  • 1. Data: 2012-03-14 12:06:13
    Temat: Jaka nagrywarka z czarnym frontem?
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    Do DVR (CCTV) potrzebuję dołożyć nagrywarkę DVD/CD, typowy rozmiar 3,5'' i
    wysokość 1 modułu jak w typowym desktopie.
    BTW całość działa na jakimś linuksie.
    Chyba wolałbym bez tacki (slot-in?), bo nagrywarka będzie za suwaną klapką i
    jeszcze się tacce zechce wysuwać gdy klapka jest zamknięta, ale ostatecznie
    może być i z tacką.
    Front nagrywarki powinien być czarny.
    Coś polecicie?

  • 2. Data: 2012-03-14 12:14:23
    Temat: Re: Jaka nagrywarka z czarnym frontem?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    _THX. nabazgrał(a):

    > Do DVR (CCTV) potrzebuję dołożyć nagrywarkę DVD/CD, typowy rozmiar 3,5''
    > i wysokość 1 modułu jak w typowym desktopie.

    No to chyba 5.25" bo wymiarami 3.5" to może to Amstrada albo Spectrum 128
    by była :)

    > BTW całość działa na jakimś linuksie.
    > Chyba wolałbym bez tacki (slot-in?), bo nagrywarka będzie za suwaną
    > klapką i jeszcze się tacce zechce wysuwać gdy klapka jest zamknięta,
    > ale ostatecznie może być i z tacką.

    Slot-In chyba tylko Pionner robił i chyba już nie uda się nic kupić.

    > Front nagrywarki powinien być czarny.

    99.99% nagrywarek ma czarny front.

    > Coś polecicie?

    Najtańszą :)

  • 3. Data: 2012-03-14 12:51:37
    Od: Kapec <n...@p...pl>

    W dniu 2012-03-14 13:06, _THX. pisze:
> [...]
    > jeszcze się tacce zechce wysuwać gdy klapka jest zamknięta, ale ostatecznie

    Taniej wyjdzie dolozyc jakis HDD ewentualnie cos na karty SD plyty to
    przezytek.

  • 4. Data: 2012-03-14 22:08:02
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Taniej wyjdzie dolozyc jakis HDD ewentualnie cos na karty SD plyty to
    > przezytek.

    bzdury-
    Czemu nie produkują muyzki czy filmów na SD lub HDD ?

  • 5. Data: 2012-03-14 23:08:12
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2012-03-14 23:08, BETON pisze:

    > bzdury-
    > Czemu nie produkują muyzki czy filmów na SD lub HDD ?

    E tam bzdury... Kwestia czasu.
    A czemu nie produkują muzyki na winylach ( chyba że jakieś wersje dla
    koneserów, tudzież DJ'ów - ale to już nie to...)? Albo bajek dla dzieci
    na kliszach do rzutników "Ania" czy "Jacek"? Czemu nie kupujesz klisz do
    aparatu fotograficznego, czemu Kodak padł? Postęp, Panie, postęp... A
    muza i filmy jak na razie "idą" na CD/DVD, bo tyle
    odtwarzaczy/nagrywarek w czasie, kiedy też były nowościami wtłoczono w
    rynek, że nadal to się opłaca. Ale tak jak pisałem, to kwestia czasu...
    Przecież już masz w każdym domu jakiś odtwarzacz MP3, MP4, czy iPoda,
    lub telefon z możliwością słuchania muzy bezpośrednio z karty pamięci...
    Pomalutku te płyty odchodzą w cień... Tak myślę - może się mylę... Wszak
    kilka wynalazków, jak taczka, czy drabina istnieją steki lat, i jeszcze
    długo będą spełniać swoją rolę... Ale czy płyty CD/DVD? No nie wiem...
    Kiedy ostatnio używałeś nagrywarki/"odtwarzarki" CD/DVD w komputerze?
    Zamiast jakiegoś pendrivie USB? Ja dawno...

    --
    Jacek S.

  • 6. Data: 2012-03-15 07:54:46
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Wygodniej jest dostarczyć jako dowód w sprawie (do straży miejskiej, policji)
    nagranie z DVR na płycie CD/DVD kupionej za kilkadziesiąt groszy, niż na
    karcie pamięci za kilkanaście złotych.
    Nie mówiąc o trudniejszym przypadkowym skasowaniu danych z płyty.

    -----

  • 7. Data: 2012-03-15 07:56:33
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Oczywiście, przejęzyczenie.
    A tych slot-in (na pełną wysokość modułu jak w desktopie, nie do notebooków)
    nie ma już na rynku?

    -----

  • 8. Data: 2012-03-15 08:28:53
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    _THX. nabazgrał(a):

> [...]
    > groszy, niż na karcie pamięci za kilkanaście złotych.
    > Nie mówiąc o trudniejszym przypadkowym skasowaniu danych z płyty.

    Poza ttym nośniki magnetyczne nie są dowodem w sprawie ze względu na
    możliwość manipulacji.
    Mogą służyć jako moateriał pomocniczy ale ogólnie wyrok nie może się opierać
    na takich materiałach :)

  • 9. Data: 2012-03-15 08:31:10
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    _THX. nabazgrał(a):

    > Oczywiście, przejęzyczenie.
    > A tych slot-in (na pełną wysokość modułu jak w desktopie, nie do
    > notebooków) nie ma już na rynku?

    PISZ POD POSTEM :)

    Jeśłi chodzi o SLOT-IN to raczej bez szans, dawno temu przestały być
    produkowane.

  • 10. Data: 2012-03-15 08:43:50
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-15, o godz. 09:28:53
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > Poza ttym nośniki magnetyczne nie są dowodem w sprawie ze względu na
    > możliwość manipulacji.
    > Mogą służyć jako moateriał pomocniczy ale ogólnie wyrok nie może się
    > opierać na takich materiałach :)

    Na czym opierasz takie stwierdzenie? Możesz się podeprzeć jakąś
    wykładnią? Bo w kilkunastu przypadkach w których przekazywałem dane
    zarówno prokuratura i sąd nagrania wideo dostarczone na nośnikach
    zapisywalnych (nie tylko magnetycznych ale też na RW czy wysłane
    e-mailem czy via FTP) traktują jako normalny dowód w sprawie. Osobie
    przekazującej dane nadawany jest czasami - nie zawsze - status świadka.
    Z racji tego że najczęsciej ja takie rzeczy przekazuję brałem udział w
    paru sprawach. Np. w lipcu zeszłego roku nasz ochroniarz złapał na
    gorącym uczynku mażącego po elewacji kolesia który był w tym czasie
    nagrywany przez kamery. Kopia nagranie pojechało do prokuratury na
    pendrajwie i w takiej formie zostało potraktowane jako główny dowód.
    Wyrok zapadł, koleś nie apelował - trwa sprawa cywilna o odszkodowanie
    za czyszczenie elewacji. A to tylko jeden niedawny przykład.

    Podobnie dowodem jest np. zapis logów czy maili przesłany w formie
    elektronicznej. Nie ma potrzeby dostarczania go w formie papierowej. Po
    kilku przypadkach gdy miałem ze sobą gotowe wydruki którymi prokurator
    nie był zainteresowany - przestałem to od paru lat robić.

    Zdrówko