  • 1. Data: 2011-11-27 18:22:38
    Temat: Instalacja anteny DVB-T/analog
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Chcialbym na balkonie (wysiegnik na zewnetrznej stornie) zamontowac
    antene DVB-T/analog.

    Jak sie za to zabrac?
    Na forum emitelu dobrano mi juz antene Telmora digit max hd 25 (tutaj
    sie zastanawiam czy brac wersje pasywna, czy ze wzmacniaczem).

    Teraz jak to najlepiej zainstalować? Zalezy mi na tym, żeby do anteny
    byl podlaczony TV+Radio FM.

    Kabel to pewnie zwykla skretka? Pozniej jakie rozgalezniki najlepiej
    bedzie kupic?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-11-27 19:17:53
    Temat: Re: Instalacja anteny DVB-T/analog
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 27 Lis, 19:22, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > Kabel to pewnie zwykla skretka?

    Wkradl sie blad - oczywiscie kabel antenowy.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2011-11-27 20:48:50
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Rafal M <r...@g...com> napisał(a):

    > Teraz jak to najlepiej zainstalować Zalezy mi na tym, żeby do anteny
    > byl podlaczony TV+Radio FM.

    Sprawdź na stronie
    http://radiopolska.pl/wykaz/polska.php
    z jaką polaryzacją nadawane są w twojej okolicy stacje FM - jeśli V (pionowa) to
    odbiór radia będzie słabiutki.

  • 4. Data: 2011-11-27 21:56:40
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 27 Lis, 21:48, " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Sprawdź na stroniehttp://radiopolska.pl/wykaz/polska.php
    > z jaką polaryzacją nadawane są w twojej okolicy stacje FM - jeśli V (pionowa) to
    > odbiór radia będzie słabiutki.

    Z tegoc o widze jest H.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2011-11-28 05:36:42
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-11-27 19:22, Rafal M pisze:
> [...]
    > Na forum emitelu dobrano mi juz antene Telmora digit max hd 25 (tutaj
    > sie zastanawiam czy brac wersje pasywna, czy ze wzmacniaczem).

    wszystko zależy jak daleko jesteś od nadajnika.
    zwykle wystarczy dobra antena pasywna, również dlatego,
    że to antena kierunkowa.
    wspomniana przez Ciebie digit jest bardziej na analog
    (to antena szerokopasmowa) i ze wzmacniaczem 25 dB, a to dość
    sporo. jak już to dużo lepsza będzie 15 dB.
    tu masz przykład anteny kierunkowej-pasywnej.
    http://www.awpol.pl/132006/antena-3dt
    co do radia
    http://www.awpol.pl/309530/antena-radiowa-fm-bii.
    i oczywiście zwrotnica
    http://www.dipol.com.pl/zwrotnica_antenowa_za_6a_fm-
    6-69_C0365.htm.
    chyba, że puszczasz osobnymi kablami

  • 6. Data: 2011-11-28 10:29:55
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:jav6la$bsf$...@n...onet.pl,
    pawell32 <p...@n...pl> nastukał:

> [...]
    > (to antena szerokopasmowa) i ze wzmacniaczem 25 dB, a to dość
    > sporo. jak już to dużo lepsza będzie 15 dB.

    w przypadku dvbt nadmiar wzmocnienia nie robi problemu. nie zobaczysz odbić
    i duchów. wielodrogowość w tym przypadku zostanie "zneutralizowana" przez
    układy korekcji.

    --
    VSS

  • 7. Data: 2011-11-28 19:13:32
    Od: on <o...@o...no>

    > w przypadku dvbt nadmiar wzmocnienia nie robi problemu.

    Niestety robi i to duży. Przesterowanie wejścia odbiornika powoduje
    silne zakłócenia (mrożenie, makro bloki, itp) lub całkowity brak
    odbioru. Typowy odbiornik reaguje gorzej, niż na zbyt słaby sygnał.
    Poza tym po co wzmacniać szum. W przypadku DVB-T wzmacniacz, jeśli
    konieczny, nie powinien być zbyt mocny.

  • 8. Data: 2011-12-01 10:54:40
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > w przypadku dvbt nadmiar wzmocnienia nie robi problemu.
    > nie zobaczysz odbić i duchów.

    Żebyś się nie zdziwił ;-))). Wystarczy niewielkie
    przesterowanie wzmacniacza i od razu masz pikseloze i zaniki
    odbioru.

  • 9. Data: 2011-12-05 13:45:16
    Od: VSS <a...@g...com>

    On 1 Gru, 11:54, "Robert_J" <d...@g...pl> wrote:

    > Żebyś się nie zdziwił ;-))). Wystarczy niewielkie
    > przesterowanie wzmacniacza i od razu masz pikseloze i zaniki
    > odbioru.

    to chyba na jakiś tanich odbiornikach za 100 złotych. podłączałem
    tuner HUMAX bezpośrednio do odsprzężenia z toru antenowego w nadajniku
    gdzie poziom jest w na poziomie kilkunastu dB i jakoś nie zauważyłem
    takich objawów. nie wierzę, że osiągniesz taka moc z anteny. dobra
    pasmowa antena z nieszumiącym wzmacniaczem na pewno nie spowoduje
    problemu z zbyt wysokim sygnałem w.cz.

    VSS

  • 10. Data: 2011-12-09 10:19:17
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > takich objawów. nie wierzę, że osiągniesz taka moc z
    > anteny. dobra
    > pasmowa antena z nieszumiącym wzmacniaczem na pewno nie

    A czy Ty wiesz o czym piszesz? Bo mam wrażenie że nie
    zrozumiałeś mojego posta. Ja napisałem o przesterowaniu
    wzmacniacza, a nie o poziomie sygnału :-).