  • 1. Data: 2015-04-27 09:22:59
    Temat: Jaki sprzęt na mikroserwer?
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom,

    Poszukiwany sprzęt na domowy mikroserwerek.
    Priorytety to w kolejności: niskie zużycie energii,
    cisza, akceptowalna wydajność (w tym RAM min. 1 GB).

    Musi mieć Fast Ethernet (gigabitowy niekonieczny),
    4 złącza usb i to w sumie tyle. Będzie robić za NAS
    (w tym bekapy), ssh, prosty serwer http, trochę obliczeń
    (java niestety).

    Byłoby świetnie, gdyby było to coś w architekturze
    x86_64, ze względu na planowany OS (CentOS 7).
    Gdyby nie to, pewnie zadowoliłbym się nowym modelem
    Raspberry Pi.

    Coś z Atomem? Doradźcie, proszę.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2015-04-27 12:47:49
    Temat: Re: Jaki sprzęt na mikroserwer?
    Od: nadir <n...@h...org>

    HP ProLiant MicroServer się nada, tylko czy cena nie za wysoka?

  • 3. Data: 2015-04-27 15:01:31
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.04.2015 nadir <n...@h...org> napisał/a:
    > HP ProLiant MicroServer się nada, tylko czy cena nie za wysoka?

    Cena, pobór prądu, hałas...

  • 4. Data: 2015-04-27 20:58:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-27 o 15:01, Dominik & Co pisze:

    > Cena, pobór prądu, hałas...
    Wszystko jest w pakiecie.

  • 5. Data: 2015-04-27 21:17:18
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 09:22, Dominik & Co pisze:

    > Coś z Atomem? Doradźcie, proszę.

    Ja rozważałem niedawno podobny projekt, oparty o nanoITX. Tyle że
    obudowy+PSU nie są tanie. Np. taka:

    http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-ITX05-BK1
    2

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2015-04-27 21:26:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-27 o 21:17, Piotr Rezmer pisze:

    > Ja rozważałem niedawno podobny projekt, oparty o nanoITX. Tyle że
    > obudowy+PSU nie są tanie. Np. taka:
    >
    > http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-ITX05-BK1
    2
    Na NAS to się tak kiepsko nadaje, dysku 3,5 cala nie wsadzisz a o dwóch
    to już można w ogóle zapomnieć.

  • 7. Data: 2015-04-27 21:41:35
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 27/04/2015 14:01, Dominik & Co wrote:

    > Cena,

    Jakość i wygoda kosztuje, ale przykładowo używane G7 w najsłabszej
    wersji N36L jest tańszy od NASa a IMO dużo lepszy (no ale co kto lubi).

    > pobór prądu,

    No sorry, ale to x86 (IMO i tak nie jest źle, porównywalnie z Atomem jak
    nie lepiej - zależy którą wersję porównywać).

    > hałas...

    Regulacja obrotów działa bardzo sprawnie. Sam lubię ciszę i uważam, że
    oryginalny wentylator jest ok. W razie potrzeby zawsze można wymienić na
    coś lepszego, tylko po co? Skoro 4-5 dysków i tak zagłusza to co jest.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 8. Data: 2015-04-28 01:56:00
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2015-04-27 o 09:22, Dominik & Co pisze:
    > Dzień dobry szanownym grupowiczom,
    >
    > Poszukiwany sprzęt na domowy mikroserwerek.

    Może trochę po bandzie: Supermicro X10SBA + CSE-721TQ-250B .

    --
    AWa.

  • 9. Data: 2015-04-28 08:46:14
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > Wszystko jest w pakiecie.

    W pakiecie: wysoka cena, duży pobór prądu
    i spory hałas? :-)

  • 10. Data: 2015-04-28 08:48:41
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 21:26, nadir pisze:

    > Na NAS to się tak kiepsko nadaje, dysku 3,5 cala nie wsadzisz a o dwóch
    > to już można w ogóle zapomnieć.

    Fakt, jeśli przestrzeń dyskowa jest priorytetem to duży SSD wyjdzie
    drogo. Jakieś 20 kzł.

    --
    pozdrawiam
    Piotr