  • 1. Data: 2016-08-19 21:53:42
    Temat: Jak interpretować grafiki z georadaru...
    Od: Marek <f...@f...com>

    W mediach pokazywana jest słynna grafika "złotego pociągu", na
    krytej widać rzekomo pociąg:

    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/7490063,mamy-
    zdjecie-zlotego-pociagu-na-pokladzie-skarby-i-czolgi
    -a-moze-to-przekret,id,t.html

    Większość grafik z georadaru przedstawia obrazy w innej płaszczyźnie,
    czyli jakby przekroić glebę i spojrzeć z boku na warstwy cięcia.
    Tutaj mamy jakby obraz z góry (widać z góry kadłuby hipotetycznych
    czołgów i dział na platformach wagonowych). Czy faktycznie to nie
    jest jakaś ściema?

    Wcześniej media pokazywały inną grafikę twierdząc, że to "pociąg":

    http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/zloty-pociag-kontrowe
    rsje-wokol-zdjecia-z-georadaru,574961.html

    Ale jak ktoś słusznie zwrócił uwagę, że jeśli to pociąg to dlaczego
    stoi pionowo (bo tak należy odczytywać grafikę), absurd.

    Ostatnio pokazywali w tv jakąś inną dosłowną grafikę przedstawianą w
    kontekście "złotego pociągu", przedstawiającą obrysy wyglądające jak
    eletrowóz w tunelu (widok z przodu). Czy ktoś wie o co chodzi z tą
    grafiką "elektrowozu"? Niestety nie mogę tej grafiki znaleźć w
    sieci...

    No i ostatnie pytanie... czy na pewno sami odkrywcy na pewno umieją
    prawidłowo odczytywać te grafiki?...:) Dziś coś bąkali, że jakiś
    lodowiec im psikusa zrobił....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-08-19 22:24:42
    Temat: Re: Jak interpretować grafiki z georadaru...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-08-16 o 21:53, Marek pisze:

    Wydaje mi się, że to zdjęcie z georadaru, który był ustawiony od boku na
    nasypie. Oczywiście może on przedstawiać wiele rzeczy, bo niewiele tam
    widać. Może to być pociąg pancerny, ale równie dobrze wiele innych rzeczy.

    Zacznijmy od tego, że pociąg pancerny z działami samobieżnymi byłby dość
    kuriozalnym przypadkiem. Ruch działa na boki w dziale samobieżnym jest
    ograniczony do kilkunastu stopni. W szerszym zakresie kierunek koryguje
    się obrotem całego pojazdu. Ale jak to realizować w wypadku pojazdu
    ustawionego na platformie kolejowej?

    Oczywiście pod koniec wojny Niemcy mogli wymyślać z konieczności różne
    dziwne i nie do końca logiczne rozwiązania, by zwiększyć swoją zdolność
    obronną, ale mimo wszystko to byłaby jakaś utopia. Co innego ustawienie
    niesprawnego czołgu, który choćby ręcznie może obracać wieżą i strzelać,
    ale działo samobieżne nie przejdzie moim zdaniem.

    Zresztą w sytuacji tak wątpliwego zdjęcia zupełnie niezrozumiałym jest
    dla mnie forsowanie tych dział samobieżnych.

  • 3. Data: 2016-08-19 23:03:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Aug 2016 22:24:42 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Wydaje mi się, że to zdjęcie z georadaru, który był ustawiony od
    boku na
    > nasypie. Oczywiście może on przedstawiać wiele rzeczy, bo niewiele
    tam

    Ale przecież to jest widok z góry a nie z boku....

> [...]
    koryguje
    > się obrotem całego pojazdu. Ale jak to realizować w wypadku pojazdu

    Dlaczego po prostu to nie może być zwykły transport dział?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-08-19 23:21:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-08-16 o 23:03, Marek pisze:

    > boku na
    >>
    > tam Ale przecież to jest widok z góry a nie z boku....

    Z czego to wynika? W materiałach mowa o zdjęciu georadaru z powierzchni
    ziemi. Normalnie to oczywiście się poziomo po glebie włóczy, ale tu mamy
    skośny nasyp. Może po tym nasypie łazili.

    > dość
    > jest
    > koryguje
    >
    > Dlaczego po prostu to nie może być zwykły transport dział?

    Może. Oczywiście, że może, tylko przy takim założeniu mamy szereg
    dodatkowych wątpliwości.Po co Niemcy mieliby sobie zadać tyle trudu, by
    go ukryć? No i jeśli to jakiś pociąg z działami pancernymi, to gdzie
    jest "Złoty pociąg"?

    Przy czym kopią,więc co tam jest - jeśli jest cokolwiek - będzie wiadomo
    za kilka dni. Jestem ogromnie ciekawy.

  • 5. Data: 2016-08-20 06:18:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Wystarczy pójść do googla (tiny.pl/g96gw) żeby się przekonać że obrazy z georadarów
    tak nie wyglądają. Cała Polska podnieca się jakąś ściemą, którą w najlepszym razie
    można nazwać artist's impression.

  • 6. Data: 2016-08-20 10:34:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Aug 2016 21:18:10 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > ?. Cała Polska podnieca się jakąś ściemą, k
    > tórą w najlepszym razie można nazwać artist's impressio

    No wyraziłeś wprost to co sugerowałem między wierszami.
    W takim razie jaki byłby cel tego oszustwa? Pobawić się koparką w
    nasypie z iłu? Trochę bez sensu, prawda? Odkrywcy coś tam faktycznie
    mieli na radarze ale to.było słabe, wymyśli więc pretekst "złotym
    pociągiem" by rozgrzebać nasyp, a nuż coś się znajdzie? Też słabe.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-08-20 10:46:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-20 o 10:34, Marek pisze:

> [...]
    > ale to.było słabe, wymyśli więc pretekst "złotym pociągiem" by
    > rozgrzebać nasyp, a nuż coś się znajdzie? Też słabe.

    No i powiedzenie... jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze...
    też za bardzo nie pasuje, ponoć to oni wyłożyli te 100 kzł.
    No chyba, że ekipa to tacy pasjonaci jak oni, mają procent w znalezisku.

    Robert

  • 8. Data: 2016-08-20 10:56:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Myślisz że autor tego "zdjęcia georadarowego" wyłożył swoją kasę na te koparki? Moim
    zdaniem ewidentny trolling, nie pierwszy raz. tiny.pl/g96tp
    Jakieś buraki dały się znowu nabrać.

  • 9. Data: 2016-08-20 11:41:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-08-16 o 10:56, Konrad Anikiel pisze:
    > Myślisz że autor tego "zdjęcia georadarowego" wyłożył swoją kasę na
    > te koparki? Moim zdaniem ewidentny trolling, nie pierwszy raz.
    > tiny.pl/g96tp Jakieś buraki dały się znowu nabrać.

    Tyle, że co innego nakręcić program, napisać artykuł, koledze
    naopowiadać, a co innego wsadzić wartość niezłego samochodu w kopanie
    dziurek.

  • 10. Data: 2016-08-20 12:25:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Zgadza się: co innego kogoś nabrać, co innego dać się komuś nabrać.