  • 1. Data: 2018-09-17 22:57:13
    Temat: Jak w automacie z 4x4 palić gumę?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Ciekawi mnie jak w tym pickupie gazuje jakby miał sprzęgło -
    https://www.youtube.com/watch?v=7veErc0oKw4

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-09-18 01:03:24
    Temat: Re: Jak w automacie z 4x4 palić gumę?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 17 Sep 2018 22:57:13 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Ciekawi mnie jak w tym pickupie gazuje jakby miał sprzęgło -
    > https://www.youtube.com/watch?v=7veErc0oKw4

    Na N gazujesz i przełączasz na D.

  • 3. Data: 2018-09-18 01:35:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Na N gazujesz i przełączasz na D.

    Robisz tak 10 razy i potem dzwonisz po lawete i umawiasz
    się z mechanikiem na remont skrzyni i wymianę sprzęgieł.

  • 4. Data: 2018-09-18 08:24:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Sep 2018 22:57:13 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Ciekawi mnie jak w tym pickupie gazuje jakby miał sprzęgło -
    > https://www.youtube.com/watch?v=7veErc0oKw4

    Pierwsza scena, przy napietej linie, latwa do wytlumaczenia - jesli
    tam mial hydrokonwerter, to dopiero przy pewnych obrotach silnika
    moment na kolach jest taki, ze przewysza tarcie.

    Ale pozniejsze przy luznej linie ... z hamulca ?
    A moze ma sprzeglo ?

    Ale skad ten dym i co mu tak piszczy ? Turbodiesel ?

    Swoja droga ... mocne bydle.

    https://youtu.be/YOz-huHIRC0?t=75
    https://youtu.be/HJA3J--g_yI?t=109

    J.

  • 5. Data: 2018-09-18 11:45:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-18 o 08:24, J.F. pisze:

    > Pierwsza scena, przy napietej linie, latwa do wytlumaczenia - jesli
    > tam mial hydrokonwerter, to dopiero przy pewnych obrotach silnika
    > moment na kolach jest taki, ze przewysza tarcie.

    Zgadza się.

    > Ale pozniejsze przy luznej linie ... z hamulca ?
    > A moze ma sprzeglo ?

    Wygląda, jakby rozpędzał na D (lub 1 lub 2 lub H) z wciśniętym hamulcem.

    > Ale skad ten dym i co mu tak piszczy ? Turbodiesel ?

    Turbinka?
    Ale tak jakby miała bardzo dużą bezwładność.

    Efekt wygląda podobnie, jak kolega kiedyś chciał zaszaleć i założył
    (wbrew temu, co mu się mówiło) zbyt dużego Garreta - wtedy turbina zbyt
    późno mu się budziła i efekt był odwrotny od zamierzonego.

    A dymienie? Za duża dawka paliwa względem powietrza.

    > Swoja droga ... mocne bydle.
    >
    > https://youtu.be/YOz-huHIRC0?t=75
    > https://youtu.be/HJA3J--g_yI?t=109

    Debile :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-09-18 12:51:56
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 września 2018 01:03:26 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Na N gazujesz i przełączasz na D.

    Raczej na D, lewa noga na hamulcu, gazuje i strzał z hamulca

  • 7. Data: 2018-09-18 22:03:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 17 Sep 2018 18:35:22 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Robisz tak 10 razy i potem dzwonisz po lawete i umawiasz
    > się z mechanikiem na remont skrzyni i wymianę sprzęgieł.

    10 to znowu nie, niektórzy tak robią dość często i jakoś ich skrzynie żyją.
    Ale oczywiście życia im to raczej nie przedłuża.

    A i tak to chyba delikatniejsza metoda niż to co proponuje Jimiasty, bo
    trzymanie gazu i hamulca przez długi czas przeciąża konwerter.
    A przełączenie na D przynajmniej krótko.

  • 8. Data: 2018-09-18 22:40:19
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > trzymanie gazu i hamulca przez długi czas przeciąża konwerter.
    > A przełączenie na D przynajmniej krótko.

    ale w niektórych hamerykanckich brykach na N wkręcają się tylko do ok 3tys
    obrotów

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2018-09-20 13:52:42
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 września 2018 22:03:44 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    i tak to chyba delikatniejsza metoda niż to co proponuje Jimiasty, bo
    > trzymanie gazu i hamulca przez długi czas przeciąża konwerter.
    > A przełączenie na D przynajmniej krótko.

    Przez długi czas nie, a tylko na chwilę, żeby wystartować dynamicznie. Zobacz jak
    działają te funkcje "launch control".
    --
    Pozdro.
    Jimiasty

  • 10. Data: 2018-09-22 19:46:53
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 20.09.2018 o 13:52, Jimiasty pisze:

    > Przez długi czas nie, a tylko na chwilę, żeby wystartować dynamicznie. Zobacz jak
    działają te funkcje "launch control".

    W DSG wiem jak, bo sam testowałem, zresztą, to oczywiste.
    A jak w hydrokinetycznym automacie?