  • 1. Data: 2009-06-30 04:26:25
    Temat: Jak to sie najsprawniej robi ?
    Od: XX YY <j...@u...at>

    witam

    jakim programem sie najsprawniej robi takie widoki ?
    z ilu zdjec skladaja sie takie panoramy ?

    http://panoramy.zbooy.pl/360/show.html?max=1&p=pikni
    k-lotniczy-2009-kairys-samolot&lang=p&t=32

    dzieki

    Wasz XXX

  • 2. Data: 2009-06-30 05:22:53
    Temat: Re: Jak to sie najsprawniej robi ?
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    XX YY wrote:
    > witam

    czesc

    > jakim programem sie najsprawniej robi takie widoki ?

    polecam hugina (darmowy, a niewiele ustepuje konkurencji)

    > z ilu zdjec skladaja sie takie panoramy ?

    zależy od obiektywu. Ja przeważnie się zamykam w 8-10 pionowych ujęciach
    (10-12 mm obiektyw, matryca DX).

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 3. Data: 2009-06-30 06:19:27
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jun., 07:22, Kaiko <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    >
    > polecam hugina (darmowy, a niewiele ustepuje konkurencji)

    > zależy od obiektywu. Ja przeważnie się zamykam w 8-10 pionowych ujęciach

    to jest panorama sferyczna - hugin ja robi ?

    jak sie robi , ze nogi fotografa , statyw nie sa widoczne na
    zdjeciu ?-

    XXX

  • 4. Data: 2009-06-30 06:29:51
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 30 Cze, 08:19, XX YY <j...@u...at> wrote:

    > jak sie robi , ze nogi fotografa , statyw nie sa widoczne na
    > zdjeciu ?-

    Photoshop? Nawet widac, co bylo klonowane

  • 5. Data: 2009-06-30 06:44:52
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jun., 08:29, thearti <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Photoshop? Nawet widac, co bylo klonowane

    nie wiem

    z lewej strony na dole mozna wyszukac cala mase innych panoramek - no
    z kosciola redemptorystow - fascynujace.

    sadzac po liczbie panoram jest to robione w sposob dalece
    zautomatyzowany.
    Jakims programem nie wymagajacym nakladu zbyt wiele czasu.

    mam programy a jakze tyle tylko ze do zwyklych panoram plaskich ew
    cylindrycznych.

  • 6. Data: 2009-06-30 06:53:35
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Uzytkownik "thearti" <t...@p...onet.pl> napisal
    > Photoshop? Nawet widac, co bylo klonowane

    na matrycy APS-C z obiektywem fisheye 8mm
    wystarcza 4 zdjecia dookola + jedno w niebo + jedno w ziemie,
    czyli w sumie 6

    Robienie kilkunastu zdjec zwyklym obiektywem to raczej meczarnia,
    tak przy pstrykaniu, jak i przy skladaniu,
    zwlaszcza, jak cos ruchomego jest na planie...

    Lepiej od razu fisheye, zeby sie nie zniechecic,
    bo zabawa w te panoramki jest bardzo fajna,
    ale wymaga czasu i cierpliwosci, zeby fajnie wyszlo.

    najsprawniej sklada sie to wszystko potem w PTGui

    troche arktycznych panoramek:
    www.przewodnicy.zakopane.pl/360 :)

    pozdro
    Witek

  • 7. Data: 2009-06-30 06:53:58
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    XX YY wrote:

    > to jest panorama sferyczna - hugin ja robi ?

    http://www.lightspacewater.net/Tutorials/PhotoPano2/
    paper/

    > jak sie robi , ze nogi fotografa , statyw nie sa widoczne na
    > zdjeciu ?-

    tak jak kolega wyżej prawi - photoshop ;-)

  • 8. Data: 2009-06-30 06:54:50
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Uzytkownik "thearti" <t...@p...onet.pl> napisal
    > Photoshop? Nawet widac, co bylo klonowane

    na matrycy APS-C z obiektywem fisheye 8mm
    wystarczą 4 zdjecia dookola + jedno w niebo + jedno w ziemie,
    czyli w sumie 6

    Robienie kilkunastu zdjec zwyklym obiektywem to raczej męczarnia,
    tak przy pstrykaniu, jak i przy skladaniu,
    zwlaszcza, gdy cos ruchomego jest na planie...

    Lepiej od razu fisheye, zeby sie nie zniechecic,
    bo zabawa w te panoramki jest bardzo fajna,
    ale wymaga czasu i cierpliwosci, zeby dobrze wyszlo.

  • 9. Data: 2009-06-30 06:58:25
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Kaiko wrote:

    > http://www.lightspacewater.net/Tutorials/PhotoPano2/
    paper/

    aha tylko gosciu tutaj preferuje pracę tekstową ja jednak korzystam z
    GUI. Grunt, że masz opisane jak robić zdjęcia i wiesz, że hugin ją robi
    ;) Powodzenia!

  • 10. Data: 2009-06-30 07:02:58
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Witek Kaszkin wrote: