  • 1. Data: 2011-05-12 22:22:28
    Temat: K2
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    UŻYTKOWNIKÓW olejów silnikowych K2 Texar proszę o opinie o tych olejach.
    Jak zdaniem Grupowiczów wypada porównanie z Valvoline, Motul i Liqui
    Moly? Google "po naszemu" milczy w powyższym temacie. Gdzie są
    produkowane te oleje?

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2011-05-13 13:12:32
    Temat: Re: K2
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-12 22:22, Tata pisze:
> [...]
    > Jak zdaniem Grupowiczów wypada porównanie z Valvoline, Motul i Liqui
    > Moly? Google "po naszemu" milczy w powyższym temacie. Gdzie są

    he..he...he...

    Wszyscy posiadający domowe laboratoria zgłaszać się do odpowiedzi!

    Weź się zastanów człowieku jakimi kryteriami chcesz oceniać zadowolenie
    z oleju? Jak go porównać do innego?
    Jedyne co możesz zrobić to porównać opis z etykiety, cenę i wygląd butelki.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-05-13 18:31:38
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

> [...]
    > oleju? Jak go porównać do innego?
    > Jedyne co możesz zrobić to porównać opis z etykiety, cenę i wygląd

    I czy dużo trzeba dolewać między wymianami...

  • 4. Data: 2011-05-14 00:52:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-13 13:12, RudeBoy pisze:

    > he..he...he...
    >
    > Wszyscy posiadający domowe laboratoria zgłaszać się do odpowiedzi!
    >
    > Weź się zastanów człowieku jakimi kryteriami chcesz oceniać zadowolenie
    > z oleju? Jak go porównać do innego?

    Jak to jak? Smak, zapach, wygląd :)

  • 5. Data: 2011-05-15 00:57:21
    Od: scob <1...@3...pl>

    W dniu 2011-05-14 00:52, Tomasz Pyra pisze:

    > Jak to jak? Smak, zapach, wygląd :)
    yup ;)
    W porównaniu do lidlowego - bardziej wytrawny, za to ten z tesco wydaje
    się mieć bogatszy bukiet.. :D

  • 6. Data: 2011-05-16 01:22:03
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Dzięki za informację. Jeżeli te oleje produkowane są w PL, to z
    pewnością ich nie zaleję. Mam uraz do takich olejów, ok 30 lat temu w
    F125P kanały olejowe wału wykorbionego zapchały się na amen i uraz
    pozostał do dziś. Oprócz temperatur i lepkości, dla mnie ważny jest
    współczynnik TBN i HTHS, po spuszczeniu oleju z silnika, silnik musi
    być czysty, bez szlamów, nagarów i laków. Obecnie zalałem Valvoline
    DuraBlend 5W40, na zimę planuję Liqui Moly Synthoil Energy lub Top Tec
    4100, chociaż ten ostatni jest HC.

    Z ukłonami
    MJ

  • 7. Data: 2011-05-16 10:21:40
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tata"

> [...]
    > olejach. Jak zdaniem Grupowiczów wypada porównanie z Valvoline, Motul
    > i Liqui Moly? Google "po naszemu" milczy w powyższym temacie. Gdzie są

    O oleju nic nie napiszę, nie używam, ale produkują to w Ostrowie
    Wielkopolskim, przynajmniej tam jest siedziba firmy - ponieważ w
    Ostrowie nie ma żadnej rafinerii jestem skłonny sądzić, że olej
    produkuje Gdańsk lub Płock na zamówienie.

  • 8. Data: 2011-05-16 10:35:21
    Od: s2p <s...@o...pl>

> [...]
    > Jak zdaniem Grupowiczów wypada porównanie z Valvoline, Motul i Liqui
    > Moly? Google "po naszemu" milczy w powyższym temacie. Gdzie są

    Dla mnie marka K2 to najtańsza półka.
    Oczywiście nie mają swojej rafinerii tak jak Castrol (robi British
    Petroleum) tylko kupują od kogoś i markują "K2".

    Ja bym odpowiedział tak.Jeżeli twój samochód to zapuszczony grat, olej
    nie był zmieniany od 40 00, dajesz mu jeszcze 30 000 a później na złom,
    to K2 jest dla Ciebie.Jeżeli masz coś lepszego niż powyżej opisane
    dorzuć kilka złotych, chytry dwa razy traci;]

    Co do dolewek, jak silnik zmęczony to trzeba dolewać, w zależności od
    posunięcia uszkodzenia pierścieni i gładzi im więcej tym więcej;]

    Silnik żywi się paliwem, olej jest czynnikiem smarującym elementy(
    przedłuża żywotność) kiedy samochód go pije znaczy się że jego silnik
    jest zmęczony.

