  • 1. Data: 2021-12-26 11:39:21
    Temat: Kanał testowy
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Witam

    Może mi ktoś powiedzieć na którym kanale w Łodzi jest kanał testowy
    "Sprawdzam"? Bo w sieci znalazłem info, że na 28, ale ani telewizor, ani
    tuner go tam nie znajdują.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2021-12-26 19:53:01
    Temat: Re: Kanał testowy
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 26.12.2021 11:39, Kamil wrote:
> [...]
    >
    > Może mi ktoś powiedzieć na którym kanale w Łodzi jest kanał testowy
    > "Sprawdzam"? Bo w sieci znalazłem info, że na 28, ale ani telewizor, ani

    Emitel, spółka odpowiedzialna za nadawanie, twierdzi, że kanały 33 (570
    MHz) i 21 (474 MHz).

    https://www.emitel.pl/strefa-klienta/odbior-rtv/spra
    wdz-parametry-emisji/

  • 3. Data: 2022-01-06 19:05:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Dec 2021 20:29:01 +0100, "Kamil" <n...@t...pl> wrote:
    > nieprawda. Na podanym przez Ciebie kanale 21 też nie ma sygnału.

    Na kanale 21 był test HEVC kanałów TVNu, wyłączono go w grudniu.

    > sam się pojawił, ale niestety telewizor nie podaje częstotliwości i
    > numeru
    > kanału.

    Ale moment, o jakim "kanale" mówisz? Kanału częstotliwości multiplexu
    czy pid strumienia wewnątrz multipleksu? Stream Sprawdzam tv jest na
    multplexie TVP (częstotliwości kanału 43).

    --
    Marek

  • 4. Data: 2022-01-15 15:46:09
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

> [...]
    >
    > Może mi ktoś powiedzieć na którym kanale w Łodzi jest kanał testowy
    > "Sprawdzam"? Bo w sieci znalazłem info, że na 28, ale ani telewizor, ani

    Sprawdzam TV nadaje w nowym kodeku HEVC, ale na multipleksie MUX-3
    nadawanym w starym standardzie DVB-T, więc to, że go odbierzesz nie
    oznacza, że odbierzesz telewizję po tegorocznych zmianach. To niestety
    wprowadza w błąd. Lepiej posiłkować się np. TVP Dokument - nadaje i w
    HEVC, i na multipleksie MUX-5 nadawanym w standardzie DVB-T2.

  • 5. Data: 2022-01-23 23:22:15
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał:

    > (częstotliwości kanału 43).

    43 to jest numer kanału, a częstotliwość 650000 MHz (w regionie Łodzi).

    Pzdr

  • 6. Data: 2022-01-23 23:28:26
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "mrvtktjv" napisał:

[...]
    ==========

    Jesteś w mylnym błędzie :) Sprawdzam TV na moim starszym telewizorze melduje
    się, ale mam tylko dźwięk. To samo jest na tunerze combo starszego typu.

    Lepiej posiłkować się np. TVP Dokument - nadaje i w
    HEVC, i na multipleksie MUX-5 nadawanym w standardzie DVB-T2.
    =====

    Na swoim nowszym telewizorze mam Sprawdzam TV, TVP Dokument, TVP Kultura HD
    i jeszcze kilka innych w DVB-T2 HEVC.

    Pzdr

  • 7. Data: 2022-01-26 23:10:20
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    ==========

> [...]
    >
    > Na swoim nowszym telewizorze mam Sprawdzam TV, TVP Dokument, TVP Kultura
    > HD i jeszcze kilka innych w DVB-T2 HEVC.

    Niestety nie mylę się.

    Sprawdzam TV wchodzi w skład multipleksu MUX-3 nadawanego w standardzie
    DVB-T i używa kodeka obrazu HEVC/H.265, a więc...
    1. W przypadku telewizora/tunera z obsługa tylko DVB-T MPEG-4 (bez HEVC,
    bez DVB-T2) nie będzie obrazu - zgodnie z założeniem, że kanał ma
    działać tylko na sprzęcie obsługującym "nowy" standard DVB-T2 i HEVC.
    2. W przypadku telewizora/tunera z obsługa DVB-T2, ale tylko kodeka
    MPEG-4 (bez HEVC) nie będzie obrazu - zgodnie z założeniem, że kanał ma
    działać tylko na sprzęcie obsługującym "nowy" standard DVB-T2 i HEVC.
    3. W przypadku telewizora z obsługą DVB-T2 i kodeka HEVC obraz będzie
    działać - zgodnie z założeniem, że kanał ma działać tylko na sprzęcie
    obsługującym "nowy" standard DVB-T2 i HEVC.
    4. W przypadku telewizora z obsługa kodeka HEVC, ale bez obsługi DVB-T2
    (tylko DVB-T) będzie obraz - niestety NIE zgodnie z założeniem, że kanał
    ma działać tylko na sprzęcie obsługującym "nowy" standard DVB-T2 i HEVC.

    Pominąłem kwestię kodeków dźwięku.

    Dlatego Sprawdzam TV może wprowadzić w błąd, bo w przypadku z punktu 4.
    fakt jego poprawnego odbioru może sprawiać mylne wrażenie, że urządzenie
    spełnia wymagania nowego standardu nadawania telewizji naziemnej,
    podczas, gdy w rzeczywistości ich nie spełnia.

  • 8. Data: 2022-01-28 06:22:57
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

[...]

    Nadawca tego nie wie i wprowadza użytkowników w błąd?

    Pzdr

  • 9. Data: 2022-01-29 17:29:56
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 28.01.2022 o 06:22, Kamil pisze:
> [...]
    > podczas, gdy w rzeczywistości ich nie spełnia.

    > Nadawca tego nie wie i wprowadza użytkowników w błąd?

    To duża firma. Trudno powiedzieć, co sprawiło, że efekt finalny jest
    taki, jaki jest.

    Być może ktoś w drodze decyzyjnej od "osoby technicznej", przez
    szefostwo akceptujące inicjatywę i potem do EmiTela (nadawcy
    multipleksu) ktoś "przekręcił" cyferkę i z umieszczenia kanału w MUX-5
    wyszedł MUX-3.

    Ale szczerze mówiąc nie jestem pewien, do kogo miałbym z tym napisać,
    więc tylko na wszelki wypadek zaznaczam istnienie problemu tam, gdzie
    ktoś wspomina o odbiorze tego kanału jako o pewnym wyznaczniku
    kompatybilności.

  • 10. Data: 2022-02-01 14:37:27
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "mrvtktjv" napisał

    > więc tylko na wszelki wypadek zaznaczam istnienie problemu tam, gdzie ktoś
    > wspomina o odbiorze tego kanału jako o pewnym wyznaczniku kompatybilności.

    Otrzymałem info od nadawcy, że kanał testowy jest kodowany DVB-T2 HEVC. Poza
    tym programy rozpoznające system kodowania to potwierdzają.

    Pzdr