  • 1. Data: 2011-04-13 21:25:44
    Temat: Jaki prepaid do internetu mobilnego dla okazjonalnego usera?
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    Witam,
    znajomy Anglik od czasu do czasu bywa w Polsce (powiedzmy raz na 2-3
    miesiace).
    Ma takie male urzadzenie ktore po wsadzeniu do niego karty sim robi za
    router wifi dla komputerow.
    huawei e585 wifi modem
    Cos takiego:
    http://allegro.pl/huawei-e585-usb-modem-router-wifi-
    mifi-3g-i1508282979.html

    Ktorego operatora byscie polecali?
    Moze byc wirtualny jak np mbank czy inny.

    Przebywac bedzie raczej w terenach zurbanizowanych. Srednie i duze miasta.

    Myslalem o tym:
    http://www.playmobile.pl/pl/promocja/play-karta/all-
    inclusive-internet/index.html

    Co wy na to?
    Jest cos lepszego.
    Moze glupie pytanie, ale ta karta bedzie dzialac z tym urzadzeniem wifi?
    Bo niektore simkarty maja takie ograniczenie (jesli sie nie myle), ze
    mozna je tylko uzywac w telefonie a nie np w laptopie.

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    "Może Oko tylko mydli oko

  • 2. Data: 2011-04-13 21:41:50
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    topek wrote:
> [...]
    > wifi? Bo niektore simkarty maja takie ograniczenie (jesli sie nie
    > myle), ze mozna je tylko uzywac w telefonie a nie np w laptopie.

    olej play, nie chce mi się sprawdzać ale to chyba dalej na nadajnikach playa
    tylko.
    Tu zerknij http://tinyurl.com/6zsmkyj albo konkretnie tu
    http://tinyurl.com/6zsmkyj
    Chyba nic nie przebije, nie mówiąc o zasięgu.

  • 3. Data: 2011-04-13 23:10:31
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    topek wrote:
> [...]
    > miesiace). Ma takie male urzadzenie ktore po wsadzeniu do niego karty
    > sim robi za router wifi dla komputerow. huawei e585 wifi modem

    W Polsce dostępny jest też pod nazwą Huawei e5. Np. w Erze.

    > Ktorego operatora byscie polecali?
    > Moze byc wirtualny jak np mbank czy inny.
    > Przebywac bedzie raczej w terenach zurbanizowanych. Srednie i duze
    > miasta.

    Jeszcze warto wiedzieć, ile danych chce przesłąć w tym czasie.

    > Myslalem o tym:

    http://www.playmobile.pl/pl/promocja/play-karta/all-
    inclusive-internet/index.html
    > Co wy na to?
    > Jest cos lepszego.

    Ograniczenie: zasięg Play 3G.

    > Moze glupie pytanie, ale ta karta bedzie dzialac z tym urzadzeniem wifi?

    Tak, każda, która umożliwia transfer danych. Wymagane jest tylko
    skonfigurowanie modemu/routera przez podanie właściwego APN.

    > Bo niektore simkarty maja takie ograniczenie (jesli sie nie myle), ze
    > mozna je tylko uzywac w telefonie a nie np w laptopie.

    W Polsce poza pojawiającym się czasem ograniczeniem regulaminowym - nie
    ma żadnych innych ograniczeń technicznych, które uniemożliwiłyby
    działanie takiego modemu.

    rgrds,
    Jakub

  • 4. Data: 2011-04-14 07:38:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "frank drebin" <b...@v...pl> wrote in message
    > Tu zerknij http://tinyurl.com/6zsmkyj albo konkretnie tu
    > http://tinyurl.com/6zsmkyj
    > Chyba nic nie przebije, nie mówiąc o zasięgu.

    Zgadzam się z tym, że orange free wydaje się najlepsza
    opcją przedpłaconego internetu, ale ciekawi mnie skąd
    się biorą te karty SIM na Allegro w takich cenach z takimi
    limitami danych i limitami ważności karty, skoro bezpośrednio
    u operatora, doładowanie za 50zł daje tylko 2G na 3 miesiące?

