  • 11. Data: 2012-12-10 12:35:29
    Temat: Re: Jak traktować moc lamp studyjnych?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Dec 2012, Marek wrote:

    > Hmmm... patrzałem w parametry losowo wybranych lamp. Zwykle mają poniżej
    > 1/800s.

    Dla maksymalnej mocy?
    Wrzuć proszę te przykłady.
    Bo na ogół wygląda to tak, że lampa na maks mocy ma okolice 1/200s,
    i czas ten szybko maleje wraz z użytą mocą, a to za sprawą elektroniki
    odcinającej zasilanie (dzięki czemu można wykonać m.in. kilka słabszych
    błysków w czasie krótszym niż ładowanie kondensatorów).
    Dlatego może być warto kupić za silną lampę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-12-10 12:37:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Dec 2012, J.F. wrote:

    > Hm, 56 umozliwia zrobienie zdjecia z odleglosci 7m przy przyslonie 8 .. to
    > chyba wystarczy do studia ? Szczegolnie ze uzywamy kilku.
    > No chyba ze chcemy rozproszone oswietlenie.

    Właśnie się zastanawiam, czy brałeś na poważnie inną wersję :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-12-10 15:49:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Dla maksymalnej mocy?

    Są to najdłuższe czasy więc raczej dotyczą maksymalnej mocy.

    > Wrzuć proszę te przykłady.

    Po kolei losowe i tańsze lampy 300ws z Allegro, które podają ten czas:

    http://allegro.pl/quantuum-r-300-digital-lampa-study
    jna-300ws-w-wa-i2811190610.html

    http://allegro.pl/aurora-fusion-boom-300ws-lampa-stu
    dyjna-fripers-i2843158485.html

    http://allegro.pl/prof-lampa-studyjna-pioneer-300-mo
    c-300ws-lp-56gn-i2845273968.html

    http://allegro.pl/profesjonalna-lampa-studyjna-z-pro
    cesorem-300ws-gd-i2851204375.html

    itd

> [...]
    > błysków w czasie krótszym niż ładowanie kondensatorów).
    > Dlatego może być warto kupić za silną lampę :)

    A tak, tu masz rację. Cenna uwaga. W jakich mocach sam byś operował?

  • 14. Data: 2012-12-10 15:55:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Naciąłeś się na reklamowe "silne LEDy" z podawaniem kandeli jako
    > jednostki :> - dokładnie ten przypadek (jak potrzebujesz jasnego
    > LEDa, to patrzysz ile lumenów daje, nie kandeli, czyli gęstości
    > na kąt w na ogół wąski kąt).

    Haha... niewiele brakowało do trefnego zakupu. W porę zorientowałem się
    na czym ich śilność polega :-) To dało mi podpowiedź co do interpretacji
    "silnego" błysku systemówek.

  • 15. Data: 2012-12-10 16:04:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-08 23:00, J.F. pisze:

    > Hm, 56 umozliwia zrobienie zdjecia z odleglosci 7m przy przyslonie 8 .. to
    > chyba wystarczy do studia ? Szczegolnie ze uzywamy kilku.
    > No chyba ze chcemy rozproszone oswietlenie.

    Właśnie waham się pomiędzy tańszymi studyjnymi a mobilnymi lecz drogimi
    lampami systemowymi.

    > A ta studyjna to pewnie jeszcze moze blyskac co sekunde. Dla zasilania z
    > sieci to niewielki problem, ale dla chlodzenia i wytrzymalosci lampy tak.

    Ponadto studyjna po ukierunkowaniu jest o wiele silniejsza. Czasy
    błysków (od 1/800 i szybsze) też mają wystarczające do zatrzymania w
    kadrze chyba wszelkich rodzajów ruchu jakie w studio można doświadczyć.
    Cytując kolegę Thomasa:

    http://vimeo.com/32792549

  • 16. Data: 2012-12-11 07:34:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Są to najdłuższe czasy więc raczej dotyczą maksymalnej mocy.

