  • 1. Data: 2012-04-28 12:47:21
    Temat: Jaki Smartphone?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Polecicie jakiegoś dobrego* smartphona do 1000zł?

    Wymagania:
    - Android
    - duży i czytelny wyświetlacz,
    - dobra kamerka z jakimś podświetleniem,
    - szybki (patrz*)

    * dobry znaczy nie Spica! Ku***a! Ale wtopiłem kupując gt5700! Co za
    złom! Dziwi mnie, że Samsung nie wstydził się umieścić na tym g***nie
    swojego loga. Bateria pada po max 2dniach, przy 3" wyświetlaczu!
    Zrobienie czegokolwiek na nim to droga przez mękę - wszytko muli,
    wszystko się zacina, ku***cy już dostaje przy nim :/
    Potrzeba włączenia czegoś na szybko z góry skazana jest na niepowodzenie
    (szybko pstryknąć fotkę, szybko odsłuchać coś przy soundhoundzie). W
    dodatku straciłem już do niego zaufanie... nie czuję się z nim
    bezpiecznie. Ostatnio mój brat pociachał się nożem, że trzeba było
    załatwić szwy... najpierw nie mogłem go odblokować bo się przycinał,
    potem z dobre 30 sekund odpalała się aplikacja do rozmów, potem się
    przywiesił, w końcu sam zresetował i na końcu znów przywiesił aż
    musiałem go baterioresetować (to potrafię już zrobić w 3 szybkich
    ruchach :/). Chryste ile już softów potrenowałem, żeby go jakoś ogarnąć!
    Ile ja się w betatestera pobawiłem... nic nie pomaga, przez pierwsze
    klika dni tel. jakoś daje rade (jest znośny) a potem padaka... NIE CHCĘ
    JUŻ NIGDY WIĘCEJ CO 2 TYG. ZMIENIAĆ SOFT I RESETOWAĆ TELEFON KILKA RAZY
    DZIENNIE BY COŚ DZIAŁAŁO! DOSYĆ!!!

    Polećcie mi coś co ma procka potrafiącego obsłużyć androida, dobrze i
    pewnie działa i ma jakieś tam bajery (wiem, że pewnie doradzicie mi SGS2
    ale 1600 zł za telefon to trochę radykalne! :/)

    Ps. Lepszy jest nexus czy SII?

  • 2. Data: 2012-04-28 14:34:26
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 28.04.2012 12:47, PlaMa pisze:
    > Polecicie jakiegoś dobrego* smartphona do 1000zł?
    Poczytaj
    http://sites.google.com/site/cenytelefonow/
    ceny nieaktualne, ale tam gdzie jest tak czerwono/pomarańczowo jak przy
    spicy, podaruj sobie. Wydaje mi się że jako solidne minimum przyjmij
    desireZ, defy, neoV p970. Lepiej może arcS? Pytanie czy o stan
    techniczny. czy lekkie ślady używania - czyli krążek do hokeja- jest dla
    Ciebie akceptowalny czy nie.
    ToMasz

  • 3. Data: 2012-04-28 17:22:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
    > Polecicie jakiegoś dobrego* smartphona do 1000zł?
    >
    > Wymagania:
    > - Android

    Sam się pakujesz na drogę niepowodzenia ustawiając takie wymagania.

> [...]
    > Dziwi mnie, że Samsung nie wstydził się umieścić na tym g***nie swojego
    > loga. Bateria pada po max 2dniach, przy 3" wyświetlaczu!

    Nie ma dobrych smartfonów które pracują dłużej niż 2 dni na baterii.
    Im szybszy procesor, a chcesz szybki, tym więcej prądu telefon żre...
    Im więcej prądu żre, tym większej baterii potrzebuje, albo na tej samej
    baterii pracuje krócej. Masz nieracjonalne wymagania. Pomyśl chwilę:
    czy bywasz dłużej niż 24-48 godzin z dala od źródła prądu? Ja nie...
    Zwykle śpię w pomieszczeniu gdzie jest prąd, nie w kurniku, nie
    w stodole, więc nie stanowi to dla mnie problemu podłączyć na noc
    telefon do ładowarki. A więc mnie interesuje telefon który wytrzyma
    cały dzień bez ładowania. 1 dzień. Nie więcej. A gdyby był jakiś dobry
    powód aby czas na baterii był krótszy to i to byłoby ok, bo przecież
    można podładować telefon w biurze, w aucie czy też kupić sobie
    przenośną ładowarkę czy zapasową baterię. Czas pracy na baterii idzie
    w kolizji ze sprawnością, szybkością pracy procesora i ja wybierałbym
    szybszy procesor a długą pracę na baterii zostawił na końcu przy wyborze
    smartfona.

