  • Data: 2020-12-18 00:14:08
    Temat: Identyfikacja wadliwego dysku w NAS
    Od: netx <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    NAS Asustor/Nimbustor 4 z dostępem do powłoki. Są w nim m.in. dwa dyski
    WD RED w RAID/mirror. Czasem (rzadko ale jednak) NAS jest wyłączany i
    wtedy jeden z dysków na samym końcu wyłączania wydaje irytujący mnie
    dźwięk jakby jakś wirująca część spowalniała, taki jakby gwidzd od
    wysokich tonów do niskich po czym o ile zapamiętałem jest głuchy dźwięk.
    W każdym razie dźwięk jest niepokojący i pozostałe dyski nie wydają
    takich dźwięków przy wyłączaniu. Chciałbym wyjąć ten wadliwy dysk i
    odesłać do WD albo puścić na OLX (gwarancja WD jest ważna), jednak tu
    pojawia się zagadnienie: jak zidentyfikować w której kieszeni jest ten
    wadliwy dysk? Najlepiej aby w trakcie identyfikacji nie posypał się
    RAID, bo nie chcę go odbudowywać dopóki nie będę miał nowego dysku na
    podmianę. W szczególności nie chciałbym wylądować z tym wadliwym dyskiem
    w działającym NAS, a wyjętym sprawnym.
    Smarty na ile rozumiem nie wykazują Relallocated Sectors/Pending/CRC
    etc. Temperatury dysków w normie. Backup mam.
    Jak najłatwiej zidentyfikować w której kieszeni jest ten wadliwy dysk,
    nie rozwalając RAIDa (bo nie chcę go na razie odbudowywać - chyba
    odbudowywuje się od razu cały RAID? tzn cały dysk się kopiuje?)