  • 1. Data: 2009-05-14 08:25:30
    Temat: Hugin - jak prostowac krzywe zdjecie ?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    jak sie w huginie prostuje pokrzywione np. ultra szerokiem
    szklem zdjecia ? Slyszalem, ze jest dobry do tego ale cos nie
    moge znalezc i chodze po menu wszedzie.

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 2. Data: 2009-05-14 08:48:48
    Temat: Re: Hugin - jak prostowac krzywe zdjecie ?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Roger from Cracow napisał(a):
    > jak sie w huginie prostuje pokrzywione np. ultra szerokiem
    > szklem zdjecia ? Slyszalem, ze jest dobry do tego ale cos nie
    > moge znalezc i chodze po menu wszedzie.
    >
    > Roger

    Na początek:
    Składacz -> Panorama -> Rzut (f) -> Cylindryczny
    (albo inny, zależnie od tego co chcesz uzyskać)

    Efekt np taki:
    http://rapidshare.de/files/47075369/019-p1.jpg.html
    (trzeba kliknąć "Free" a potem wpisać kod z obrazka)

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-05-14 08:50:03
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 14 May 2009 10:25:30 +0200, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> wrote:

    >jak sie w huginie prostuje pokrzywione np. ultra szerokiem
    >szklem zdjecia ? Slyszalem, ze jest dobry do tego ale cos nie
    >moge znalezc i chodze po menu wszedzie.

    Jak szukasz czegoś prostszego to jest ShiftN:
    http://www.marcus-hebel.de/foto/links.html

    Ja szukając opisu do Hugina znalazłem to co powyżej.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 4. Data: 2009-05-14 08:54:27
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > jak sie w huginie prostuje pokrzywione np. ultra szerokiem
    > szklem zdjecia ? Slyszalem, ze jest dobry do tego ale cos nie
    > moge znalezc i chodze po menu wszedzie.
    >
    > Roger

    nie używam (jeszcze hugina) ale na ich stronie znalazłem taki tutorial
    http://hugin.sourceforge.net/tutorials/perspective/e
    n.shtml

  • 5. Data: 2009-05-14 08:56:49
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 14 May 2009 10:54:27 +0200, Anjay <g...@i...pl>
    wrote:

    >nie używam (jeszcze hugina) ale na ich stronie znalazłem taki tutorial
    >http://hugin.sourceforge.net/tutorials/perspective/
    en.shtml

    Dziękować. Ale klikania.

  • 6. Data: 2009-05-14 09:00:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    John Smith napisał(a):

> [...]
    >
    > Efekt np taki:
    > http://rapidshare.de/files/47075369/019-p1.jpg.html
    > (trzeba kliknąć "Free" a potem wpisać kod z obrazka)

    Sorki, napisałem raczej o niwelowaniu zniekształceń perspektywicznych.
    Jeśli chodziło ci o efekt prostowania walących się ścian, to wystarczy:
    Zdjęcia -> Zdjęcie referencyjne -> Ustaw punkt odniesienia
    ewentualnie dodatkowo:
    Zdjęcia -> Orientacja zdjęcia -> yaw, pitch, roll

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2009-05-14 09:02:26
    Od: p...@g...com

    > Jak szukasz czegoś prostszego to jest
    ShiftN:http://www.marcus-hebel.de/foto/links.html

    ShoftN świetnie nadaje się do prostowania, ale czy jest jakiś program
    prócz płatnego PTLens, który może automatycznie prostować dystorsje.

    Mam Canona 50D z Tamronem 17-50, i chciałbym usunąć aberację, która
    jest dość spora przy 17mm.
    Wiem, że mogę to zrobić ręcznie w Photoshopie, ale to jest sporo
    zabawy.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 8. Data: 2009-05-14 09:07:57
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 14 May 2009 02:02:26 -0700 (PDT), p...@g...com
    wrote:

    >Mam Canona 50D z Tamronem 17-50, i chciałbym usunąć aberację, która
    >jest dość spora przy 17mm.
    >Wiem, że mogę to zrobić ręcznie w Photoshopie, ale to jest sporo
    >zabawy.

    Ja to robie jeszcze w wołarce (Bibble). Wybieram obiektyw, robię klik
    i po sprawie. Bibblelabs bodajże podaje gdzieś instrukcję jak należy
    zrobić zdjęcie testowe dla nowego obiektywu, potem to zdjęcie należy
    im przesłać a oni generują nowy profil do programu.

  • 9. Data: 2009-05-14 09:32:19
    Od: John Smith <u...@e...net>

    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > jest dość spora przy 17mm.
    > Wiem, że mogę to zrobić ręcznie w Photoshopie, ale to jest sporo

    Możesz to zrobić Huginem, tylko musisz wyznaczyć (albo znaleźć w necie)
    współczynniki korekcji dla danego obiektywu i ogniskowej (de facto
    również odległości ostrzenia). Jest na to zdaje się procedura, albo
    można zrobić "na oko".

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-05-14 09:33:52
    Od: p...@g...com

> [...]
    > zrobić zdjęcie testowe dla nowego obiektywu, potem to zdjęcie należy
    > im przesłać a oni generują nowy profil do programu.

    Hmm, nie używałem Bibble, ale to też płatny soft.
    Co do samych profili to jeśli wyślę im np zdjęcie przy 17 mm to zrobią
    profil, ale przecież dystorsja w obiektywie typu zoom zmienia się wraz
    z ogniskową.