  • 41. Data: 2012-02-04 18:20:48
    Temat: Re: JS - asynchroniczna komunikacja
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 08:59:12 +0100, M.G. napisał(a):

    > "AJAX" to nie biblioteka.

    Tak, koledzy, którzy krócej rozmawiają ze mną niż Ty wyjaśniji mi na czym
    mój błąd rozumowania polegał bez niepotrzebnego złośliwienia się.

    > Ale musiałbyś choćby zajrzeć do hasła w
    > Wikipedii, a potem kliknąć może na jedno hasło podlinkowane jeszcze we
    > wstępie, by dostać opis metod.

    A czy jeślii kazałabym Ci czytać o przygodach Dody jako wyjaśnienie
    nurtującego Cię problemu programistycznego, to zrobiłbyś to? Pewnie nie,
    uznając, ze nie ma to nic wspólnego.

    Problem polegał na tym iż założyłem, że Ajax to cudze rozwiązanie trasmisji
    asynchronicznej a ja chciałem mieć swoje własne. Szukałem w Googlach tylko
    tych stron, w których nie użyto słowa Ajax. Trudno mi było więc przy takich
    założeniach trafić na Wikipedię w wynikach wyszukiwania. Nie sądzisz?

    Mało tego, mając niewłaściwe przekonanie o tym czym jest Ajax nawet gdybyś
    na stół położył mi wydruk z Wikipedii, to nie czytałbym tego uznając, ze
    nie ma to nic wspólnego z poruszonym tematem. Dwóch kolegów spostrzegło, że
    czynię błędne założenie i wyjaśniło, że Ajax to obiekt wbudowany w
    przeglądarkę. Dopiero od tego momentu zmieniłem podejście o 180 stopni do
    tematyki uznając, że Ajax jest jednak odpowiedzią na mój problem.

    A co Ty zrobiłeś? Stwierdziłeś ot tak, że leniem jestem i nie szukam
    niczego w Googlach. A na jakiej podstawie? Wyssanej z palca? Nawet nie
    zadałeś mi pytania czy właściwie rozumiem temat Ajaxa. Merytoryczna pomoc
    jak diabli... Nie dziw mi się, że potraktowałem Twoje wypowiedzi jako
    trollowanie. Więcej uprzejmości sugeruję a z pewnością unikniemy wielu
    infantylnych dyskusji.

  • 42. Data: 2012-02-04 18:37:41
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    W dniu 2012-02-04 19:20, Marek pisze:

    > Tak, koledzy, którzy krócej rozmawiają ze mną niż Ty wyjaśniji mi na czym
    > mój błąd rozumowania polegał bez niepotrzebnego złośliwienia się.

    Podkładanie się niewiedzą i jednoczesne wymądrzanie się, że Ty wiesz
    lepiej na temat, którego nie rozumiesz, właśnie tak się kończy. Nawet
    mnie dość mocno zdziwiły Twoje fochy, w pewnym momencie zacząłem Cię
    porównywać do bezmózga identifikatora, ale przecież Ty masz jakąś
    konkretną wiedzę na temat WWW i tematów pokrewnych ;)

    Zapamiętaj sobie "raz na jutro", że na "Juznecie" nikt nie ma obowiązku
    odpowiadać Ci natychmiast, na temat i do rzeczy. Na tym polega wolny
    Internet, że ludzie piszą co chcą (żeby było śmieszniej, to oni wiedzą
    więcej od Ciebie, ale czasem lubią się poznęcać), a kto ma więcej
    cierpliwości, to odpowie Ci na swój sposób. Nie zaszkodzi zgłębić ten
    odwieczny dokument, (bo do tej pory uważałem Cię za człowieka na
    poziomie, znającego się na programowaniu itp. ale ostatnio zachowywałeś
    się jak http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

  • 43. Data: 2012-02-04 21:16:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 04 Feb 2012 19:37:41 +0100, monter.FM napisał(a):

    Hej,
    Dzięki za szczere słowa :-))))

    > Podkładanie się niewiedzą i jednoczesne wymądrzanie się, że Ty wiesz
    > lepiej na temat, którego nie rozumiesz, właśnie tak się kończy.

    Czy z mojej strony było jakiekolwiek wymądrzanie się? Ja zadawałem pytania
    a nie twierdziłem. Pytania to trudne narzędzie do wymądrzania się. Do tego
    służą zdania twierdzące :-)

    Już niezależnie od powyższego - ciągnięcie tego wątku może podchodzić po to
    co w linku cytowałeś. Proponuję więc nie rozwodzić się nad zagadnieniem
    ponad udzielenie Tobie odpowiedzi, bo uważam, że tak wypada.

    > Zapamiętaj sobie "raz na jutro", że na "Juznecie" nikt nie ma obowiązku
    > odpowiadać Ci natychmiast, na temat i do rzeczy.

    Natychmiast - nie ponaglałem. Co do "na temat i do rzeczy" nie do końca
    zgadzam się. Staram się trzymać możliwie blisko Netykiety. Mam nadzieję, że
    z lepszym niż gorszym skutkiem...

    > Na tym polega wolny
    > Internet, że ludzie piszą co chcą (żeby było śmieszniej, to oni wiedzą
    > więcej od Ciebie, ale czasem lubią się poznęcać),

    To nie tłumaczy łamania zasad savoir vivre'u. Chyba, że w ramach wolności
    słowa pozbywamy się tego staromodnego zwyczaju i za chwilę zaczniemy palić
    stadiony w ramach rozszerzania zasad wolnościowych :-)

> [...]
    > odwieczny dokument, (bo do tej pory uważałem Cię za człowieka na
    > poziomie, znającego się na programowaniu itp. ale ostatnio zachowywałeś

    Tak, tak... może i masz rację, że mało jestem odporny na przyklejanie mi
    łatki na jaką nie zapracowałem. Jednakże gdybym nie skomentował tego to do
    tej pory temat z jakim zacząłem wątek pozostałby nierozwiązany.
    Przynajmniej tyle zyskałem za co jeszcze raz dziękuję kolegom :-)

    Jednocześnie upierdliwie nawołuję do oszczędzania naszego czasu. Wszelkie
    moje podchodzące pod w/w link wypowiedzi miały to na celu. W tym miejscu
    dla Ciebie też mam lekturę. Ograniczę się do zacytowania pierwszego punktu
    Netykiety.

    "Zawsze pisz na temat i możliwie zwięźle. Ci, którzy płacą za ściąganie
    poczty czy wiadomości z grup dyskusyjnych, będą ci wdzięczni."