    > Po kolei losowe i tańsze lampy 300ws z Allegro, które podają ten czas:

> [...]

    no i jeszcze powstaje pytanie jak ten czas był mierzony :)

    bo można sobie wymyślić np że mierzymy czas od startu do osiągnięcia np 40%
    energii błysku albo cos w ten deseń :)

    niestety ale jak sie podaje wyniki jakiś pomiaru trzeba podać metodologię
    pomiaru.

  • 17. Data: 2012-12-11 11:42:00
    Temat: Re: Jak traktowa? moc lamp studyjnych?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-11 07:34, Marek Dyjor pisze:

    > no i jeszcze powstaje pytanie jak ten czas był mierzony :)

    Ha! No tak - znów kłania się zagadnienie jasnych LEDów z Allegro :-)

    > bo można sobie wymyślić np że mierzymy czas od startu do osiągnięcia np
    > 40% energii błysku albo cos w ten deseń :)

    Czy na to też nie ma żadnych norm lub jest ich pełno?

  • 18. Data: 2012-12-11 12:19:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Dec 2012, Marek wrote:

    > Po kolei losowe i tańsze lampy 300ws z Allegro, które podają ten czas:

    A to ja wycofuję się rakiem.
    Jakoś tak zakodowane mam wartości dla lamp "naaparatowych", i tam
    widać warunki pracy palników są bardziej śrubowane, czytaj czasy
    o rząd dłuższe. A że mowa była o jednych i drugich, to zupełnie
    bezpodstawnie - nomen omen - lampka mi się zapaliła że coś tu nie
    pasuje. Rzucona gdzieś w wątku teza, odwołująca się do palnięcia
    lampą "na wprost" tylko to zaświecenie pogłębiła.

    > A tak, tu masz rację. Cenna uwaga. W jakich mocach sam byś operował?

    J.w., nie operowałem sprzętem studyjnym :), bo "żarówki
    błyskowej" chińskiej produkcji na pewno do tej kategorii
    zaliczyć nie można :>, jakby co oświetlam w pomieszczeniu
    (światłem odbitym) Minoltą 3600 lub Metzem 58

    Tyle że już sprawdziłem, że w przypadku lamp błyskowych każdą
    popularną tezę (od "nieskończenie krótkiego błysku" poczynając)
    i każde własne założenie trzeba sprawdzić w praktyce z konkretną
    lampą, wtedy człowiek mniej się dziwi ;)
    (a czasem jest zajecie, w celu ustalenia co i dlaczego konkretna
    lampa wyczynia).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-12-11 14:02:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Ha! No tak - znów kłania się zagadnienie jasnych LEDów z Allegro :-)

    > Czy na to też nie ma żadnych norm lub jest ich pełno?

    jest pełno...

    jedyne co jest pewne to energia kondensatorów podawana dla lamp studyjnych
    :)

  • 20. Data: 2012-12-11 15:38:18
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > jedyne co jest pewne to energia kondensatorów podawana dla lamp
    > studyjnych :)

    Podawana? Raczej wyliczona, na podstawie własnoręcznie zmierzonej
    pojemności i napięcia, do jakiego się ładują :)
    Np. takie lampki Delicacy 180, swego czasu dość popularne. Sprzedawcy
    ochoczo przepisywali info z ulotki, że one mają 180Ws, tymczasem jak się
    się je otworzy i sprawdzi pojemność kondensatorów (uwierzyłem nadrukowi,
    nie mierzyłem) oraz napięcie, to jak byk więcej niż 100Ws nie chce
    wyjść. Parę lat temu były też jakieś lampy o deklarowanych 300Ws, które
    podejrzanie słabo świeciły, w porównaniu do konkurencji. Po otwarciu
    też się okazało, że do kondensatorów mogło wejść nie więcej, niż coś
    koło 200Ws chyba :)
    Andrzej
    www.radom.ws