  • 41. Data: 2019-03-03 22:59:07
    Temat: Re: Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-02 o 02:14, J.F. pisze:

    > Ale liczb tam brak.
    > Co to znaczy fast i normal ?

    Więc właśnie. W takich przypadkach user experience ma zastosowanie. A u
    mnie mówi ono, że fast (przy 9V) było nieporównywalnie szybsze od
    ładowarki 5V QC 3.0 (przy 1.4A).

    Druga przesłanka, to, że baterii to zaszkodziło dopiero po 3 latach -
    czyli pod koniec żywotności smartfona. Efekt był dość gwałtowny więc
    łatwo było go można zauważyć.

    > Strasznie male te wtyczki i trudno zmierzyc :-)

    Trudno? Żaden problem dla kogoś z minimalnymi zdolnościami
    elektrotechnicznymi.

    > ale jaki jest prad maksymalny np dla samsunga S4 ?

    A skąd mam to wiedzieć?

    > Ale czy to aby na pewno objaw zuzycia baterii ?

    Pewności 100% nigdy nie będzie. Jednakże to klasyczne objawy w każdym
    smartfonie jakie miałem. Zawsze wymiana baterii przywracała normalne
    działanie.

    > Bo jesli pradu wplywa wiecej niz telefon potrzebuje, to nawet zuzyta
    > bateria powinna sie ladowac.

    Niestety tak nie jest. Opisuję rzeczywiste obserwacje.

    > rozwoj elektroniki na szczescie przyhamowal, teraz moze nie byc powodu
    > :-)

    Wymieniłem praktycznie najszybszy model sprzed 3 lat (Nexus 6p) na
    najszybszy obecnie (OnePlus 6T). Porównania nie ma np. w czasie
    ładowania się mojej ulubionej gry. Nie ma też efektu przycinania się
    NaviExpert przy przesuwaniu mapki paluchem. Oczywiście nie jestem
    badaczem prędkości smartfonów lecz jako zwykły użytkownik dostrzegam
    kolosalne różnice.

    > Ale to byl telefon z wymienna bateria, sa modele w ktorych tak prosto
    > sie nie da :-)

    To dajesz do byle serwisu. One są wszędzie. Nadal problemu nie widzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 42. Data: 2019-03-03 23:40:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Mar 2019 22:59:07 +0100, w <q5hinp$6jc$1@node2.news.atman.pl>, Marek S

    > Druga przesłanka, to, że baterii to zaszkodziło dopiero po 3 latach -
    > czyli pod koniec żywotności smartfona. Efekt był dość gwałtowny więc
    > łatwo było go można zauważyć.

    No widzisz, a przy normalnym ładowaniu efekt zauważyłem po 6 latach :)

  • 43. Data: 2019-03-04 02:46:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Mar 2019 22:38:43 +0100, Marek S napisał(a):

    > Nawet jeśli, to różnica jest prawie 30%. Jakoś zupełnie mi się to nie
    > zgadza.

    Akurat tak ma byc.
    9*1.4 = 12.6W, 5*2 = 10W.
    Kiepska troche ta przetwornica, ale imo calkiem mozliwe.

    Jak jeszcze odejmiesz spadek napiecia na kablu, to moze sie lepiej
    zgadzac.

    J.

  • 44. Data: 2019-03-04 22:28:44
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-03 o 23:40, r...@k...pl pisze:

    > No widzisz, a przy normalnym ładowaniu efekt zauważyłem po 6 latach :)

    Jasne, ale jak z tego praktyczna przesłanka? 6lat dla smartfona to
    zabytek. To tak jakby kupować sobie samochód na 40 lat.

    Średnia światowa życia smartfona to 21 miesięcy ponoć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 45. Data: 2019-03-04 22:39:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-04 o 02:46, J.F. pisze:

    > Akurat tak ma byc.
    > 9*1.4 = 12.6W, 5*2 = 10W.
    > Kiepska troche ta przetwornica, ale imo calkiem mozliwe.

    Równie dobrze można przyjąć dowolne inne liczby i uznać, że wszystko ok
    bo coś jest kiepskie. Sęk w tym, że ten sam telefon na QC 3.0 ładuje się
    nieporównywalnie dłużej ciągnąć niecałe 2A (chyba 1850mA - ale głowy już
    nie dam).

