  • 1. Data: 2017-07-26 10:52:33
    Temat: Jak czyscic styki po wylaniu baterii alkalicznej?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No trafiło mnie (znów niestety), nos mi kazał zajrzeć do szuflady z starymi aparatami
    i w jednym korpusie Praktica VLC2 zostawiona bateria alkaliczna Panasonic 4,5 V
    wylała, styki w aparcie (obydwa) nadkorodowane.
    Poza delikatnym czyszczeniem mechanicznym, czy są jakieś "patenty" na czyszczenie
    styków zalanych przez baterie alkaliczne?

    Pytanie drugie:
    Czy baterie rtęciowe / litowe też wylewają ze starości?
    A węglowe?

  • 2. Data: 2017-07-26 11:06:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Pytanie drugie:
    >Czy baterie rtęciowe / litowe też wylewają ze starości?

    rteciowe ... mysle ze tak, bo od dawna chyba za zakazane, ale ich
    srebrowe zamienniki wylewaja.
    Litowe ... jeszcze nie widzialem, ale kiedys pewnie wyleje.
    Nawet jak nie przezre, to za 100 lat uszczelka sie rozsypie.

    >A węglowe?
    Leclanche ? Pierwsze wylewaja.

    Tam bateria jest w cynkowym kubku, cynk sie zuzywa i robi w nim
    dziura.
    Inne baterie to w stalowych kubkach.

    J.

  • 3. Data: 2017-07-26 11:24:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-07-26 o 10:52, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Poza delikatnym czyszczeniem mechanicznym, czy są jakieś "patenty" na czyszczenie
    styków zalanych przez baterie alkaliczne?

    wodą.

    ---
    Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie
    AVG.
    http://www.avg.com

  • 4. Data: 2017-07-26 19:16:54
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 26.07.2017 o 10:52, ąćęłńóśźż pisze:
    {...}
    > Pytanie drugie:
    > Czy baterie rtęciowe / litowe też wylewają ze starości?
    > A węglowe?

    Ruskie rtęciowe wylewały.

    P.P.

  • 5. Data: 2017-07-26 20:38:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lekko zakwaszona woda, kwasek cytrynowy dobry do zakwaszenia wody.

  • 6. Data: 2017-07-26 20:52:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak, OIDP wylewały rtęciówki.
    Może nie tak obficie, jak alkaliczne.

    -----

  • 7. Data: 2017-07-26 21:55:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Jul 2017 11:06:29 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Leclanche ? Pierwsze wylewaja.

    Wydawało mi się z własnych obserwacji, że alakliczne wylewają tylko
    te, z których jest choć minimalny pobór. Te co leżą luzem w
    szufladzie jak dotąd nigdy mi nie wylaly...

    --
    Marek