  • 1. Data: 2012-12-03 17:19:19
    Temat: Jaka lustrzanka do około 2100PLN - 2500PLN.
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Witam!
    Kredyty pospłacane :) i teraz rozglądam się za jakąś lustrzanką bardziej ze
    stajni Nikon lub Pentax.
    I mam do wyboru:
    Nikon D3100 + 18-105 za ok. 2100
    Nikon D5100 + Cosina 100/3,5 (używana) - cena j.w.
    Nikon D5100 + 18-105 - ok. 2400
    albo
    Pentax k-30 (body) - ok. 2360

    Za Pentaxem przemawia lepsza jakość zdjęć, uszczelniane body, pomiar światła
    ze wszystkimi obiektywami, stabilizacja w body, no i mam Vivitara 28 z
    ichnim mocowaniem.
    Za nikonem dobry obiektyw (18-105) lub odwracany ekranik, ew jedno i drugie.
    Może Ktoś z Was coś doradzi? Może coś używanego?
    P.S. Robiąc zdjęcia z ręki (makro), używacie stabilizacji obrazu,czy nie?

    Bo(o)t manager

  • 2. Data: 2012-12-03 18:39:41
    Temat: Re: Jaka lustrzanka do około 2100PLN - 2500PLN.
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-12-03 17:19, Bo t manager pisze:
> [...]
    > ze wszystkimi obiektywami, stabilizacja w body, no i mam Vivitara 28 z

    Choć sam mam Pentaxa, to sądzę, że posiadany przez Ciebie Vivitar jest
    kiepskim powodem do wchodzenia w ten system. Sprawdź go najpierw
    z cyfrowym body.
    Mam starą sigmę 24/2.8, która z analogiem spisywała się świetnie,
    a podpięta pod cyfrę już na matówce mydliła.

    Musisz porównać na chłodno oba body N<->P.
    Mają chyba tą samą matrycę, ale Pentax zdaje się więcej z niej wyciąga,
    Ale za 100 więcej u Nikona dostajesz przyzwoity uniwersalny zoom
    z body.
    U Pentaxa za odpowiednik zapłacisz sporo więcej.

    JD

  • 3. Data: 2012-12-03 20:07:18
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    > Witam!
    > Kredyty pospłacane :) i teraz rozglądam się za jakąś lustrzanką bardziej ze

    Spokojnie do kupienia w cenie poniżej 2000 zł.

    > Nikon D5100 + Cosina 100/3,5 (używana) - cena j.w.

    I to miałby być jedyny obiektyw? Tak trochę mało uniwersalny :)

> [...]
    > ichnim mocowaniem.
    > Za nikonem dobry obiektyw (18-105) lub odwracany ekranik, ew jedno i drugie.

    Jak sam zauważyłeś w cenie gołego body Pentaxa masz do wyboru kilka
    zestawów od Nikona z bardzo dobrym, uniwersalnym spacerzoomem jakim jest
    18-105. Ten Vivitar jakąś rewelacją optyczną nie będzie na cyfrze.
    Co do różnic w jakości obrazu to są niuanse (Nikon 5100 ma tą samą
    matrycę co Pentaź, jedynie nieco inaczej oprogramowaną).
    Generalnie przeanalizuj sobie jakie szkła będziesz chciał podpinać. Moim
    zdaniem w zakresie szkieł "budżetowych" oferta Nikona jest ciekawsza.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2012-12-03 20:12:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-03 17:19, Bo t manager pisze:
    > Nikon D5100 + 18-105 - ok. 2400

    Najlepszy technicznie obraz, dynamika i uniwersalny zakres.

    --
    pozdrawia Adam
    /leje, a także pada, zacina, sieka, smaga, siusia, pryska, szcza i kapie.../

  • 5. Data: 2012-12-04 09:56:03
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    mt wrote:

    [ciach]

    > I to miałby być jedyny obiektyw? Tak trochę mało uniwersalny :)

    A bo ja bardziej próbuję makro uskuteczniać i mam już jeden taki obiektyw
    ale pod mocowanie minolta MD, i z tego co widzę to jest faktycznie tak jak o
    nim piszą "plastik - fantastic" obraz za tą cenę rewelacyjny, z wykonaniem
    trochę gorzej.

    [ciach]

    Bo(o)t manager

  • 6. Data: 2012-12-04 10:00:39
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    JD wrote:

    [ciach]
> [...]
    > Mam starą sigmę 24/2.8, która z analogiem spisywała się świetnie,
    > a podpięta pod cyfrę już na matówce mydliła.
    A ten to bardziej na odwrotkę.