    Jest jeszcze jeden aspekt - charakterystyka ładowania. To nie jest tak,
    że telefon cały czas ciągnie max. prąd. Wiele zależy od temperatury
    baterii i pewnie jeszcze jakiś czynników. No i jak obecny telefon
    pokazuje, bardzo dużym prądem można szybko w dużym stopniu naładować
    baterię zanim uruchomią się ograniczniki wszelkiej maści.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 46. Data: 2019-03-05 10:41:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >Jasne, ale jak z tego praktyczna przesłanka? 6lat dla smartfona to
    >zabytek. To tak jakby kupować sobie samochód na 40 lat.
    >Średnia światowa życia smartfona to 21 miesięcy ponoć.

    W Polsce, w swiecie ?

    Jak operatorzy daja nowe co 24m, to nie dziwne.
    Ale ten sprzet potrafi dluzej dzialac ...

    J.

  • 47. Data: 2019-03-05 11:41:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-05 o 10:41, J.F. pisze:

    > W Polsce, w swiecie ?
    >
    > Jak operatorzy daja nowe co 24m, to nie dziwne.
    > Ale ten sprzet potrafi dluzej dzialac ...

    Hmm, spróbuj zatem na 3 letnim telefonie odpalić nowe apki :>...albo
    pobrać ze sklepu/zainstalować :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 48. Data: 2019-03-05 12:51:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Hmm, spróbuj zatem na 3 letnim telefonie odpalić nowe apki :>...albo
    >pobrać ze sklepu/zainstalować :)

    Ciagle uzywam S4 i na razie problemow nie ma, poza zbyt mala iloscia
    flasha :-)

    Zestarzal mi sie natomiast Ace 3 - na moj gust, to mu RAM brakuje, i
    co ciekawe - dosc nagle to nastapilo - starczal, starczal, a potem
    jakos wszystko zaczelo szwankowac.

    No i mial jakis problem z wifi, a dokladniej to chyba z ktoras apka,
    podejrzewam BZ/Santandera.

    Gdzies tam po drodze jakies ciekawe zmiany nastapily w systemie - np
    program skanujacy sieci wifi mowi, ze bez GPS nie ruszy.
    A starsza wersja na moich telefonach dziala bez.

    J.

  • 49. Data: 2019-03-05 13:36:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-05 o 12:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ciagle uzywam S4 i na razie problemow nie ma, poza zbyt mala iloscia
    > flasha :-)

    No właśnie. Dochodzi czasem do tego, że aplikację się wysypują, nie
    pisząc już o muleniu się google maps czy asystenta. Coraz więcej apek
    wymaga wyższej wersji Androida i zwyczajnie na Twoim S4 nie wyświetlają
    Ci się apki, których telefon nie przyjmie...Tak działa sklep.

    > Zestarzal mi sie natomiast Ace 3 - na moj gust, to mu RAM brakuje, i co
    > ciekawe - dosc nagle to nastapilo - starczal, starczal, a potem jakos
    > wszystko zaczelo szwankowac.

    Aktualizacje. Każda aktualizacja zawiera coraz więcej a stare mają
    odmowę, że jeśli nie zaktualizujesz to koniec zabawy...a zaktualizowac
    możesz jedynie na wyższą wersję Andka :/

> [...]
    > program skanujacy sieci wifi mowi, ze bez GPS nie ruszy.
    > A starsza wersja na moich telefonach dziala bez.

    Ja gram w nowe gry oparte o geolokację. Bez 3G RAM to raczej porażka,
    podobnie z niską wersją procka. Co miesiąc potrafią wydać aktualizację a
    stara wersja nie działa. Nawet sklep Play się muli na starszym sprzęcie
    a bez aktualizacji też nie działa. Ponieważ mam całą gamę sprzętu (bo
    nie wyrzucam) to widzę już spore różnice pomiędzy pracą starego sprzętu
    (megazamulony) a nowego. Obsługa Google (nie tyle wyszukiwarki) co
    całego oprogramowania Google zamula już straszliwie. Nowy sprzęt działa
    jak kiedyś stary i dodatkowo ma więcej funkcji, niedostepnych na starym.

  • 50. Data: 2019-03-05 16:03:17

    Tue, 5 Mar 2019 12:51:20 +0100, w <5c7e6309$0$523$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Zestarzal mi sie natomiast Ace 3 - na moj gust, to mu RAM brakuje, i
    > co ciekawe - dosc nagle to nastapilo - starczal, starczal, a potem
    > jakos wszystko zaczelo szwankowac.

    Skoro na Ace 2 jest Pie, to podejrzewam, że Ace 3 też można zaktualizować.