  • 1. Data: 2011-10-03 17:37:03
    Temat: Ile miedzi z rudy miedzi?
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Ile uzyskiwało się miedzi z rudy miedzi w:
    1) starożytności?
    2) średniowieczu?
    3) w czasach współczesnych?

    dzięki za info
    Szyk

  • 2. Data: 2011-10-03 22:11:05
    Temat: Re: Ile miedzi z rudy miedzi?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 03 Oct 2011 19:37:03 +0200, Szyk napisał(a):
    > Ile uzyskiwało się miedzi z rudy miedzi w:
    > 1) starożytności?
    > 2) średniowieczu?
    > 3) w czasach współczesnych?

    Ja tam nie wiem, ale cos slyszalem ze bogata ruda to ma 1% miedzi.
    Niewykluczone ze w sredniowieczu by sie takiej nie oplacalo wydobywac.

    J.

  • 3. Data: 2011-10-04 01:28:23
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    W dniu 2011-10-04 00:11, J.F. pisze:

    > Ja tam nie wiem, ale cos slyszalem ze bogata ruda to ma 1% miedzi.
    > Niewykluczone ze w sredniowieczu by sie takiej nie oplacalo wydobywac.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Chalkozyn
    80% Cu w minerale. Występuje m.in na Dolnym Śląsku.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Chalkopiryt
    hmm, pogórze izerskie, jak pojade do domu to poszukam;)
    "jedna z ważniejszych rud miedzi (34,5% zawartości Cu)
    - znany już od epoki brązu. Z jego przeróbki pochodzi
    80% światowej produkcji tego metalu"

    Weryfikować mi sie nie chce, ale z tego wynika, że
    większość miedzi uzyskuje sie _obecnie_ z rud
    o zawartości ~1/3 miedzi.

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2011-10-07 15:53:25
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Ile uzyskiwało się miedzi z rudy miedzi w:
    > 1) starożytności?
    > 2) średniowieczu?
    > 3) w czasach współczesnych?

    za:
    http://www.kghm.pl/index.dhtml?category_id=266
    "Rudy miedzi wydobywane w kopalniach KGHM zawierają średnio około 2% metalu"

    ok ile tej miedzi jest w rudzie nie jest odpowiedzią na pytanie ile sie
    pozyskiwało

  • 5. Data: 2011-10-11 08:05:32
    Od: dudda <d...@g...com>

    > "Rudy miedzi wydobywane w kopalniach KGHM zawierają średnio około 2% metalu"
    >
    > ok ile tej miedzi jest w rudzie nie jest odpowiedzią na pytanie ile sie
    > pozyskiwało

    Taa, potwierdzam to co napisali. U mnie się urabia rudę o zawartości
    1-3%

    pzdr dudda