  • 1. Data: 2011-11-25 23:08:32
    Temat: monoblock do wiekszej/mniejszej czaszy
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    zawsze pisano, ze monoblock to do talerze 80cm. Zastannawialem sie,
    dlaczego nie ma takich z regulacja, aby mozna byloby zastosowac do
    mniejszej lub wiekszej.

    Oto jest takie cudo:

    http://www.cabletech.pl/pl/8682-konwerter-dual--sing
    le-lnb-cabletech-0-5db-gold

    regulacja tylko (od siebie) zawsze to cos. Przydalaby sie jeszcze kata
    (skrzywienie). No chyba, ze fachowcy sie wypowiedza, ze to ew.
    wystarczy... Oczywiscie mowimy o mniejszych lub wiekszych talerzach
    niz te typowe 80cm?

    Co wy sadzicie??? Wiem, wiem,ze zawsze mozna wziac osobne LNB i
    mocowanie i nie bedzie zadnego problemu (:-)

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-11-26 11:22:00
    Temat: Re: monoblock do wiekszej/mniejszej czaszy
    Od: "UARS" <U...@n...kom>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > niz te typowe 80cm?
    >
    > Co wy sadzicie??? Wiem, wiem,ze zawsze mozna wziac osobne LNB i
    > mocowanie i nie bedzie zadnego problemu (:-)

    Mialem monoblocka, mialem zeza az w koncu wyciagnalem ze strychu stara
    antene polsatu 60cm i ustawilem na astre.
    Monoblock twin - dzialal bez problemu z antena 85cm, ale przy niekorzystnej
    pogodzie byly stopklatki. Nie dalo sie nic z tym zrobic, m.in. ze wzgledu na
    brak mozliwosci skrecenia promienników, a poza tym potrzebowalem instalacji
    na 3 tunery.
    Zez - tez przez chwile dzialal dobrze, ale przy silniejszym wietrze antena
    wpadala w drgania (zbyt duza masa zespolu: 2 konwertery + mocowanie).
    Dwie niezalezne anteny zdaly egzamin.
    Precyzyjnie ustawiona antena 85cm z konwerterem quad skreconym o wymagany
    kat - na hotbirda, oraz antena 60cm z konwerterem twin na astre.
    Odbiór z astry jest bardzo silny i do kanalów HD taka antena w zupelnosci
    wystarcza (poziom sygnalu jest lepszy niz z hotbirda 85cm).
    Teraz nie straszna mi zadna pogoda :)

    uars

  • 3. Data: 2011-11-26 20:14:22
    Od: yanton <y...@i...pl>

    -
    -
    > Zez - tez przez chwile dzialal dobrze, ale przy silniejszym wietrze
    > antena wpadala w drgania (zbyt duza masa zespolu: 2 konwertery +
    > mocowanie).
    > uars
    Myślę,że to żart - ja miałem 4 konwertery i było o.k. - zez zawsze
    działa dobrze,wyjątkiem są niekorzystne warunki pogodowe, (przy silnym
    deszczu - czasza 90 cm - też nie będzie miał sygnału).
    Uwaga o zbyt dużej masie - jest nie na miejscu.
    > Dwie niezalezne anteny zdaly egzamin.
    zupełnie niepotrzebne.
    adress@poczta...zakładam,że chodzi tobie o HB (13,E) i Astrę (19,E)

  • 4. Data: 2011-11-27 11:08:18
    Od: "UARS" <U...@n...kom>

    Użytkownik "yanton" <y...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobrze,wyjątkiem są niekorzystne warunki pogodowe, (przy silnym deszczu -
    > czasza 90 cm - też nie będzie miał sygnału).

    Nie wiem czy zart... Moim zdaniem jesli ktos mysli o instalacji z zezem, nie
    powinien kupowac najtanszej anteny. Mocowanie anteny do elewacji powinno byc
    mozliwie najkrotsze. Przekroj wysiegnika konwertera powinien byc
    kwadratowy - bo na okarglym uchwyt zeza bedzie sie z czasem obracal.
    konwertery powinny byc mozliwie jak najlzejsze. No chyba ze instalacja
    bedzie oslonieta od wiatru.
    I nie pisze tego ot tak sobie, tylko wiem to z doswiadczenia.

    > Uwaga o zbyt dużej masie - jest nie na miejscu.
    > zupełnie niepotrzebne.

    Jak nie na miejscu?
    Poczytaj fora, gdzie ludzie szukaja lekkich konwerterow do zeza...

    uars

  • 5. Data: 2011-11-28 05:23:33
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-11-27 12:08, UARS pisze:
> [...]
    > byc kwadratowy - bo na okarglym uchwyt zeza bedzie sie z czasem obracal.
    > konwertery powinny byc mozliwie jak najlzejsze. No chyba ze instalacja

    żartem jest co co piszesz, a w gruncie rzeczy popełniasz ten sam
    błąd co wielu innych - sami się za to biorą, a jak nie działa
    to wszystko do dupy.
    antene wpierw trzeba dobrze ustawić, ale nie tym badziewiem
    ze wskazówką tylko normalnym miernikiem.
    jak nie masz to zawołaj kogoś kto ma, ile to kosztuje?
    50 zł.
    ty masz problem z astrą, która ma sygnał jak drut, a jak
    się montuje cztery konwertery, gdzie pozostałe konwertery
    naprawdę trzeba dobrze wcelować?

