eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingImplementacja algorytmu PRNG z wymienionej publikacji - czy ktoś byłby uprzejmy spróbować? › Implementacja algorytmu PRNG z wymienionej publikacji - czy ktoś byłby uprzejmy spróbować?
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 15 Nov 2021 15:58:15 -0800 (PST)
    Subject: Implementacja algorytmu PRNG z wymienionej publikacji - czy ktoś byłby
    uprzejmy spróbować?
    From: "o...@g...com" <o...@g...com>

    Oto publikacja "Pseudo-random number generators based on the Collatz
    conjecture", możliwa do zobaczenia na sci-hub:

    https://sci-hub.se/10.1007/s41870-019-00307-9

    Autorzy podają tam kilka propozycji generatorów liczb pseudolosowych opartych o ciągi
    Collatza. Interesuje mnie algorytm nr 1.

    Czy ktoś mógłby spróbować go zaimplementować w jakimś języku, żebyśmy porównali swoje
    wyniki? Ja mam kod w Pythonie, ale nie jestem na 100% pewien, czy intepretuję dobrze
    ich algorytm, no i też, czy nie walnąłem się gdzieś w kodzie.

    W razie wątpliwości służę pomocą, jeżeli ktoś czegoś nie będzie rozumiał w
    publikacji. Jestem w stanie wytłumaczyć algorytm krok po kroku, ale chodzi o to, że,
    jeśli rozumiem go źle, to mogę wprowadzić Was w błąd i wszyscy skończymy w błędzie.

    Rzecz rozchodzi się o to, że w dowodzie rzekomego gwarantowanego okresu generatora
    jest błąd. I chcę się upewnić, czy to na pewno błąd, czy może źle napisałem kod.
    Możemy bowiem znaleźć takie ziarna, dla których generator wpadnie w cykle 1
    elementowe, czyli będzie po prostu iterował w kółko te same liczby. Prawdopodobnie
    jest ich niewiele, ale to przekreśla cały dowód, który nie robi miejsca na żadne
    wyjątki, ani nawet nie próbuje szacować ich liczby (autorzy po prostu wydają się nie
    zdawać z nich sprawy i z ryzyka ich wystąpienia).