> [...]
    > Potrzeba włączenia czegoś na szybko z góry skazana jest na niepowodzenie
    > (szybko pstryknąć fotkę, szybko odsłuchać coś przy soundhoundzie).

    A czy to nie jest standard właśnie przy Androidzie że wszystko w nim
    to droga przez mękę i wszystko muli? :-) No ale Ty chcesz Androida,
    mimo że miałeś z nim niemiłe wcześniejsze doświadczenia...
    Może czas spróbować lepszy system operacyjny, myślę tu o iOS :-)

> [...]
    > baterioresetować (to potrafię już zrobić w 3 szybkich ruchach :/). Chryste
    > ile już softów potrenowałem, żeby go jakoś ogarnąć!

    :-))) Ciekawe...
    Polecam więc iPhone :-) nie będziesz mieć takich problemów.
    Kupisz sobie innego Androida to sam się potniesz nożem z rozpaczy... :-)

> [...]
    > NIGDY WIĘCEJ CO 2 TYG. ZMIENIAĆ SOFT I RESETOWAĆ TELEFON
    > KILKA RAZY DZIENNIE BY COŚ DZIAŁAŁO! DOSYĆ!!!

    Czas na iPhone... Ewidentnie.

    > Polećcie mi coś co ma procka potrafiącego obsłużyć androida, dobrze i
    > pewnie działa i ma jakieś tam bajery (wiem, że pewnie doradzicie mi SGS2
    > ale 1600 zł za telefon to trochę radykalne! :/)

    To tylko 60% więcej niż to co planujesz... nie tak radykalne.

    Zostaw w spokoju tego androida - to szmelc z którego nigdy nie będziesz
    zadowolony. To system dla lubiących dłubać w sofcie, tak jak Linux dla PC.
    Linuksiarze i Androidziarze to specyficzna grupa ludzi - sam jak widzisz
    do niej nie należysz. Chcesz telefon który działa i możesz na nim polegać.
    Potrzebujesz iPhone4. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz lekko używany
    iPhone4 za ciut więcej niż 1000zł. Jeśli te 1000zł to bariera nie do
    przeskoczenia
    (czemu nie? kredytu nie możesz mieć?) to zawsze jest iPhone 3GS, ale jest on
    wyraźnie wolniejszy od iPhone4 i możesz być niezadowolony z mulenia jak
    z tym swoim Androidem na Spice. Polecam gorąco iPhone4.
    Wydasz ciut więcej kasy ale będziesz bardzo zadowolony!

  • 4. Data: 2012-04-28 17:46:10
    Od: "...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Dnia Sat, 28 Apr 2012 10:22:46 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Wydasz ciut więcej kasy ale będziesz bardzo zadowolony!

    ... i nie przeniesiesz w prosty sposób pliku zdjęcia z jednego smartfona na
    inny (czyt. z innym systemem).

    Pszemol, przestań spamować tym złomem.
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Stirlitz rano podczas golenia spogląda w swoje odbicie w lustrze.
    - Stirlitz - pomyślał Stirlitz.
    - Stirlitz - pomyślało lustro.

  • 5. Data: 2012-04-28 18:30:56
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Sam się pakujesz na drogę niepowodzenia ustawiając takie wymagania.

    Pszemol, Ty nie wiesz co piszesz nawet. Akurat A jest ok, gorzej gdy
    producent dorzuci trochę swoich aplikacji - niepotrzebnych, na szczęście
    wyłączalnych.
    Jak będziesz miał w ręku telefon z A przez miesiąc choćby, to zrozumiesz.

    > Nie ma dobrych smartfonów które pracują dłużej niż 2 dni na baterii.
    No... SGN-a ładuję praktycznie 2 razy w tygodniu. Gadam dużo, ale mało w
    nim grzebię.

> [...]
    > baterii pracuje krócej. Masz nieracjonalne wymagania. Pomyśl chwilę:
    > czy bywasz dłużej niż 24-48 godzin z dala od źródła prądu? Ja nie...

    No niby tak, ale gdy zechcę film puścić (a skubaniec czyta chyba
    wszystko, przewija 700M pliki szybciej niż mój PC!) to okazuje się, że
    dnia nie wytrzyma. Szacuję, że przy 3-cim prądu zabraknie (nie
    sprawdzałem, przy 2 kolejno po sobie wystarczyło z zapasem).

