  • Data: 2021-05-26 17:54:35
    Temat: Jak liczyć cykle na bajt?
    Od: "o...@g...com" <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Załóżmy, że pewien algorytm działa z prędkością 1 cykl na bajt. Chcę oszacować ile GB
    przetworzy komputer z Core i7 8665U w ciągu sekundy.

    Wiem, że ten procesor ma 4 rdzenie i to taktowane 2,1-4,8 GHz. Pomijając, że to duży
    rozstrzał, to, czy mam zakładać, że będzie on pracował na 4 rdzeniach, każdy
    taktowany np. po 2,1 GHz? Wtedy przetworzy 2,1*4 GB/s. Czy może do szacunków przyjąć
    po prostu taktowanie 2,1 GHz i zakładać, że przetworzy on 2,1 GB/s?