  • 9. Data: 2011-05-16 11:28:27
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "s2p"

    > Dla mnie marka K2 to najtańsza półka.
    > Oczywiście nie mają swojej rafinerii tak jak Castrol (robi British
    > Petroleum) tylko kupują od kogoś i markują "K2".

    Najtańsza, co nie znaczy najgorsza :)
    Rozmawiałem kiedyś z hutownikiem olejów, który twierdził, że rafineria
    wyprodukuje olej w/g twojego zamówienia i specyfikacji, więc jeśli na
    opakowaniu K2 jest napisane, że spełnia jakieś tam normy, to z dużą dozą
    prawdopodobieństwa można przyjąć, że tak jest. Mało tego, wokół pełno
    przykładów, że w opakowaniu K2 może znaleść się ten sam olej, który
    trafia do baniek np. przywołanego Castrola - mówiąc krótko rafinerii nie
    opłaca się przestawiać całej technologii tylko po to, aby wyprodukować
    trochę inny olej. W Niemczech zrobili kiedyś porównanie produktów, które
    trafiają do dyskontów ( akurat spożywka, ale zasada ta sama) poza ceną,
    nazwą i opakowaniem nie różniły się niczym, tak samo jest zresztą i u
    nas biorąc pierwszy z brzegu sklep dla biedaków, niby śledzie "Marino" a
    w środku Lisner, niby napój "party cośtam" a w środku Hortex itd. itp.

  • 10. Data: 2011-05-16 14:23:06
    Od: s2p <s...@o...pl>

> [...]
    > nas biorąc pierwszy z brzegu sklep dla biedaków, niby śledzie "Marino" a
    > w środku Lisner, niby napój "party cośtam" a w środku Hortex itd. itp.

    Dobra! Czemu PLUS/IDEA oferuje mobilny internet który nawet we Wrocławiu
    dzielnicy Brochów(ulica semaforowa) nie działa?! Pytam się czemu?! i
    każą sobie płacić, inaczej straszą karami za zerwanie umowy!
    Papier wszystko przyjmie.
    Czemu po przejechaniu granicy i nalaniu po niemieckiej stronie paliwa,
    samochód zupełnie inaczej się zachowuje?!
    Czemu na Orlenie koło Korony Wrocław pan podjechał i zalał do baku 100%
    wody zamiast błogosławionej etyliny?
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,8189178,Eur
    owoda_95__Wizerunek_Orlenu_zostal_nadszarpniety.html

    i jeszcze jedno ważne CZEMU czemu po zalaniu na BP zwykłego diesla
    samochód ma maxymalną prędkość o 20 km mnniej niż na ultimacie w moim
    samochodzie?!Przecież to ta sama marka BP i te samo paliwo BP
    odpowiem Ci, tajemnica leży w dodatku który dolewają do Ultimate

    Pod Wrocławiem robią w jednym miejscu fele dla czczonego VW i marki
    kilkakrotnie tańsze(powszechne allegro), czemu z tego samego miejsca
    fele spełniają wysokie wymagania Niemców (znaczek VW) a już markowane np
    "CZECHU" nadają się odrazu do doważenia? Odpowiedzią jest że VW robione
    są przy użyciu swieżych matryc żąś "gówno marki" w wymęczonych już
    życiem matrycach.Ile płacisz to dostajesz.
    I! Nie porównuj produktów Niemieckich do Polskich, tu pomimo podobnej
    ceny jest wszystko bardziej gówniane np proszek do prania z Niemieckiego
    marketu a z Polskiego.W Niemczech jest dużo wyższy rygor jakościowy, w
    Polsce można sprzedać wszystko, nawet rower który po opuszczeniu marketu
    nadaję się tylko do serwisu, lampki które rozpadają się w rękach,
    uszczelki które pomimo że nowe ciekną bardziej niż stare
    oryginały(przerobione w fordzie).

    Chcesz gówno lać i jeść, rób to, ale nie oszukuj się że za 5 zł
    dostaniesz coś jakości za 20 zł.