> [...]
    > w kolizji ze sprawnością, szybkością pracy procesora i ja wybierałbym
    > szybszy procesor a długą pracę na baterii zostawił na końcu przy wyborze

    Też sądzę, że jeden dzień musi wytrzymać przy maksymalnie wykorzystanym
    trybie pracy. Na noc zawsze się doładuje, ale jeżeli może dłużej -
    chętnie, pod warunkiem że będą to pełne dni, a nie półtora, wtedy zysku
    nie ma.
    HTC D-Z trzymał mi dokładnie 2 dni.

> [...]
    > mimo że miałeś z nim niemiłe wcześniejsze doświadczenia...
    > Może czas spróbować lepszy system operacyjny, myślę tu o iOS :-)

    Nie, A nie muli. W HTC D-Z telefon działał tak szybko, że zdarzało mi
    się zadzwonić do kogoś rozłączając się (jeżeli ten ktoś rozłączył o
    ułamek sekundy wcześniej - to ja wznawiałem połączenie). Z praktycznego
    punktu widzenia - aplikacja Sense działała po prostu za szybko.
    Z kolei na SGN telefon (nakładka) działa minimalnie za wolno, cóż...
    ciężko dogodzić jak widać. :)
    Aplikacje chodzą wyśmienicie.

    > Polecam więc iPhone :-) nie będziesz mieć takich problemów.
    Oczywiście, będziesz miał inne :)

    Tego nie rozumiem. Żaden z telefonów jakie miałem (za wyjątkiem
    pierwszego SGN uszkodzonego od samego początku i wymienionego serwisowo
    na nowy) nie sprawiał problemów.
    Nie grzebię w nich, nie rutuję (nie poprawiać), nie instaluję stada
    aplikacji bez sensu, za to wrzucam dużo treści, zdjęć, dokumentacji.
    Nie potrafię powiedzieć ile razy musiałem resetować telefon - po prostu
    tak się nie dzieje i nie przypominam sobie sytuacji.

    > Zostaw w spokoju tego androida - to szmelc z którego nigdy nie będziesz
    > zadowolony. To system dla lubiących dłubać w sofcie, tak jak Linux dla PC.

    No i tutaj "burakiem" wychodzisz. Ochłoń proszę.

    > Linuksiarze i Androidziarze to specyficzna grupa ludzi - sam jak widzisz
    > do niej nie należysz. Chcesz telefon który działa i możesz na nim polegać.

    Ja też nie, wymagania podobne, telefon z A wskazany, choć nie miałem w
    ręku przykładowo WP, za to mam w domu IP4... biały... działa, choć
    aplikacja telefonu taka sobie, klikologia jakby większa niż w SGN, a o
    rząd gorzej niż w nakładce Sense.

    > Polecam gorąco iPhone4.
    > Wydasz ciut więcej kasy ale będziesz bardzo zadowolony!

    Najpierw niech sprawdzi. Może faktycznie będzie cacy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-04-28 18:47:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> wrote in message

    > ... i nie przeniesiesz w prosty sposób pliku zdjęcia z jednego
    > smartfona na inny (czyt. z innym systemem).

    iCloud, Facebook, Nasza Klasa, e-mail, flikr, instagram -
    to są jakieś skomplikowane sposoby według Ciebie?

    > Pszemol, przestań spamować tym złomem.

    Ten mój "złom" nie ma problemów z zacinaniem się, nie ma
    z dzwonieniem (np. po karetkę) i cały system operacyjny działa
    szybko i sprawnie... W przeciwieństwie do doświadczenia naszego
    kolegi z Androidem na pokładzie jednego z telefonów Samsunga.

    Jak ktoś zrobi coś głupiego raz to pech - ale jak zrobi to samo
    drugi raz to sam sobie jest winny. On już wie że Android jest
    do kitu - jeśli jeszcze raz kupi to samo to jak to będzie świadczyć
    o jego inteligencji? Sam pomyśl... Czas sprawdzić coś innego.
    Co ma do wyboru innego niż Android? WP? Śmiech po pachy...
    Zostaje iOS jako jedyny dobry wybór.

  • 7. Data: 2012-04-28 20:12:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-04-2012 18:47, Pszemol pisze:
    > iCloud, Facebook, Nasza Klasa, e-mail, flikr, instagram -
    > to są jakieś skomplikowane sposoby według Ciebie?