  • 5. Data: 2011-04-14 09:43:31
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > limitami danych i limitami ważności karty, skoro bezpośrednio
    > u operatora, doładowanie za 50zł daje tylko 2G na 3 miesiące?

    też nie mam pojęcia ale komentarze na allegro wskazują że wszystko jest ok.

  • 6. Data: 2011-04-14 10:05:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-13 23:25, topek pisze:
    (...)
> [...]
    > Bo niektore simkarty maja takie ograniczenie (jesli sie nie myle), ze
    > mozna je tylko uzywac w telefonie a nie np w laptopie.

    Jak ten Huawei nie ma simlock-a (a nie ma) to pójdzie z każdą kartą
    dostępną w Polsce w prepaidzie. Z doświadczenia to daj sobie spokój z
    Play (zasięg) i skorzystaj z Orange Free.

  • 7. Data: 2011-04-14 18:22:23
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2011-04-13 23:41, frank drebin pisze:
> [...]
    > Tu zerknij http://tinyurl.com/6zsmkyj albo konkretnie tu
    > http://tinyurl.com/6zsmkyj
    > Chyba nic nie przebije, nie mówiąc o zasięgu.
    najpierw dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

    Znalazlem taka aukcje:
    http://allegro.pl/6-2-gb-internet-orange-free-najtan
    szy-i-polecony-i1558872789.html
    (posorotwalem po ilosci sprzedanych ofert w podanej przez Ciebie kategorii).
    Czy te 6GB to jest miesiecznie czy rozlozone na cale pol roku?

    No i jak sie pozniej utrzymuje taka karte przy zyciu?

  • 8. Data: 2011-04-14 19:33:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-14 20:22, topek pisze:
    (...)
    > Witam,
    > najpierw dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

    :)

> [...]
    > kategorii).
    > Czy te 6GB to jest miesiecznie czy rozlozone na cale pol roku?

    Na 5 miesięcy.

    > No i jak sie pozniej utrzymuje taka karte przy zyciu?

    Nie ma sensu na siłę jej utrzymywać przy życiu - kupisz następną :)
    Prywatnie do lapka używam Orange Free od jakiegoś roku (Play dostał
    czerwoną kartkę za zasięg) i nie narzekam - za 50zł mam prawie 3GB na
    3 miesiące i zostaje mi z tego 2GB ;) Nadwyżkę finansową wygaduję
    (upierdliwe, trzeba kartę do telefonu przełożyć), ale ludzie je
    sprzedają/przelewają, stąd tak niskie ceny tych Orange Free na
    Allegro.

  • 9. Data: 2011-04-14 19:35:45
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    topek wrote:
> [...]
    > (posorotwalem po ilosci sprzedanych ofert w podanej przez Ciebie
    > kategorii). Czy te 6GB to jest miesiecznie czy rozlozone na cale pol

    wszystko masz w aukcji:
    "Dzięki karcie można korzystać z internetu przez okres:
    5 MIESIĘCY i transfer aż ponad 6 GB"
    te 6Gb jest na cały okres (czyli aż zejdą) i na maks. 5 m-cy a liczy się
    download i upload razem (czyli przeglądając strony i tak idzie upload)

    > No i jak sie pozniej utrzymuje taka karte przy zyciu?
    pewnie jak w normalnym orange, skończą się gigabajty i koniec, możesz kupić
    zdrapkę czy doładowanie.
    Sam używałem OFnK przez kilka m-cy w zeszłym roku i powiem ci, że nad morzem
    miałem transfer w porywach 6mb/s.
    Wtedy tylko nie wiedziałem, że warto doładowywać z allegro.

  • 10. Data: 2011-04-14 20:49:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Wtedy tylko nie wiedziałem, że warto doładowywać z allegro.

    A dlaczego warto?