  • 11. Data: 2014-06-15 11:17:42
    Temat: Re: JS - jak kontrolować załadowanie się contentu?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-14 20:11, Cezary Tomczyk pisze:

    > A dlaczego obrazka i tekstu nie dopasować do boksu? Ustawiasz 3 boksy
    > obok siebie dopasowane do wymarów okna przeglądarki i w te boksy
    > osadzasz obrazki i teksty.

    No bo zróżnicowanie wielkości obrazków może być bardzo duże. Niektóre są
    pionowe, inne poziome. Tytuły obrazków dłuższe lub krótsze. Nie potrafię
    wskazać wymiarów box'a, który byłby optymalny. Obrazek nie może być
    skalowany gdyż traci wtedy na jakości.

    Marek

  • 12. Data: 2014-06-15 14:28:28
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2014-06-15 11:17, Marek pisze:

> [...]
    > pionowe, inne poziome. Tytuły obrazków dłuższe lub krótsze. Nie potrafię
    > wskazać wymiarów box'a, który byłby optymalny. Obrazek nie może być

    Nie musisz skalować wszystkich obrazków. Projektujesz 3 boksy o równej
    wysokości i szerokości i w każdy z nich wklejasz obrazek tak, by
    dopasował się do rozmiarów boksa. A jeśli są za duże, to 1) albo
    skalujesz je przeglądarką (nie najlepsze rozwiązanie) albo 2) przed
    wgraniem na serwer odpowiednio je skalujesz stosując właściwych narzędzi.

    Zamiast tego próbujesz dopasować boksa do rozmiarów obrazka co
    spowoduje, że użytkownik nie będzie mógł trzymać myszki w jednym miejscu
    a strzałce, bo za każdym razem, jak kliknie w strzałkę, to boksy będą mu
    "latać" na ekranie z powodu różnych rozmiarów obrazków.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 13. Data: 2014-06-15 20:29:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-15 14:28, Cezary Tomczyk pisze:

> [...]
    > skalujesz je przeglądarką (nie najlepsze rozwiązanie) albo 2) przed
    > wgraniem na serwer odpowiednio je skalujesz stosując właściwych narzędzi.

    Obrazki są oczywiście skalowane w aplikacji graficznej i chodzi o to aby
    system (PHP czy przeglądarka) nie ruszały tego. Nawet jeśli powierzchnia
    galeryjna jest za duża lub za mała, to "boxy" będą miały wymiary
    contentu. Owszem, narzucam wysokość maksymalną ale nie szerokość. Jeśli
    ktoś będzie chciał wrzucić panoramę, to proszę bardzo.

> [...]
    > a strzałce, bo za każdym razem, jak kliknie w strzałkę, to boksy będą mu
    > "latać" na ekranie z powodu różnych rozmiarów obrazków.

    Nie, to akurat jest proste do opanowania. Mam już oprogramowany
    mechanizm i ładnie działa. Strzałka przesuwa galerię o jeden boks -
    niezależnie od wielkości boksów. System "zna" koordynaty środków każdego
    z boxów a kliknięcie myszką w strzałkę (lub strzałka na klawiaturze)
    przesuwa galerię o jeden box. Zauważ, że podobnie jest w cytowanej
    przeze mnie stronce jr_cośtam. Oni akurat skalują obrazki ale mechanizm
    jest podobny. Wydaje mi się to banalne.

    Marek