  • 1. Data: 2015-04-27 16:39:29
    Temat: Jaki naprawdę cichy zasilacz - cena nie gra roli
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Znajomy szuka zasilacza, który będzie naprawdę cichy w idle i cichy w
    stresie.

    Komputer dość wypasiony - z jakimś najnowszym procesorem i7 i kartą
    graficzną, która bierze prawie 200W.

    W sklepie doradzają brać zasilacz 850W lub większy, ale jak dla mnie to
    bez sensu. Wg mnie wystarczy z nawiązką 600W.

    Pytanie jednak: jakie obecnie zasilacze są naprawdę ciche? Cichy -
    oznacza, że w idle powinien być zupełnie niesłyszalny. Chodzi o to, żeby
    komputer "hałasował" tak samo jak wyłączony.

    W stresie może być jakiś tam szum, ale też im ciszej tym lepiej.

    Cena ma drugorzędne znaczenie. Powiedzmy, że limitem jest 1000 zł za
    zasilacz.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-04-27 17:54:39
    Temat: Re: Jaki naprawdę cichy zasilacz - cena nie gra roli
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-04-27 o 16:39, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > W stresie może być jakiś tam szum, ale też im ciszej tym lepiej.
    >
    > Cena ma drugorzędne znaczenie. Powiedzmy, że limitem jest 1000 zł za

    Mam NZXT Hale 90 650W
    http://overclockershq.com/power-supplies/nzxt-hael90
    -650w-m-power-supply-review.html
    Jest bardzo cichy, na i7 2600k @4Ghz w stresie i do tego stara grafika
    HD3870 nie było go słychać. Zasilacz mam na dole obudowy, w/g UPSa pobór
    mocy całego zestawu z monitorem wynosił około 250W. Zasilacz kosztował
    coś koło 500 zł ze 2-3 lata temu.

  • 3. Data: 2015-04-27 17:58:11
    Od: "mk_102" <m...@u...pl>

    .pl...

    >Znajomy szuka zasilacza, który będzie naprawdę cichy w idle i cichy w
    >stresie.

    be quiet! Dark Power PRO 10 850W 80PLUS Platinum, 10.4 dB!
    MK

  • 4. Data: 2015-04-27 18:09:29
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-04-27 o 17:58, mk_102 pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > be quiet! Dark Power PRO 10 850W 80PLUS Platinum, 10.4 dB!

    A cewki już nie piszczą? ;-)
    BTW, z jakiej to odległości mierzone jest?
    Zawsze mnie dziwi, jak to jest, że lodówka ma np 39 dB i jest wyjątkowo
    cicha, a wentylator mający 35 dB to już niemal odrzutowiec. Coś tam
    pamiętam, że jak ucho słyszy dźwięk o 3 dB głośniejszy to dla człowieka
    jest 2 razy głośniej.

  • 5. Data: 2015-04-27 18:28:09
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-04-27 o 17:58, mk_102 pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > be quiet! Dark Power PRO 10 850W 80PLUS Platinum, 10.4 dB!

    http://www.tweaks.pl/recenzja/wielki-test-wentylator
    ow-komputerowych-120-140mm/15/

    Ciekawe, jaki wentylator tam jest wsadzony, że ma 10.4 dB

  • 6. Data: 2015-04-27 19:25:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 18:09, BQB pisze:
> [...]
    > cicha, a wentylator mający 35 dB to już niemal odrzutowiec. Coś tam
    > pamiętam, że jak ucho słyszy dźwięk o 3 dB głośniejszy to dla człowieka

    3 dB więcej to nie "dwa razy głośniej". Subiektywnie to "minimalnie
    głośniej". Subiektywnie "dwa razy głośniej" to o 10 dB więcej.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-04-27 19:26:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 17:58, mk_102 pisze:

    > be quiet! Dark Power PRO 10 850W 80PLUS Platinum, 10.4 dB!

    10.4 dB powiadasz. Ciekawe, jak to zbadali. Zwłaszcza te cztery
    dziesiąte decybela.

    Ale dzięki za odpowiedź.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-04-27 19:33:45
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W sklepie doradzają brać zasilacz 850W lub większy, ale jak dla mnie to
    > bez sensu. Wg mnie wystarczy z nawiązką 600W.

    Tak. Choć jeśli dołoży drugą kartę do SLI/Crossfire (i jeszcze podkręci
    procesor) to 850W już ma sens.

    > Pytanie jednak: jakie obecnie zasilacze są naprawdę ciche? Cichy -
    > oznacza, że w idle powinien być zupełnie niesłyszalny. Chodzi o to, żeby
    > komputer "hałasował" tak samo jak wyłączony.

    Są zasilacze półpasywne, które w idle wyłączaja wiatraki (podobnie jak
    wiatraki w niektórych kartach graficznych).

    > W stresie może być jakiś tam szum, ale też im ciszej tym lepiej.

    Kluczowe jest pytanie jak głośna w stresie jest karta graficzna? Czy i tak
    nie będzie zagłuszać zasilacza.

  • 9. Data: 2015-04-27 19:34:41
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    > Coś tam pamiętam, że jak ucho słyszy dźwięk o 3 dB głośniejszy to dla
    > człowieka jest 2 razy głośniej.

    Przecież to nie jest skala liniowa.

  • 10. Data: 2015-04-27 21:04:40
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 19:25, Marcin N pisze:

    > 3 dB więcej to nie "dwa razy głośniej". Subiektywnie to "minimalnie
    > głośniej". Subiektywnie "dwa razy głośniej" to o 10 dB więcej.

    A to już zależy czego 10dB więcej, mocy czy np. napięcia na głośnikach.
    Pamiętam w tunerze RADMOR 5102 miałem przycisk -20 dB, który powodował
    subiektywne dwukrotne ściszenie dźwięku.

    --
    pozdrawiam
    Piotr