o rozterkach emocjonalnych.

    Każdy pomaga jak umie :) Motocykl nie ma rozterek emocjonalnych,
    kierownik tak. Motocykl da radę, pytanie czy kierownik też.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 14. Data: 2012-06-29 15:22:20
    Od: maryano85 <1985mariusz@_NOSPAM_gmail.com>

    dzięki za odpowiedzi;

    jeżeli chodzi o moc to była to XJ600 61KM;
    czy mnie znudziła? chyba tak, jest ciężka, stara, mało zwrotna - więc to
    są chyba ogólne powody zmiany na inny, zawsze podobały mi się "golasy" ale
    brak owiewki na dłuższą metę jest męczący, a po mieści latam rzadko, wolę
    trasy
    rozważam jeszcze Horneta 600 i SV 650;
    nie chodzi tu raczej o lans, bardzo poważnie podchodzę do jazdy,
    byłem kierowcą ciężarówki i wiem co to odpowiedzialność na drodze za
    czyjeś życie;

    kwestia czy dam radę opanować Cebrę?
    miałem z nią styczność tylko kilka razy i raz jeździłem, ogólnie bardzo
    pozytywnie oceniam,
    ale czy mój brak doświadczenia mnie nie zgubi...hmmm

  • 15. Data: 2012-06-29 15:57:33
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 29 Jun 2012 13:22:20 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za maryano85
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > dzięki za odpowiedzi;

    [...]

    > kwestia czy dam radę opanować Cebrę?
    > miałem z nią styczność tylko kilka razy i raz jeździłem, ogólnie bardzo
    > pozytywnie oceniam,
    > ale czy mój brak doświadczenia mnie nie zgubi...hmmm

    Brzmisz rozsądnie - dasz sobie radę. W końcu kiedyś trzeba siąść na te
    100KM a sezon na XJ to moim zdaniem wystarczające doświadczenie. Żeby Ci
    dodatkowo namącić to powiem, że moim zdaniem SV650 to fajniejszy motocykl
    niż CBR :)

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 16. Data: 2012-06-29 16:11:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-06-29 15:22, maryano85 pisze:

    > jeżeli chodzi o moc to była to XJ600 61KM; czy mnie znudziła? chyba tak,
    > jest ciężka, stara, mało zwrotna (...)

    Potrenuj na parkingu.
    Kumpel na takim małozwrotnym i ciężkim XJ600 jeździ najlepiej z całego
    towarzystwa trenującego gymkhanę.

    A co do większego motocykla - kupuj i nie pytaj. Bardziej gotowy nie
    będziesz.

    --
    MN

  • 17. Data: 2012-06-29 18:15:25
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 29.06.2012 duddits <p...@N...gomoto.tv> napisał/a:

    > Zgina? Ciekawe, ja pamiętam że XJ skręcała całkiem normalnie.

    To normalnie, to zależy co się uważa za normę, XJ600 91'+ nie skręca
    dobrze, zwłaszcza przy większych prędkościach. Nie wiem jak te z dwiema
    tarczami i poprawionym zawieszeniem po 98', ale pierwsze roczniki wymagały
    od kierownika sporo uwagi.

    > To są po
    > prostu różne motocykle. Jeśli ja miałbym wybierać to wziąłbym XJ do
    > codziennego użytku a F4 pewnie obrałbym ze zbędnych detali i przeznaczył
    > na tor :)

    Piszesz o cbr600f, czy cbr600rr? bo to wbrew pozorom dość różne motocykle,
    zwłaszcza zza kierownicy. 600f popularnie nazywana F4, to mały motocykl
    sportowo-turystyczny, gdzie ten sport to bardziej marketing. XJota przy
    niej nie ma żadnych zalet, nawet miejsca dla kierownika jest więcej w CBR.

