  • 1. Data: 2018-11-28 13:05:12
    Temat: Elektryczne klopoty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/sam
    ochody-elektryczne-są-za-ciche-więc-co-logiczne-unia
    -europejska-wymusi-montowanie-generatorów-odgłosów-s
    ilnika/ar-BBPRnDp

    "Samochody elektryczne poruszające się poniżej prędkości około 20 km/h
    są bowiem praktycznie całkowicie niesłyszalne. Dopiero powyżej tej
    prędkości auto ,,wytwarza" hałas związany z aerodynamiką i odgłosem
    opon na asfalcie. Silnik samochodu słyszymy najbardziej wtedy, kiedy
    pojazd porusza się najwolniej. Do tej układanki dodajmy ogólną
    tendencję do wprowadzania ograniczeń prędkości w miejscach
    zabudowanych nawet do 30 km/h. Rosnąca ilość elektrycznych samochodów
    na drogach sprawia, że coraz częściej dochodzi do wypadków związanych
    z tym, że pieszy nie słyszał nadjeżdżającego pojazdu. Właśnie dlatego
    Unia Europejska wkrótce wymusi na producentach tych samochodów, aby te
    emitowały specjalne odgłosy przy poruszaniu się z niewielką
    prędkością."

    I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)

    https://web.archive.org/web/20130305141413/http://ww
    w.nhtsa.gov/SampleSounds

    J.

  • 2. Data: 2018-11-28 13:14:50
    Temat: Re: Elektryczne klopoty
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:

> [...]
    > odgłosy przy poruszaniu się z niewielką prędkością."
    >
    > I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)

    Ciekawe czy będzie można wybierać scieżki dźwiękowe. Raz masz diesla, 2
    suwa albo gulgoczącą wolnossącą "V" :)

    > https://web.archive.org/web/20130305141413/http://ww
    w.nhtsa.gov/SampleSounds

    Pewnie przyjdzie teraz Shrek i napisze że oczywiście wina kierowcy.
    Ja sobie napiszę tak: Gdyby kierowcy jeździli na słuch, tak jak łażą
    piesi to by było bardzo ciekawie :)
    Pieszy ma się rozgladać przede wszystkim. Nie po to wprowadzono
    obowiązek włączania świateł w dzień, żeby je było słychać :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 3. Data: 2018-11-28 13:32:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    ilnika/ar-BBPRnDp

    >Ciekawe czy będzie można wybierać scieżki dźwiękowe. Raz masz diesla,

    W niektorych modelach pewnie tak - trzeba sprawdzic Tesle w przyszlym
    roku :-)

> [...]
    >Pieszy ma się rozgladać przede wszystkim. Nie po to wprowadzono
    >obowiązek włączania świateł w dzień, żeby je było słychać :)

    "Co ciekawe - nowe prawo w Szwajcarii jest krytykowane. Pojawiają się
    głosy, które twierdzą, że rozwiązania powinny być bardziej
    rygorystyczne. Bardzo krytyczne są zwłaszcza organizacje zrzeszające
    osoby niewidome. Ci bowiem twierdzą, że samochody elektryczne powinny
    emitować odgłosy również wtedy, kiedy się nie poruszają, a więc np. te
    czekające na zmianę świateł."

    A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
    "ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-11-28 13:43:57
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-11-28 13:14, LordBluzg(R) wrote:
    > W dniu 2018-11-28 o 13:05, J.F. pisze:
    [...]
    > Ciekawe czy będzie można wybierać scieżki dźwiękowe. Raz masz diesla, 2
    > suwa albo gulgoczącą wolnossącą "V" :)
    Przecież pomysł nie jest nowy. Zdaje się tak z 10 lat temu miszcze
    marketingu i dizajnu z BMW doszli do wniosku, że ówczesne M5 za słabo
    brzmi i dodali ,,wspomaganie" brzmienia silnika za pomocą systemu audio.
    :-) Pomysł iście koreański. Tudzież chiński. :-)

  • 5. Data: 2018-11-28 14:22:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Nov 2018 13:05:12 +0100, J.F.

    > I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)

    Etam, mam to w PHEV zaimplementowane. Raz że można wyłączyć (niestety
    każdorazowo przy starcie, co mi już weszło w nawyk), a dwa że to raczej
    huczy ze zmiennym natężeniem. Do 10km/h słychać w kabinie, później już nie.
    Zresztą tutaj to trochę słychać na filmie w przypadku białego OL (mój
    niebieski miał wyłączone huczenie):

    https://www.youtube.com/watch?v=swXwSQoToj4

    Tylko trzeba jeszcze wiedzieć czego słuchać. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-11-28 14:24:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Nov 2018 13:32:57 +0100, J.F.

    > A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
    > "ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)

    dwukropekde

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-11-28 14:28:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Nov 2018 13:05:12 +0100, J.F.

    > I tak oto elektryk bedzie przyjemnie klekotal :-)

    Tak w ogóle dla mnie to jest absurd, przecież zaletą elektryka jest właśnie
    brak smogu dźwiękowego, a ci idioci nakazują wprowadzać hałasowanie zamiast
    uczyć ludzi żeby patrzyli gdzie lizą. :/ Ja już trochę jeżdżę EV (5kkm) i
    faktycznie teog nie słychać jak podjeżdżam z tyłu szczególnie, niemniej jak
    już pisałem wyłączam huczenie zawsze i dziwnych akcji że ktoś mi wlazł pod
    koła jeszcze nie miałem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2018-11-28 14:32:47
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.11.2018 o 13:32, J.F. pisze:

    > osoby niewidome. Ci bowiem twierdzą, że samochody elektryczne powinny
    > emitować odgłosy również wtedy, kiedy się nie poruszają, a więc np. te
    > czekające na zmianę świateł."

    Spalinowe z systemem start/stop też są bezgłośne w zatrzymaniu...

    > A moze jednak ostrzeganie paszczowo ?
    > "ruszam, ruszam, jade, jade, jade, jade, jade" :-)

    Patataj, patataj.

    MJ

  • 9. Data: 2018-11-28 14:46:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 28 Nov 2018 13:05:12 +0100, J.F.

    >Etam, mam to w PHEV zaimplementowane. Raz że można wyłączyć (niestety
    >każdorazowo przy starcie, co mi już weszło w nawyk),

    No to teraz juz nie bedzie mozna wylaczyc :-)

    >a dwa że to raczej
    >huczy ze zmiennym natężeniem. Do 10km/h słychać w kabinie, później
    >już nie.

    To teraz bedzie slychac do 20 lub 30 :)

    J.

  • 10. Data: 2018-11-28 14:53:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Nov 2018 14:46:48 +0100, J.F.

    > No to teraz juz nie bedzie mozna wylaczyc :-)

    No i to jest absurd tej sytuacji.

    > To teraz bedzie slychac do 20 lub 30 :)

    Na zewnątrz słychać od 0 do 40 (jak tylko wrzucę na D), w kabinie do 10/h
    bo później już głośniej jęczy silnik i opony. Czytać co się pisze. :P

    --
    Pozdor
    Myjk