  • 1. Data: 2012-01-16 19:44:51
    Temat: Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań
    Od: "bonjur" <b...@w...pl>

    Niedawno kupiłem taki samochód (2006-108kkm) z napędem na przednia oś.
    Poniewą chyba jednak bedzie zima chcę kupić stosowne opony.
    Oponiarz proponował mi jakieś dziwne z tkimi duzymi klockami mówił, że
    jak dla Jeepa.A SF to nie terenówka. Co byście polecili w rozsądnych
    pieniądzach.
    Pytanie drugie, jaki olej do silnika.
    Czy już czas na zmianę rozrządu?
    Jakieś sugestie co do sposobu ekspolatacji tego silnika?

  • 2. Data: 2012-01-16 20:07:30
    Temat: Re: Hyundai Santa Fe 2.2 crdi - kilka pytań
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-01-16 19:44, bonjur pisze:
    > Co byście polecili w rozsądnych
    > pieniądzach.

    A opony do tego auta mają jakieś dopuszczalne rozmiary?

    Kup normalne szosowe opony zimowe.
    Jeśli producent przewidział np. 2 rozmiary (jak w mniejszym tucsonie),
    wybierz ten węższy na zimę.
    P.

  • 3. Data: 2012-01-16 20:11:57
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    http://www.hyundaiforum.pl/ zakładka forum.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2012-01-16 21:14:12
    Od: "bonjur" <b...@w...pl>

    kamil/Endurorider.pl wrote:

    > Użytkownik "bonjur" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.hyundaiforum.pl/ zakładka forum.

    Tak znam. Tylko to forum jest jakoś mało aktywne.

  • 5. Data: 2012-01-16 21:55:54
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    > Tak znam. Tylko to forum jest jakoś mało aktywne.

    Rozkręca sie po padzie :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 6. Data: 2012-01-16 22:58:05
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    ...Pytanie drugie, jaki olej do silnika.
    Czy już czas na zmianę rozrządu?...

    Olej spełniający normę C3! Czyli nie niszczący DPFów.
    Pasek rozrządu wymienia się co 120 kkm

  • 7. Data: 2012-01-16 23:12:32
    Od: "bonjur" <b...@w...pl>

    > Olej spełniający normę C3! Czyli nie niszczący DPFów.
    > Pasek rozrządu wymienia się co 120 kkm

    Czy z tym DPFem mogą być jakieś wieksze problemy. Codziennie pokonuję
    odległość 15km (dojazd do pracy)

  • 8. Data: 2012-01-17 07:54:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    16 Jan 2012 22:12:32 GMT, bonjur

    Pod warunkiem, że auto ma faktycznie 108 tkm. Podstawa w przypadku KAŻDEGO
    silnika Diesla, to wymiana kompletnego rozrządu na nowy zaraz po zakupie.
    Inaczej może być płacz i zgrzytanie zębami.

    > Czy z tym DPFem mogą być jakieś wieksze problemy.
    > Codziennie pokonuję odległość 15km (dojazd do pracy)

    Silnik będzie Ci palił jak SMOK, bo musi się najpierw rozgrzać, min. 5-10km
    (zależnie od temperatury zewnętrznej, BTW jest tam dogrzewacz silnika, vel
    webasto?), a potem dopiero zacznie przepalać DPF -- czyli zostanie mu na to
    w najlepszym wypadku ~10km, a to może być mało. ergo, nie dokończy
    procedury i nie doprowadzi filtra do czystości. Taki stan nie jest dobry
    dla katalizatora, bo może prowadzić do jego permanentnego zapchania.

    Ratunkiem może być trzymanie obrotów powyżej 2,5k, ale jeśli to A/T to
    możesz mieć niemały problem, i oczywiście będzie się wiązało z wyższym
    spalaniem. Czyli tak czy siak będzie palić jak SMOK. Myślę, że 10-12/100 to
    nie będzie wysoko w przypadku takiego silnika. :P

    Konkluzja: przy takim dziennym przebiegu mogą być problemy z DPFem.

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*

  • 9. Data: 2012-01-17 09:50:17
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    >Silnik będzie Ci palił jak SMOK, ...Ratunkiem może być trzymanie obrotów
    >powyżej 2,5k, ... Czyli tak czy siak będzie palić jak SMOK. Myślę, że
    nie będzie wysoko w przypadku takiego silnika. :P

    Sam jesteś SMOK. (skąd pomysł że smoki palą dużo paliwa? Z dzieciństwa
    pamiętam że smoki zioną ogniem i zjadają królewny.)

    SantaFe palą ok. 10l ON w mieście i ok. 8l w trasie. To typowe spalanie dla
    SUVa - duża masa, duży opór powietrza, duży współczynnik mas wirujących.

  • 10. Data: 2012-01-17 10:04:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 17 Jan 2012 09:50:17 +0100, PavveL

    > SantaFe palą ok. 10l ON w mieście i ok. 8l w trasie. To typowe spalanie dla
    > SUVa - duża masa, duży opór powietrza, duży współczynnik mas wirujących.

    Dlatego napisałem, że 10-12 to minimum. Zapewne spali sporo więcej -- a to
    będzie zależeć od tego czy ma dogrzewacz silnika (nie chce mi się szukać
    takiego info), jakie będą warunki pogodowe, oraz warunki jazdy.