    > No Ty coś o jakimś zginaniu pisałeś powyżej, nie jestem pewien czy to
    > się kwalifikuje pod "fachową poradę" :)

    OK, XJ600S 93' miała niestabilne zawieszenie, bujała się i wężykowała
    w szybszych zakrętach i w okolicach maksymalnej przy jeździe na wprost.
    Była bardzo wrażliwa na wszelkie nierówności, była niestabilna podczas
    hamowania, zawieszenie też wtedy bardzo łatwo dobijało. Przejeździłem
    na takiej 3 komplety opon i trochę kombinacji przy zawieszeniu,
    progresywne sprężyny, gęstszy ojej, itp. Wiele to nie zmieniło.
    XJ to kwintesencja motocykla budżetowego, gdzie oszczędzano na wszystkim.
    Fakt że jeździ i się raczej nie psuje.

    > Tak szczerze? To sobie podyskutować można. Nie za wiele dla pytającego z
    > tego wyniknie dopóki sam się nie przymierzy i nie pojeździ.

    Owszem, w ten sposób można wszelkie dyskusje sprowadzić do dupy.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 18. Data: 2012-06-29 20:20:35
    Od: duddits <p...@R...tv>

    W dniu 2012-06-29 18:15, kakmar pisze:
> [...]
    > niej nie ma żadnych zalet, nawet miejsca dla kierownika jest więcej w CBR.

    Oczywiście, że o F, no przecież na ten temat toczy się tu dyskusja :)
    Bez przesady, eFka to nie RR.

> [...]
    > progresywne sprężyny, gęstszy ojej, itp. Wiele to nie zmieniło.
    > XJ to kwintesencja motocykla budżetowego, gdzie oszczędzano na wszystkim.

    No to wszystko jasne, ja pisałem o nieco młodszym roczniku i wersji:
    XJ6. Powyższych chorób nie stwierdziłem, ale nie przejeździłem nią dużo.
    Powiedziałbym nawet, że bliżej nowej (ca. 2006 w górę) XJ do małego
    Fazera, który próbuje być takim motocyklem do wszystkiego.

    > Owszem, w ten sposób można wszelkie dyskusje sprowadzić do dupy.

    Zaraz tam sprowadzić. Warto dyskutować i poznawać inne punkty widzenia,
    ale na koniec i tak samemu się podejmuje decyzje niekoniecznie w oparciu
    o te merytoryczne przesłanki, które pojawiły się w wątku. Zwłaszcza jest
    to prawdziwe w przypadku motocykli, które spora część osób kupuje
    wyłącznie dla jakiejś tam rozrywki :)

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 19. Data: 2012-06-30 19:57:03
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "maryano85" <1985mariusz@_NOSPAM_gmail.com> napisał w wiadomości
    z.pl...
    > Sezon na XJ 600 i kilka tygodni na GS500
    > mam pytanie; czy poradzę sobie na Hondzie CBR 600 F4 ?

    Już sam fakt, że pytasz to dobry znak :) Jeśli podejdziesz do moto z
    respektem to myśle, że spokojnie dasz rade. F4 ma w miare łagodną
    charakterystyke i trzeba troche dać po obrotach, żeby się obudziła i
    pokazała pazur. Bez kręcenia jest potulna jak baranek i można się
    bezstresowo z nią oswajać.

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info - Opinie o motocyklach i akcesoriach dla motocyklisty

  • 20. Data: 2012-07-01 07:15:01
    Od: "J" <g...@w...pl>

    Użytkownik "maryano85" napisał w wiadomości grup
    y.scigacz.pl...

    > Sezon na XJ 600 i kilka tygodni na GS500
    > mam pytanie; czy poradzę sobie na Hondzie CBR 600 F4 ?

    Sezon to ile to jest km?
    F4 jakims strasznym wariatem nie jest, ale ja bym osobie poczatkujacej jej nie
    doradzal. Wszystko zalezy od indywidualnych predyspozycji i umiejetnosci. Jak
    uwazasz ze ja ogarniesz to bierz, wkoncu to twoja du.., ale jesli po roku jazdy
    ci yamaha nie wystarcza to ja odradzam.