  • 1. Data: 2011-09-30 17:32:55
    Temat: dobór dlugości paska klinowego możliwie malą liczbą iteracji ;-)
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Wszedłem w posiadanie kompresora-samoróbkę: na sprężarce koło pasowe fi
    ok.150 mm, na silniku - około 50 mm, rozstaw osi - ok. 300 mm i...
    zakres regulacji naciągu paska 5-7mm :-(
    Kompresor dostałem bez paska, a konstrukcja podstawy zniechęca do
    przestawienia silnika, a w zasadzie wyklucza zmianę zakresu regulacji
    (bez grubszej ingerencji ślusarskiej w łapy sinika).
    Majaczy mi się, że jest jakiś algorytm wyliczania długości paska na
    podstawie zmierzonego opasania po dnie kół pasowych ale nigdzie nic
    takiego nie znalazłem. Pomiar linką plecioną ("alpinistyczną") jest mało
    wiarygodny bo linka jest rozciągliwa (różnica do 30mm). Metoda
    iteracyjna też zniechęca nawet przy założeniu, że kolejne paski bym w
    sklepie wymieniał, a nie kupował.
    Poradźcie proszę jak się do tego zabrać z głową

  • 2. Data: 2011-09-30 19:29:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl>

    > Poradźcie proszę jak się do tego zabrać z głową

    Może od tego spróbować?
    http://www.kmpkm.zut.edu.pl/pub/Podstawy_Konstrukcji
    _Maszyn/PKM_cwiczenia_projektowe/Przekladnia_pasowa/
    PRZEKLADNIA_PASOWA2.pdf
    Jeżeli się połamał http://tiny.pl/h17gs

    Robert

  • 3. Data: 2011-10-02 16:14:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 19:32:55 +0200, Adampio napisał(a):
    > Wszedłem w posiadanie kompresora-samoróbkę: na sprężarce koło pasowe fi
    > ok.150 mm, na silniku - około 50 mm, rozstaw osi - ok. 300 mm i...
    > zakres regulacji naciągu paska 5-7mm :-(

    Jedno z tych kol nie jest od malucha ? A moze da sie takie wstawic ?

    To z pradnicy bylo z dwoch polowek i regulujac podkladkami szerokosc mozna
    bylo regulowac naciag.

    A tu .. owinac linka w celu wypelnienia rowkow i zmierzyc tasma.
    Albo zmierzy tasma po dnie i dodac 6cm.

    J.

  • 4. Data: 2011-10-02 17:49:23
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?
    >Pomiar linką plecioną ("alpinistyczną") jest mało wiarygodny bo linka jest
    >rozciągliwa (różnica do 30mm).

    a po co naciągasz linkę?

    proponuję max zmniejszyć odległość między osiami
    wziąć żyłkę, linkę stalową lub zwykłą nitkę bawełnianą (nierozciagliwą)
    i zmierzyć długośc opasania,
    następnie kupić pasek najbliższy pomiarowi in +

  • 5. Data: 2011-10-02 21:12:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "PM"

    > i zmierzyć długośc opasania,

    Ale pasek linowy nie leży na dnie rowka.

    Robert

  • 6. Data: 2011-10-02 23:23:57
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-02 19:49, PM pisze:
> [...]
    > i zmierzyć długośc opasania,
    > następnie kupić pasek najbliższy pomiarowi in +

    Do tej rady dopisałbym po prostych przeróbkach dodanie napinacza,
    jakiegoś najtańszego z motoryzacyjnych.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 7. Data: 2011-10-03 08:29:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymieniał, a nie kupował.
    > Poradźcie proszę jak się do tego zabrać z głową

    Jedna iteracja.
    Kupić pasek o wiele za długi. Zalożyc na koła, naciągnąć, z nadmiaru
    uformować pętlę na jednym z prostych odcinków pomiędzy kołami. Druga osoba
    zaznacza flamastrem początek i koniec pętli. Zmierzyć długość pętli i odjąć
    ją od długości posiadanego paska. Otrzymamy wymaganą długość docelowego
    paska.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2011-10-03 18:05:16
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?> Do tej rady dopisałbym po prostych przeróbkach dodanie napinacza,
    > jakiegoś najtańszego z motoryzacyjnych.

    O!
    albo na allegro używkę.
    taki ze sprężyną w środku.

  • 9. Data: 2011-10-03 18:09:25
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?>> i zmierzyć długośc opasania,

    > Ale pasek linowy nie leży na dnie rowka.

    a wiesz na jakiej wysokości leży? (powinny być ślady)
    to nawijasz jakiś sznurek, taśmę do tej wysokości i wtedy mierzysz
    taki empiryzm.

    można się zastanowić jak jest podawana długość paska
    po wewnętrznej stronie czy po zewnętrznej
    a może średnia z tych dwóch?
    w każdym razie trzeba to wziąć pod uwagę.