> [...]
    > z body.
    > U Pentaxa za odpowiednik zapłacisz sporo więcej.
    Ale tak się zastanawiam przelotka i zastosujowałbym na początek heliosa
    2/58, a potem jak bym odłożył na obiektyw to alba tamron 90/2.8, albo pentax
    100/2.8WR (mowa o body pentaxa oczywiście).

    Bo(o)t manager

  • 7. Data: 2012-12-04 11:23:45
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-04 09:56, Bo t manager pisze:
> [...]
    > nim piszą "plastik - fantastic" obraz za tą cenę rewelacyjny, z wykonaniem

    A potrzebujesz tak dużej ogniskowej na cropie do makro? Bo jeżeli nie,
    to w cenie poniżej 1000 zł masz Nikkora AF-S 40/2.8 Micro. W cenie
    Tamrona jest też Nikkor AF-S 85/3.5 VR Micro. Do Pentaxa najtańszą
    systemówką jest 35/2.8 Macro za ok. 1800 zł.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2012-12-04 15:01:09
    Od: Sceptyk <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 03 Dec 2012 17:19:19 +0100, Bo t manager napisał(a):

    > P.S. Robiąc zdjęcia z ręki (makro), używacie stabilizacji obrazu,czy nie?

    Pytasz o makro, więc wypowiem się w tym temacie, bo takie zdjęcia często
    robiłem. Mam K-5 oraz Tamrona 90mm i świetnie się spisują. Obiektyw ma 4
    lata i lekko przymkniety jest bardzo ostry a w makro i tak się przymyka.
    Moim zdaniem najlepszym wyborem jest właśnie Tamron 90mm a nie systemowe
    Pentaksa 35mm (trochę mała ogniskowa do makro) czy 100mm WR. Tamron ma
    blokadę zakresu ogniskowych, więc dobrze się sprawdzi również np. przy
    portretach czy dowolnych innych zdjęciach, nie będzie wtedy jeździł po
    całym zakresie. Jedyna chyba jego wada to zmiana długości podczas
    ostrzenia, ale mi to jakoś nie przeszkadza. Tylko chyba podrożały, bo ja w
    2008 roku dałem za niego 1350zł. Robiąc makro z ręki używam stabilizacji
    gdy robię coś większego np. motyl, ważka, przy dużej skali odwzorowania z
    bliska (+ np. makrokonwerter) używałem dyfuzora do lampy i wtedy
    stabilizację wyłączałem tak samo jak przy makro ze statywu ostrząc ręcznie
    na ekranie w trybie LV.
    Jeśli głównie myślisz o zdjęciach makro to K-30 ma większy jaśniejszy
    wizjer niż te Nikony. Przydaje się to ostrząc ręcznie w wizjerze na
    matówce. Ale robiąć zdjęcia w trybie LV nie ma to znaczenia. I ogólnie
    Pentax jest solidniej wykonany, posiada wygodne 2 pokrętła, ale Nikon 5100
    tak jak Pentax również oferuje świetną jakość zdjęć. Chociaż wiadomo, że
    końcowy efekt zależy głównie od fotografa ;).
    Pozdrawiam.

    --
    Sceptyk

  • 9. Data: 2012-12-06 01:34:17
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]
    > I mam do wyboru:
    > Nikon D3100 + 18-105 za ok. 2100
    > Nikon D5100 + Cosina 100/3,5 (używana) - cena j.w.

    Dorzucę ziarenko do przemyśleń.

    Też rozważałem D5100 zanim poszedłem w kierunku Sony. Ten model posiada
    HDR - całkiem fajna rzecz przy widoczkach głównie. Na to też zwróć uwagę
    przy wyborze aparatu. W jakimś tam stopniu poprawia niedoskonałości
    obecnych matryc. Wadą jest stabilizacja, a raczej jej brak. Stabilizację
    w body nawet to najprostszych stałek można wykorzystać. To mnie
    zniechęciło z kolei do Nikona.

    > P.S. Robiąc zdjęcia z ręki (makro), używacie stabilizacji obrazu,czy nie?

    Zawsze choć może nie wystarczyć i to. Stabilizację wyłączam czasami przy
    np. robieniu zdjęć ruchomych pojazdów itp. Lepsze aparaty mają możliwość
    włączenia stabilizacji jednokierunkowej.

  • 10. Data: 2012-12-10 22:09:56
    Od: xyz <x...@i...pl>

> [...]
    > Może Ktoś z Was coś doradzi? Może coś używanego?
    > P.S. Robiąc zdjęcia z ręki (makro), używacie stabilizacji obrazu,czy nie?

    dokładając niecałe 200pln masz już D90 +18-105mm
    http://fotozakupy.pl/oferta/produkt,8134s

    pzdr

    --
    --- xyz