  • 1. Data: 2018-11-29 08:44:20
    Temat: Jetta 2015 - światła na pozycji "0" przełącznika
    Od: Marek <t...@f...pl>

    Witajcie,

    zmieniłem auto z 20-letniego Polo na 3-letnią Jettę, więc przeskok technologiczny
    jest znaczny, więc niektóre zachowania nowego auta są dla mnie zaskakujące.
    A pytania mam takie:
    1. Dlaczego w pozycji "0" przełącznika świateł pali się żarówka w dolnej
    części reflektora? Czy są to światła do jazdy dziennej?
    2. Czy można to wyłączyć, żeby jak przystało na "0", było zero światła?
    Wiadomo, że trzeba całą dobę jeździć na światłach, więc to pytanie
    zadaję tylko z ciekawości.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2018-11-29 09:46:36
    Temat: Re: Jetta 2015 - światła na pozycji "0" przełącznika
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-29 o 08:44, Marek pisze:
    > Wiadomo, że trzeba całą dobę jeździć na światłach,
    I sztuczna inteligencja wykonuje tą czynność za nas. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2018-11-29 10:16:24
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > I sztuczna inteligencja wykonuje tą czynność za nas. :-)

    Można sobie żartować, ale może kiedyś z powodu wprowadzenia
    przepisów nakazujących redukcję zużycia energii, zostanie
    zniesiony obowiązek jazdy na światłach całą dobę, a wtedy
    nie będzie można ot tak sobie pstryknąć przełącznikiem
    i wyłączyć światła dzienne, lecz trzeba będzie jechać do
    serwisu i odpłatnie wyłączyć je komputerem podłączonym
    do gniazda w aucie.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2018-11-29 11:15:37
    Od: p...@g...com

    1) tak
    2) tak hint: VCDS

  • 5. Data: 2018-11-29 11:45:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-29 o 11:15, p...@g...com pisze:
    > 2) tak hint: VCDS
    A można regulować czas zapalenia się świateł?
    W moim aucie zapalają się po tak długim czasie od uruchomienia silnika,
    że 100 m jadę po ciemku. :-)

    Robert

  • 6. Data: 2018-11-29 13:11:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >dolnej
    > części reflektora? Czy są to światła do jazdy dziennej?

    W obu reflektorach z wlaczonym silnikiem ?
    To chyba tak, przecies swiatla dzienne obowiazkowe.

    Za to uwazaj, bo VW potrafilo miec tak, ze jak wlaczysz kierunkowskaz
    bez silnika, to sie swieca pozycyjne z jednej strony.

    W Unii nie wolno :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-11-29 19:27:36
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-11-29 08:44, Marek wrote:

    > 1. Dlaczego w pozycji "0" przełącznika świateł pali się żarówka w dolnej
    >    części reflektora? Czy są to światła do jazdy dziennej?

    Tak. U mnie w Kii Cee'd z 2010 r. w pozycji 0 po włączeniu zapłonu w
    ogóle włącza się cały zestaw - mijania, pozycyjne i nawet podświetlenie
    tylnej tablicy.

    > 2. Czy można to wyłączyć, żeby jak przystało na "0", było zero światła?
    >    Wiadomo, że trzeba całą dobę jeździć na światłach, więc to pytanie
    >    zadaję tylko z ciekawości.

    W niektórych samochodach chyba się da.

  • 8. Data: 2018-11-30 15:09:13
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 29.11.2018 o 13:11, J.F. pisze:
    > Za to uwazaj, bo VW potrafilo miec tak, ze jak wlaczysz kierunkowskaz
    > bez silnika, to sie swieca pozycyjne z jednej strony.
    Bo wtedy to są tzw. światła postojowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk