  • 1. Data: 2011-01-07 12:33:40
    Temat: Jaki telewizor >40 cali?
    Od: " ledres" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam. Kupuję pierwszy płaski telewizor i proszę o pomoc w wyborze.

    odległość od ekranu: 4 - 4,5 m
    jak słońce świeci w pokoju: okno na zachód - północny zachód, w godzinach
    popołudniowych bardzo jasno, są rolety
    jak duży jest pokój: 5,5 x 3 m = 16,5 m2
    jaki masz obecnie telewizor: CRT 29 cali Panasonic TX-29PX15P
    jakie programy najczęściej oglądasz: filmy divx, DVD i BD, sport, gry
    więcej oglądasz w dzień czy wieczorem: wieczorem, w dzień czasami
    preferowana wielkość telewizora: >42 cale, im więcej tym lepiej
    preferowana marka: Panasonic
    czego nie lubisz w telewizorach: wszystkiego co przeszkadza w rozkoszowaniu
    się filmem
    jakie urządzenia będą podłączone: komputer, PS3, antena zbierająca z powietrza
    - musi być tuner umożliwiający odbiór programów nadawanych cyfrowo
    ile % do telewizji a ile % do innych urządzeń: telewizja 25%, głównie filmy z
    komputera
    siedzicie na wprost telewizora czy również z katów bocznych: na wprost
    czy ważne jest wifi: raczej nie
    czy USB ma mieć czytanie filmów: niekoniecznie
    jakimi złączami: HDMI
    jaki masz sygnał: antenowy z anteny stojącej obok telewizora
    ile programów HD: tyle ile jest nadawanych obecnie w powietrzu (jestem w
    zasięgu nadawania testowego)
    ma stać czy wisieć: stać
    ile osób zasiada przed telewizorem: 1-2
    jaka klasa cenowa: do ok. 3000 PLN.

    Jest jeden model 46 cali Panasonica który na skapiec.pl występuje w cenie
    poniżej 3kPLN - TX-P46U20. Jest też LG 50PK250, który ma 50 cali i kosztuje
    2800 PLN. Poza tym jest też kilka modeli Panasonica 42 cale. Co polecacie w
    mojej sytuacji? Może jeszcze coś innego?

    Jakie jest właściwe podejście - "jak największy ekran, jakość obrazu i
    żywotność jest i tak podobna", czy też jednak może lepiej wziąć np. 46 cali
    Panasonica zamiast 50 LG?

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    pzdr. ledres

  • 2. Data: 2011-01-07 19:06:21
    Temat: Re: Jaki telewizor >40 cali?
    Od: Norbert <n...@M...com>

    ledres napisał(a):
    > Witam. Kupuję pierwszy płaski telewizor i proszę o pomoc w wyborze.
    Ja polce Samsunga LE40C650.
    40 cali ale na matrycy SQ01, 46" już będzie na AAU niestety i wykroczy
    poza 3tys.
    Mam podobny pokoj i 40" doskonale sie sprawdza a ten konkretny samsung
    mnie po prostu w sobie rozkochał.

  • 3. Data: 2011-01-08 15:51:02
    Od: "Marek" <k...@O...onet.pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    > Mam podobny pokoj i 40" doskonale sie sprawdza a ten konkretny samsung
    > mnie po prostu w sobie rozkochał.

    Polecam również, kupiłem, po dogłębnych przemyśleniach 3 szt dla znajomych i
    rodziny, jest naprawdę ok :)
    Jutro prawdopodobnie kupię dla siebie (w MM promocja bez vatu). Do
    współpracy z tunerem sat, dvb-t, podłączania netbooka i odtwarzania via USB
    różnego rodzaju plików, oraz DLNA. Obrazek przepiękny!