    > I nie pisze tego ot tak sobie, tylko wiem to z doswiadczenia.

    to sorry, ale masz złe.

    zupełnie nie potrzebne. ciekawe czy jak masz słaby akumulator
    w samochodzie to dokładasz drugi?
    zdarzało mi się dostawiać drugą czaszę - taką 60 cm - ale na
    hispansata (30 st w), bo tego na normalnej czaszy się nie da
    uzyskać na zezie.

    > Poczytaj fora, gdzie ludzie szukaja lekkich konwerterow do zeza...

    ciekawe, ile waży konwerter........

  • 6. Data: 2011-11-28 08:49:27
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Moim zdaniem jesli ktos mysli o instalacji z zezem, nie
    > powinien kupowac najtanszej anteny.

    To prawda, i nie dotyczy tylko układu zeza, ale każdej
    instalacji :-)

    > Przekroj wysiegnika konwertera powinien byc kwadratowy -
    > bo na okarglym uchwyt zeza bedzie sie z czasem obracal.

    Jak ktoś nie potrafi przykręcić porządnie to całkiem
    możliwe. Mi jeszcze się to nie zdarzyło ;-)

    > konwertery powinny byc mozliwie jak najlzejsze. No chyba
    > ze instalacja bedzie oslonieta od wiatru.
    > I nie pisze tego ot tak sobie, tylko wiem to z
    > doswiadczenia.

    To masz jakieś traumatyczne doświadczenia ;-).

    > Poczytaj fora, gdzie ludzie szukaja lekkich konwerterow do
    > zeza...

    Zwróc uwagę kto tam pisze. Ludzie, którzy montują antenę
    pierwszy lub drugi raz i nie potrafią jej precyzyjnie
    ustawić :-)

  • 7. Data: 2011-11-28 08:54:16
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > ten sam
    > błąd co wielu innych - sami się za to biorą, a jak nie

    Święta prawda :-). Poprawiałem kilka razy po "fachowcach",
    którzy odwrotnie konwertery w zezie założyli :-). Na dodatek
    zero skrętu :-)

    > antene wpierw trzeba dobrze ustawić, ale nie tym
    > badziewiem
    > ze wskazówką tylko normalnym miernikiem.
    > jak nie masz to zawołaj kogoś kto ma, ile to kosztuje?
    > 50 zł.

    Święta prawda :-).

    > ty masz problem z astrą, która ma sygnał jak drut, a jak
    > się montuje cztery konwertery, gdzie pozostałe konwertery
    > naprawdę trzeba dobrze wcelować?

    Dokładnie. Jak montowałem ostatnio taki zestaw na cztery
    pozycje to LNB na Astrę musiałem skręcić ponad 30 stopni
    żeby sygnał miał jakość 100 % :-). Nie wyobrażam sobie
    zrobienia tego korzystając z "przyrządu" za 50 zł.

  • 8. Data: 2011-11-28 12:59:55
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik UARS napisał:
    > Moim zdaniem jesli ktos mysli o instalacji z zezem, nie powinien
    > kupowac najtanszej anteny.

    Uważasz że lepiej kupić droższą a mniejszą, czy tańszą a większą?

    > Mocowanie anteny do elewacji powinno byc mozliwie najkrotsze.

    Dotyczy wszystkich instalacji narażonych na wiatr.

    > Przekroj wysiegnika konwertera powinien byc kwadratowy - bo na
    > okarglym uchwyt zeza bedzie sie z czasem obracal.

    Moim zdaniem prędzej zardzewieje niż się obróci. No chyba, że
    przykręcisz palcami a nie kluczem...

  • 9. Data: 2011-11-28 13:02:21
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > antene wpierw trzeba dobrze ustawić, ale nie tym badziewiem
    > ze wskazówką tylko normalnym miernikiem.

    A jaki to jest normalny miernik?
    Ustawiłem satfinderem ("tym badziewiem ze wskazówką") antenę z zezami,
    odbierającą pozycje 13E (główny kierunek), 5E+7E, 19.2E i 28.2E oraz
    drugą mniejszą na 4W+5W. Wskazania "tego badziewia" pokrywały się z
    obserwacjami na tunerze jeszcze wówczas analogowym.

  • 10. Data: 2011-11-28 21:40:21
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    jakos nie moge znalezc na swoim newsserwerze tego posta z

    >W dniu 2011-11-27 12:08, UARS pisze:

    na ktory idzie odpowiedz. Moglibysci go zacytowac w calosci?

    A co sadzicie o tym konwerterze ponizej?