  • 1. Data: 2015-03-29 19:49:13
    Temat: Jak sprawdzić dlaczego nie zapala
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Często pojawiają się pytania typu "iskra jest, świece wyglądają
    normalnie, kompresja jest, a nie pali - dlaczego?"
    Podam prosty sposób, jak sprawdzić, czy przyczyną tego, że nie pali jest
    brak iskry, czy też brak paliwa.
    Potrzebne do tego będą:
    pojemnik z gazem do zapalniczek i kawałek cienkiego wężyka (może być od
    kroplówki, albo inny podobnej średnicy).
    Jak już mamy taki zestaw, to wystarczy włożyć wężyk gdzieś w okolice
    przepustnicy, puścić gaz i próbować uruchomić silnik. Jak zapali, to już
    wiemy, że paliwo nie dochodzi, a jak nie zapali, to brak iskry.
    Oczywiście te sposób nie daje odpowiedzi na wszystkie możliwe sytuacje,
    ale w wielu przypadkach pomaga.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-03-29 22:13:07
    Temat: Re: Jak sprawdzić dlaczego nie zapala
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-29 o 19:49, Jacek pisze:

    > Oczywiście te sposób nie daje odpowiedzi na wszystkie możliwe sytuacje,
    > ale w wielu przypadkach pomaga.

    Ale po co się rozdrabniać na jeden wężyk i baniaczek z gazem.
    Przyczepka, pół warsztatu i całego mechanika ze sobą zabierz,
    oczywiście ta metoda nie zadziała przy każdej możliwej awarii
    ale w jeszcze większej ilości przypadków (niz poprzednia metoda)
    pomaga. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2015-03-29 22:27:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-29 o 22:13, RadoslawF pisze:
> [...]
    > oczywiście ta metoda nie zadziała przy każdej możliwej awarii
    > ale w jeszcze większej ilości przypadków (niz poprzednia metoda)
    Metoda z gazem jest adresowana do tych Kolegów i Koleżanek, których pół
    warsztatu mieści się nie na przyczepce ale w jednej szufladzie, no i do
    tych którzy (jeszcze) zębów nie zjedli na majstrowaniu przy sprzęcie.
    Ja się do tej metody przekonałem przy okazji naprawy kosiarki, która nie
    chciała zapalić, chociaż "paliwo, iskra i kompresja jest".
    Powodem okazał się olej napędowy, którego nalał do zbiornika do dziś
    niewykryty sprawca ;-)
    Jacek

  • 4. Data: 2015-03-30 01:38:02
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    >Metoda z gazem jest adresowana do tych Kolegów i Koleżanek, których pół
    >warsztatu mieści się nie na przyczepce ale w jednej szufladzie, no i do
    >tych którzy (jeszcze) zębów nie zjedli na majstrowaniu przy sprzęcie.

    Wisz, tu coraz wiecej jest "motocyklistow", ktorych podstawowym
    narzedziem obslugi motocykla jest komorkofon ;)
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 5. Data: 2015-03-30 10:57:06
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > Podam prosty sposób, jak sprawdzić, czy przyczyną tego, że nie pali jest
    > brak iskry, czy też brak paliwa.

    Można też psiknąć samostartem albo np. Plakiem.

    --
    Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
    http://motogof.tumblr.com/