  • 1. Data: 2009-01-18 12:05:10
    Temat: IBM x205 - nie startuje
    Od: Piteros <p...@g...com>

    Witam!
    Stałem się ostatnio posiadaczem leciwej x205 z następującą
    konfiguracją:
    - 1 x P4 2,4GHz
    - 512MB RAM PC2100 non-ECC
    - 1x HDD Seagate 36GB 10k RPM SCSI U160
    - karta grafiki ATI Rage XL - 16MB SDRAM
    - Broadcom BCM 5702 PCI 10/100/1000Mbps Gigabit Ethernet IEEE 802.3ab
    - Kontroler SCSI Adaptec AIC-7892 Single-channel Ultra160 SCSI na
    płycie głównej

    Po pierwszym uruchomieniu było wszystko ok ale po restarcie i
    uruchomieniu hirens boota z cd serwer się nagle zawiesił, po restarcie
    już nie wstał, z przodu była włączona dioda (!), w środku świeciły się
    wszystkie diody kontrolne od wentylatorów / RAMu, sygnał z POSTa był
    następujący:
    3-3-3 (czyli -> No operational memory in system.)
    Zacząłęm sprawdzać wszystkie połączenia w środku ale wszystko było ok,
    nic się nie porozłączało.
    W końcu zdobyłem się na zresetowanie CMOSa i po uruchomieniu serwera
    POST zgłosił:
    1-3-1 (First 64K RAM test failed.)
    Reszta diod na płycie już się nie świeciła prócz interfejsu SCSI,
    próbowałem przełożyć RAM do drugiego banku ale było to samo.
    Postanowiłem więc przetestować kość RAMu memtestem. Test wykazał że
    pamięć jest sprawna wiec można wykluczyć, że to problem z pamięcią.
    Próbowałem też przy odłączonych wszystkich napędach uruchomić serwer,
    ale również bez rezultatu, może ktoś spotkał się z podobnym problemem
    albo wie jak go rozwiązać? z góry dzięki za wszystkie wskazówki/uwagi,
    pozdrawiam