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2011-01-08 17:19:23
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Norbert pisze:
> [...]
    > poza 3tys.
    > Mam podobny pokoj i 40" doskonale sie sprawdza a ten konkretny samsung
    napisz coś wiecej o wspomnianych matrycach

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-01-08 18:10:19
    Od: Norbert <n...@M...com>

    ToMasz napisał(a):

    > napisz coś wiecej o wspomnianych matrycach
    >
    > ToMasz

    Niestety dziś nie mam czasu szukać ale
    wejdz na www.hdtv.com.pl, znajdziesz napewno dokładny spis
    Jest kilka rodzajów matryc z czego tylko SQ01 robiona przez samsunga i
    dająca najlpsze parametry obrazu.
    AA01 to juz matryca robiona przez AAU Electioniks itd. Niestety kąty
    widzenia, czerń itd sa sporo gorsze w matrycach które samsung kupuje do
    swoich tv.
    Z taśm samsunga schodzą tylko matryce SQ ktore oznaczeniami 01, 03
    informują o kwartale ich wykonania.

  • 6. Data: 2011-01-08 22:20:06
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-08 19:10, Norbert pisze:

> [...]
    > swoich tv.
    > Z taśm samsunga schodzą tylko matryce SQ ktore oznaczeniami 01, 03

    No akurat na tamtym portalu ludzie twierdzą że różnicy w jakości matryc
    nie ma

  • 7. Data: 2011-01-09 04:28:32
    Od: Doczu <d...@g...pl>

    W dniu 2011-01-07 20:06, Norbert pisze:
    > Ja polce Samsunga LE40C650.
    Ja też go polecę. Jestem świezym posiadaczem tegoż i przyznam, że
    zarówno jakość wykonania jak i wyświetlany obraz nie pozostawiają
    miejsca na narzekanie. Podświetlenie matrycy naprawdę przyzwoite, bez
    większych "duchów".
    Współpraca z pozostałymi multimediami zarówno przez DLNA jak i z
    zewnętrznymi HDD bezproblemowa.
    W cenie 2500 PLN trudno kupić coś lepszego.
    Wprawdzie posiadam odbiornik z matrycą SQ1, ale przychylam się do opinii
    niektórych z HDTV, że różnicy, zwykły zjadacz chleba nie zauważy.
    --
    Pozdrawiam Doczu
    Adres do korespondencji:

  • 8. Data: 2011-01-09 08:27:10
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Marek pisze:

    > Jutro prawdopodobnie kupię dla siebie (w MM promocja bez vatu).
    kiedy jest jutro i ile kosztuje? zresztą i tak będą sie zabijać w
    kolejce, a to nie dlamnie....

    ToMasz

  • 9. Data: 2011-01-09 12:45:00
    Od: Norbert <n...@M...com>

    boxfish napisał(a):

    > No akurat na tamtym portalu ludzie twierdzą że różnicy w jakości matryc
    > nie ma

    Kolego pczytaj najpierw dopiero sie wypowiadaj.
    Studiowalem ten portal przez miesiac zanim kupilem tv wiec wim co tam
    jest a czego nie ma.

  • 10. Data: 2011-01-09 12:49:05
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Doczu napisał(a):

    > Wprawdzie posiadam odbiornik z matrycą SQ1, ale przychylam się do opinii
    > niektórych z HDTV, że różnicy, zwykły zjadacz chleba nie zauważy.

    Sprawdziles?
    Czy tylko tak piszesz?
    Roznica jest i w katach widzenia, i w czerni, duchach i saej jakosci
    podswietlenia matrycy.
    Na szczescie mialem mozliwosc porownac 3 egzemplarze, jeden SQ01, drugi
    AAU i trzeci rowniez.
    Najlepiej bylo to widoczne po wrzuceniu szarej planszy na wszystkich
    naraz kiedy SQ01 stał w srodku.
    Moze ja przeczulony jestem ale wedle wielu forów nie jestem osamotniony
    w tej opinii ze SQ wypada najlepiej.
    Pewnie ze jak ktos nie mial porownania mozliwosci na spokojnie tylko
    bral co jest to nie zobaczy roznicy bo i porownania nie bedzie mial.