  • 1. Data: 2011-07-25 13:27:47
    Temat: Jaki generator ID 64bit dla bazy danych
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Mam problem gdyż chcę mieć jedną bazę na wielu maszynach i muszę mieć
    unikalne ID Baz danych i rekordów by to replikować bez problemów.

    Spodobało mi się rozwiązanie M$ polegające na generowaniu unikalnych
    128bit ID dla Obiektów Ole/Com/ActiveX. Chciałbym mieć coś takiego w
    postaci biblioteki generującej unikalne klucze 64bit.

    Jaki dobry generator byście polecili do tego celu?

    dzięki
    Szyk

  • 2. Data: 2011-07-25 15:56:50
    Temat: Re: Jaki generator ID 64bit dla bazy danych
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jul 25, 3:27 pm, Szyk <s...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Mam problem gdyż chcę mieć jedną bazę na wielu maszynach i muszę mieć
    > unikalne ID Baz danych i rekordów by to replikować bez problemów.
    Poczekaj, piszesz najpierw ze chcesz miec jedna baze a potem ze chcesz
    miec unikalne id baz danych - w liczbie mnogiej. Potem piszesz zeby
    to replikowac bez problemow - to czyli co? Ta jedna baze, czy te wiele
    baz i bez jakich problemow? Nic nie rozumiem.

    Jesli masz jedna baze np. w rozporoszonym sorodowisku sieciowym i
    lacza sie z nia programy przez TCP/IP to w ogole nie ma zadnego
    problemu, kazda wielodostepna baza sama oferuje jakis poprawny
    mechanizm zapewniajacy unikalnosc, np. postgresql ma sekwencje.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-07-25 17:55:59
    Od: "Robert Winkler" <n...@n...org>

> [...]
    > 128bit ID dla Obiektów Ole/Com/ActiveX. Chciałbym mieć coś takiego w
    > postaci biblioteki generującej unikalne klucze 64bit.

    Nie jest to wymysł Microsoftu ale zasowanie identyfikatorów UUID
    Napewno znadziesz na sieci odpowiednią specyfikacje RFC
    opisującą ten typ danych.

    Przy okazji, wersja 5 UUID bazuje na SHA-1
    ze 160 bitów tworzonych przez funkcje skrótu wybierane są 128 i zapisywane
    jako UUID.
    Skoro wystarczą ci 64 bity wiec też użyj funkcji skrótu i obetni pozostałe
    bity.

    Tak z innej beczki, nie wygodniej byłoby jako 8 najstarszych bitów używać
    numery danej bazy
    a pozostałe 56 bitów wypełniać sekwencją od 1 w góre,
    na pewno będzie to działało szybciej od SHA-1.
    Dodatkowo, łatwo byłoby określić z której bazy pochodzi dany wpis.
    --
    Pozdrawiam