  • 1. Data: 2010-07-20 06:45:40
    Temat: Jaki zasięg BTS-ów
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    Witam
    zastanawiam się jaki musi być rozkład BTS-ów w mieście i w terenie aby było
    pokrycie 100%
    i dobra siła sygnału np. w przypadku PLAY-a.
    Może ktoś jest w stanie podać mniej więcej przyblizony zasięg sygnału w
    przeciętnym BTS-ie.
    pozdr.
    Gr

  • 2. Data: 2010-07-20 06:50:06
    Temat: Re: Jaki zasięg BTS-ów
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-07-20 08:45, gr pisze:
> [...]
    > i dobra siła sygnału np. w przypadku PLAY-a.
    > Może ktoś jest w stanie podać mniej więcej przyblizony zasięg sygnału w

    jesli chodzi o "do" to do kilkunastu kilometrow (w szczegolnych
    warunkach wiecej) ALE jesli sie ma przyjac duzo rozmow to tzreba slabsze
    i duzo (czasem 'bardzo duzo') gesciej.

  • 3. Data: 2010-07-20 07:47:01
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.pl>

    Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i dobra siła sygnału np. w przypadku PLAY-a.
    > Może ktoś jest w stanie podać mniej więcej przyblizony zasięg sygnału w

    http://mapa.btsearch.pl/

    Powiększ mapę, i na podstawie skali uzyskasz odległości w interesującym
    Ciebie miejscu. Mapa pokazuje to co jest, a nie to co chcielibyśmy by było.
    Jednakże jakąś wskazówką na pewno jest

  • 4. Data: 2010-07-20 20:03:09
    Od: "AW" <1...@t...pbz>

> [...]
    > i dobra siła sygnału np. w przypadku PLAY-a.
    > Może ktoś jest w stanie podać mniej więcej przyblizony zasięg sygnału w

    Serwis manuale do telefonów Samsung mają takie
    tabele z danymi technicznymi - zazwyczaj jest tam
    pozycja o nazwie cell radius i ma 2 promienie
    dla GSM 900Mhz - 35 km
    dla DCS 1800MHz - 2 km
    przykładowa tabelka dla I7500
    http://zapodaj.net/5f3e5b844f3c.jpg.html

    --
    AW

  • 5. Data: 2010-07-20 20:34:23
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2010-07-20 22:03, AW wrote:

    > Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości

    > dla GSM 900Mhz - 35 km

    Ta wartosc wynika z przewidzianego w standardzie GSMu wyprzedzenia
    czasowego sygnalu.
    Po prostu maksymalna roznica odleglosci od stacji bazowej ktora da sie
    skompensowac w ramach szczeliny czasowej wymusza ze tylko sygnaly do
    35km od stacji bazowej sie zmieszcza i nie naloza sie na szczelina nastepna.
    Jesli zastosuje sie trik z uwolnieniem nastepnej szczeliny to mozna
    osiagnac wieksze zasiegi. I tak sie robi.

    W miescie jak juz to wspomniano zasiegi od stacji miezy sie w metrach :)
    Rzadko przekracza to kilka km. Ale w miescie potrzeba bardziej od
    zasiegu pojemnosci.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 6. Data: 2010-07-21 13:46:36
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > Rzadko przekracza to kilka km. Ale w miescie potrzeba bardziej od zasiegu

    no własnie chodzi konkretnie o to, ile potrzeba postawić masztów
    aby Play własnym zasięgiem pokrył cały kraj,
    dając wszystkim uzytkownikom mozliwość NET-u w swojej sieci
    (teraz jest ograniczone do własnych nadajników),
    oraz o to, że w mieście powinno być nawalone anten na masę
    a jakoś tegonie widac.
    jeżeli średniej wielkości miasto to 25x25 km, a nadajniki powinny byc co
    powiedzmy 3 km,
    mamy 4 sieci, to wychodzi, że jadąc przez miasto co 1-2 km powinniśmy
    mijać antenę....
    Tak z czystej ciekawości się pytam
    pozdr.
    Gr