  • 1. Data: 2018-01-02 22:04:55
    Temat: Jak po nowemu dodać sieć WiFi?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Do tej pory było tak, że po znalezieniu sieci w okolicy wybierałem sobie
    jakąś z listy kliknięciem, podawałem hasło i działa.

    Teraz próbując uzyskać dostęp przez własny router używany od lat,
    dostaję coś takiego:

    https://drive.google.com/file/d/1Fxl_bjFC5iU_LpFbJOb
    VOoXQf1EPP0bg/view?usp=sharing

    po rozwinięciu pierwszej od góry listy:

    https://drive.google.com/file/d/1lPj-9j0kHIyOU2S3bUN
    ZcM2xIkXhvJSi/view?usp=sharing

    WTF?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-01-03 13:10:19
    Temat: Re: Jak po nowemu dodać sieć WiFi?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-02 o 22:04, Marek S pisze:
> [...]
    > jakąś z listy kliknięciem, podawałem hasło i działa.
    >
    > Teraz próbując uzyskać dostęp przez własny router używany od lat,

    Typowe metody uwierzytelnienia. Może wybrałeś któreś z enterprise?
    Wyłącz zaawansowane ustawienia sieci, to będziesz miał tylko podstawowe
    metody.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-01-03 21:08:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 03-01-2018 o 13:10, Adam pisze:

    > Typowe metody uwierzytelnienia. Może wybrałeś któreś z enterprise?
    > Wyłącz zaawansowane ustawienia sieci, to będziesz miał tylko podstawowe
    > metody.

    Ale te zaawansowane są schowane - widać na dole screenshotów. Nie wiem
    co to jest enterprise. :-(

    Zwykle niczego nie da się wybrać. Przynajmniej tak to pamiętam.
    Otwierasz router z listy, pytany jesteś o hasło i załatwione. Nigdy nie
    widziałem żadnych opcji w stylu enterprise więc nie było można nawet
    przypadkiem niczego kliknąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-01-04 02:26:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message

> [...]
    > router z listy, pytany jesteś o hasło i załatwione. Nigdy nie widziałem
    > żadnych opcji w stylu enterprise więc nie było można nawet przypadkiem

    Kup sobie iPhone :-)

  • 5. Data: 2018-01-04 15:13:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 04-01-2018 o 02:26, Pszemol pisze:

    > Kup sobie iPhone :-)

    :P

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2018-01-07 17:43:41
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 22:04:55 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > jakąś z listy kliknięciem, podawałem hasło i działa.
    >
    > Teraz próbując uzyskać dostęp przez własny router używany od lat,

    Logujesz się pewnie do jakiejś sieci firmowej z zabezpieczeniami i wymaga
    ona podania nazwy użytkownika i hasła oraz metody uwierzytelniania.

    Nic w tym dziwnego. Podejdź do jakiejś pizzeri z darmowym wifi to połączysz
    się bez problemu. Możliwe, że admini się skapnęli, że im ciągniesz jakieś
    pakiety i zablokowali :)
    --
    Filip454

  • 7. Data: 2018-01-07 18:01:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 17:43, Filip454 pisze:

> [...]
    połączysz
    > się bez problemu. Możliwe, że admini się skapnęli, że im ciągniesz jakieś

    Do jakiej firmowej sieci? :-D
    Przecież napisałem, że to mój stary TP-Link. To ja jestem jego
    administratorem i od lat w nim niczego nie zmieniałem. Pełni rolę
    repeatera. On jest tylko po to abym mógł w całej chacie korzystać z
    WiFi. Połączenie skonfigurowane kiedyś na innym telefonie działa. Aż
    boję się je usunąć bo z powrotem pewnie nie będę mógł go zestawić.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2018-01-07 19:43:21
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 7 Jan 2018 18:01:03 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > WiFi. Połączenie skonfigurowane kiedyś na innym telefonie działa. Aż
    > boję się je usunąć bo z powrotem pewnie nie będę mógł go zestawić.

    Jej, bardzo sorry, przeczytałem na szybciocha pierwszy akapit, pomijając
    drugi :D

    Ja bym się po prostu zalogował do panelu tego routera i sprawdził metodę
    uwierzytelniania używaną przez urządzenie. Z tego co widać to jest
    rozszerzone uwierzytelnianie.

    Jaki to w ogóle model routera?

  • 9. Data: 2018-01-07 19:45:55
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 7 Jan 2018 19:43:21 +0100, Filip454 napisał(a):

> [...]
    >
    > Ja bym się po prostu zalogował do panelu tego routera i sprawdził metodę
    > uwierzytelniania używaną przez urządzenie. Z tego co widać to jest

    A dlaczego poprzednie urządzenie się połączyło? Powód jest prosty - pewnie
    jest zapisane w pamięci routera i już automatycznie się uwierzytelnia.

  • 10. Data: 2018-01-07 22:02:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 07-01-2018 o 19:43, Filip454 pisze:

    > Jej, bardzo sorry, przeczytałem na szybciocha pierwszy akapit, pomijając
    > drugi :D

    Zauważyłem :-D

    > Ja bym się po prostu zalogował do panelu tego routera i sprawdził metodę
    > uwierzytelniania używaną przez urządzenie. Z tego co widać to jest
    > rozszerzone uwierzytelnianie.

    Sęk w tym, że nie dotykałem go.

    > Jaki to w ogóle model routera?

    Prosty: WR1043ND