  • 1. Data: 2015-12-22 23:22:12
    Temat: Idiotyczna moda na mikro kierunkowskazy
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    Ostatnio coraz częściej widzę nowe modele aut z kierunkowskazami z tyłu
    o powierzchni paru cm2..Jechałem za Fordem Max, jak hamował
    kierunkowskazu prawie nie było widać! To jakiś debilizm! Czemu na to
    dają homologację? Ja rozumiem, że moda, design itp, ale bez przesady!
    Jestem przewrażliwiony? Nikomu to nie przeszkadza?

    --
    Hinek

  • 2. Data: 2015-12-22 23:59:12
    Temat: Re: Idiotyczna moda na mikro kierunkowskazy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-22 o 23:22, Hinek pisze:
> [...]
    > dają homologację? Ja rozumiem, że moda, design itp, ale bez przesady!
    > Jestem przewrażliwiony? Nikomu to nie przeszkadza?
    Potwierdzam. Mnie też wkurza. Kilka przykładów:
    1. parę lat temu pojawił się bodajże Golf, albo inny VW z przednimi
    kierunkowskazami zamiast, jak Bóg przykazał umieszczonymi po zewnętrznej
    stronie klosza lamp, to miał je od środka i wielkości orzecha.
    2. Nissan Terrano (chyba 2) - auto wysokie, tylne światła też wysoko,
    ale kierunkowskazy wsadzili nie razem z innymi lampami, a dali pół metra
    niżej w zderzaku.
    3. nowy Jeep (modelu nie pomnę) ma tylne kierunkowskazy w kształcie
    krzyżyków otoczonych światłem stop. Jak hamuje, to kierunkowskaz jest
    ledwo widoczny,
    Jacek

  • 3. Data: 2015-12-23 00:21:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > dają homologację? Ja rozumiem, że moda, design itp, ale bez przesady!
    > Jestem przewrażliwiony? Nikomu to nie przeszkadza?

    Po co komu kierunkowskazy, które sygnalizują wykonywany manewr, a nie
    zamiar wykonania takiego manewru?
    Mnie osobiście wkur.... kierowcy, którzy kierunkowskazy traktują tylko i
    wyłącznie jako ozdobę.
    Aż czasami mi "świerzbi", żeby zatrzymać się za takim i mu porozbijać te
    bezużyteczne gadżety :)

  • 4. Data: 2015-12-23 02:05:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 22 Dec 2015 23:59:12 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > kierunkowskazami zamiast, jak Bóg przykazał umieszczonymi po zewnętrznej
    > stronie klosza lamp, to miał je od środka i wielkości orzecha.

    A to nie było 206 czy coś takiego?
    Ze światłami mijania to ciężko było zgadnąć czy tam coś miga czy nie miga.

  • 5. Data: 2015-12-23 02:17:04
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-12-23 o 00:21, Uzytkownik pisze:

    > Aż czasami mi "świerzbi", żeby zatrzymać się za takim i mu porozbijać te
    > bezużyteczne gadżety :)

    To nie znasz tego?
    "Uważasz, że twoja praca jest bez sensu? Pomyśl, że fabryki BMW
    zatrudniają ludzi do montażu kierunkowskazów!"

    Coś w tym jest.
    Co do przeglądów i homologacji to nie wiem jak w ogóle te bemki
    dopuszczają do ruchu?! 90% debili oślepia samochody przed nimi... Co za
    kretyn to wyprodukował i co za burak kupił?!

  • 6. Data: 2015-12-23 07:16:53
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-23 o 02:05, Tomasz Pyra pisze:
    > A to nie było 206 czy coś takiego?
    > Ze światłami mijania to ciężko było zgadnąć czy tam coś miga czy nie miga.
    Może 206 też zrobili zgodnie z tą debilną modą, ale to był na 100% Golf4.
    http://tinyurl.com/z2tfser
    Jacek

  • 7. Data: 2015-12-23 07:41:12
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 23:59:15 UTC+1 uzytkownik Jacek napisal:
    > Potwierdzam. Mnie tez wkurza. Kilka przykladow:

    A te, ktore maja z przodu kierunkowskazy zamienne ze swiatlami
    dziennymi? To chyba niektore modele Audi. Dodam ze te dzienne czesto
    swieca tak, ze w ponury jesienny dzien oslepiaja bardziej niz dlugie...

    Pozdrawiam
    MK

  • 8. Data: 2015-12-23 08:36:51
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Hinek* napisał(-a):

    > Ostatnio coraz częściej widzę nowe modele aut z kierunkowskazami z
    > tyłu o powierzchni paru cm2..Jechałem za Fordem Max, jak hamował
    > kierunkowskazu prawie nie było widać! To jakiś debilizm!

    Producenci idą za debilizmem kierowców, którzy co raz rzadziej
    kierunkowskazów używają. Po co lecieć w koszty produkując coś, co będzie
    leżeć odłogiem?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2015-12-23 09:48:04
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > dają homologację? Ja rozumiem, że moda, design itp, ale bez przesady!
    > Jestem przewrażliwiony? Nikomu to nie przeszkadza?

    Ja wczoraj stałem za autem które miało kierunki zamontowane w spojlerze
    na klapie bagażnika, ale powiem że nie raziły i było to ciekawe
    rozwiązanie. Auta nie pamiętam ale nic nowego, ciekawe czy to fabryczne
    czy chiński patent.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2015-12-23 10:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >dają homologację? Ja rozumiem, że moda, design itp, ale bez przesady!
    >Jestem przewrażliwiony? Nikomu to nie przeszkadza?

    Zapewne zgodne z wymogami homologacji.
    Moze ktos odszuka ... ale jesli jest podana jasnosc, a swiatlo male,
    to powinien byc jaskrawy i rzucac sie w oczy - tzn przy mniejszej
    odleglosci, bo przy wiekszej to juz tylko jasnosc sie liczy.
    No chyba, ze dobrali jasnosci w ramach dopuszczalnych granic, tak aby
    z bliska nie razily ...

    Nawiasem mowiac - mam w vectrze podwojne swiatla pozycyjne z tylu.
    Te drugie zrobione na zarowce 21W ... co oni - reflektora nie
    posrebrzyli, zeby za mocno nie swiecily ?

    J.