  • 11. Data: 2013-05-21 20:42:43
    Temat: Re: Janko Muzykant na warsztatach Samyanga
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-05-21 00:53, T...@s...in.the.world pisze:

    > Mhm, zdecydowalem sie na kupno fiszaja. Szkoda ze nie bylo wiecej czasu,
    > bo jeszcze te mirrory chcialem sprawdzic.

    Rybkę mam i całym serduszkiem polecam :-)
    Co do pięćsetki i osiemsetki, zastanów się, czy nie użyjesz dwa razy i
    potem odłożysz na półkę. Nie tak łatwo ustawić ostrość, głębia ostrości
    nie za duża, a tak po prostu: do czego chcesz używać tak długich obiektywów?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 12. Data: 2013-05-21 20:57:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    No tak... a linka brak :)
    http://as.elte-s.com/temp/siatka.png

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy w towarzystwie chcę zabłysnąć, mówię: ''lorem ipsum dolor sit amet''/

  • 13. Data: 2013-05-22 23:28:20
    Od: koala <k...@p...fm>

    > Ten, ten :)
    > Jeszcze można wpaść na spotkanie w Kraku oraz w Rzeszowie. A za jakiś
    > czas najprawdopodobniej będzie kolejny maraton.

    Przegapiłem :( ... na TS w Krakówku już sie oczywiście zapisać nie mozna...
    A ciekawi mnie jak wygląda jakościowo Samyangowy TS 24 w stosunku do
    Canonowskiego TS-E 24II..a byłaby okazja się przekonać

    Pozdr,
    Koala

  • 14. Data: 2013-05-22 23:56:29
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <519bc023$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>,
    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

> [...]
    > nie za duża, a tak po prostu: do czego chcesz używać tak długich obiektywów?

    E, przeciez tak wlasnie o fiszajach mowia...
    --
    TA

  • 15. Data: 2013-05-23 00:08:42
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2013-05-22 23:28, koala pisze:

    > Przegapiłem :( ... na TS w Krakówku już sie oczywiście zapisać nie mozna...
    > A ciekawi mnie jak wygląda jakościowo Samyangowy TS 24 w stosunku do
    > Canonowskiego TS-E 24II..a byłaby okazja się przekonać

    Na pewno znajdzie się miejsce, jeżeli tylko tam przyjdziesz. :)

  • 16. Data: 2013-05-23 07:38:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > A ciekawi mnie jak wygląda jakościowo Samyangowy TS 24 w stosunku do
    > Canonowskiego TS-E 24II..a byłaby okazja się przekonać

    Też chętnie bym rzucił okiem, tylko materiału do porównań brak.

    --
    pozdrawia Adam
    /to wszystko ONI!/

  • 17. Data: 2013-05-23 10:21:07
    Od: koala <k...@p...fm>

    On 2013-05-23 07:38, Janko Muzykant wrote:

    > Też chętnie bym rzucił okiem, tylko materiału do porównań brak.

    No to mogę wziąć materiał do porównań. (coś skrobnąłem jeszcze na priva)

    Pozdr,
    Koala

  • 18. Data: 2013-05-27 04:31:49
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    T...@s...in.the.world wrote:
    > Szkoda ze nie bylo wiecej czasu, bo jeszcze te mirrory chcialem
    > sprawdzic.

    No wlasnie, ciekawi mnie porownanie Samyang 800mm f/8 MC IF z MTO 11CA
    10/1000. Przyklady z MTO:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Partial_lunar_ecli
    pse_2013.04.25B.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sunspots_11.08.03.
    jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Partial_Solar_Ecli
    pse_of_2011_Jan_04.jpg

    Ksiezyc swoja droga wydaje sie wdziecznym obiektem do testowania ostrosci
    obiektywow dlugoogniskowych - nad glowa kazdego "wisi taki sam" :) Wazne
    tylko, by fotografowac, gdy jest wysoko nad horyzontem i nie poprzez
    otwarte okno mieszkania lub tuz nad domami sasiadow (konwekcja).

    Przy okazji tez starcie Olympus OM Zuiko 2.8/35 vs. Samyang 35 f/1.4 IF AS
    UMC (po przymknieciu).

    Gdyby jakis posiadacz Samy 24, 35, 500 lub 800mm w Krakowie mial chwilke
    wolnego czasu - z checia skorzystam. W zamian moge zaprezentowac Samy 8,
    14 i 85mm dla Canona. Rowniez Olympus OM 28, 35 i 50mm.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 19. Data: 2013-05-27 09:58:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-05-27 04:31, astro pisze:
    > Gdyby jakis posiadacz Samy 24, 35, 500 lub 800mm w Krakowie mial chwilke
    > wolnego czasu - z checia skorzystam. W zamian moge zaprezentowac Samy 8,
    > 14 i 85mm dla Canona. Rowniez Olympus OM 28, 35 i 50mm.

    Fajny pomysł i musimy go wcielić w życie. Na razie pojedynek optyki
    T-S-ów Canona (wersja II) i Samyanga wygrał... Samyang. I to ostro :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

  • 20. Data: 2013-05-27 15:57:21
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Janko Muzykant wrote:
    > Fajny pomysł i musimy go wcielić w życie.

    Ciesze sie :)
    Ciekawe byloby tez porownanie: teleobiektyw z telekonwerterem Samyang T2
    2x vs. crop z samego teleobiektywu. Wdziecznym obiektem do porownania
    zarejestrowanych detali wydaje sie Ksiezyc :)
    Wydaje mi sie, ze telekonwerter nie powinien dodawac nowych detali do
    obrazu, gdyz zdolnosc rozdzielcza (linie/mm) matryc jest wieksza od szkiel
    (zdjecia ogladane w pelnej rozdzielczosci sa nieostre). Zastosowanie
    n-krotnego telekonwertera pogorszy n-krotnie zdolnosc rozdzielcza.

    Do ewentualnych porownan mam jeszcze Tair 11-A 2.8/135, CZJ MC Sonnar
    2.8/180 i Tair 3S 4.5/300.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info