    Fantastyczne sposoby, tylko po co puszczać w sieć coś, co można przesłać
    czy przegrać bezpośrednio z urządzenia do urządzenia? Możesz z grubsza
    nakreślić logikę i przewagę takiego rozwiązania? Codzienne zakupy też
    robisz osobiście w sklepie, po czym prosisz o zapakowanie i przesłanie
    ich kurierem przez Meksyk do domu?

    --
    Pozdr.

  • 8. Data: 2012-04-28 20:22:59
    Od: atm <...@v...pl>

    > Polećcie mi coś co ma procka potrafiącego obsłużyć androida, dobrze i
    > pewnie działa i ma jakieś tam bajery (wiem, że pewnie doradzicie mi SGS2
    > ale 1600 zł za telefon to trochę radykalne! :/)

    SGS2 :]
    Na Allegro sa nowki sztuki od 1420zl, nieco wczesniej byly jeszcze taniej.
    Mozesz tez rozwazyc sugestie Pszemola i przetestowac iP4, byc moze Ci
    sie spodoba. Juz widze, ze rozgorzala wrzawa zwiazana z przesylaniem
    plikow... byc moze dla niektorych osob to jakis kluczowy ficzer.
    Ja jeszcze nigdy, od kiedy ponad rok temu zaczalem korzystac z Androida
    nie mialem potrzeby przesylania plikow, chyba nawet nie przetestowalem
    BT czy wogole dziala. Kazdy ma inne priorytety.
    Czynnikiem, ktory dla mnie dyskwalifikuje iP to maly ekran, niech to
    bedzie smart z 200KM silnikiem, wole jednak cos wiekszego, nawet jesli
    czasem trudniej wiechac do garazu ;]
    Druga rzecz to cena, tanio chodza iP4 z simlockiem omijanym na rozne
    sposoby. Nie wiem jak Ty ale ja nie chcialbym sie bawic w takie
    ceregiele, niestety do egzemplarza fabrycznie bez simlocka trzeba byloby
    troche doplacic.

  • 9. Data: 2012-04-28 20:23:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

> [...]
    > wyłączalnych.
    > Jak będziesz miał w ręku telefon z A przez miesiąc choćby, to zrozumiesz.

    Przypominasz mi fanatyków linuksa... też tak mówili :-)

    > No... SGN-a ładuję praktycznie 2 razy w tygodniu. Gadam dużo,
    > ale mało w nim grzebię.

    7/3 = 2 i 1/3 dnia...Nie będę się sprzeczał o te 8 godzin :-)

> [...]
    > wytrzyma. Szacuję, że przy 3-cim prądu zabraknie (nie sprawdzałem, przy 2
    > kolejno po sobie wystarczyło z zapasem).

    Nie widzę naprawdę sensu trzymania smartfona dłużej niż dzień
    na jednym ładowaniu. Ja idę spać, telefon idzie się ładować. Po sprawie.
    Każdy dzień zaczynam ze stanem baterii 100% i nic mnie nie zaskoczy.

> [...]
    > widzenia - aplikacja Sense działała po prostu za szybko.
    > Z kolei na SGN telefon (nakładka) działa minimalnie za wolno, cóż...

    I kosztuje ten HTC D-Z 1000zł?

    > Oczywiście, będziesz miał inne :)

    Przeważnie sztuczne i wydumane...

> [...]
    > Nie potrafię powiedzieć ile razy musiałem resetować telefon - po prostu
    > tak się nie dzieje i nie przypominam sobie sytuacji.

    No ale jemu się tak działo. I co?

    > No i tutaj "burakiem" wychodzisz. Ochłoń proszę.

    :-) To moja opinia, takie mam wrażenie z doświadczenia z androidem.
    Bałagan, brak porządnie przemyślanego układu systemu, mulenie...
    Stos nikomu niepotrzebnych śmieci zagracających system do usuwania.
    Po co?

    > mam w domu IP4... biały... działa, choć aplikacja telefonu taka sobie,

    Co to znaczy?

    > klikologia jakby większa niż w SGN, a o rząd gorzej niż w nakładce Sense.

    Klikologia gdzie?

    > Najpierw niech sprawdzi. Może faktycznie będzie cacy.

    O to mi właśnie chodzi. Androida już sprawdził i nie było cacy :-)

  • 10. Data: 2012-04-28 20:25:35
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]

    Czynnikiem, ktory dla mnie dyskwalifikuje iP to maly ekran, niech to
    bedzie smart z 200KM silnikiem, wole jednak cos wiekszego, nawet jesli
    czasem trudniej wjechac do garazu ;]