  • 1. Data: 2013-12-02 17:53:12
    Temat: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Idzie ku lepszemu:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15061698,Poszkod
    owany_konsumentem__Gigantyczna_kara_na_PZU.html#MT

    W skrócie PZU dostało karę za niezwracanie kasy za wynajem auta zastępczego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-12-03 03:39:44
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2013-12-02 17:53, Ergie wrote:
> [...]
    owany_konsumentem__Gigantyczna_kara_na_PZU.html#MT

    > W skrócie PZU dostało karę za niezwracanie kasy za wynajem auta

    to jest ku gorszemu, ubezpieczenia są złe !!!!

  • 3. Data: 2013-12-03 09:42:33
    Od: tá´Ź

    Ergie wrote:

    > Idzie ku lepszemu:

    Jeżeli za "lepsze" uznajesz dwukrotnie wyższe składki na OC, to masz
    racje. Myślisz, że pieniądze na odszkodowania biorą się z powietrza?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2013-12-03 09:49:21
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia 03 Dec 2013 08:42:33 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Jeżeli za "lepsze" uznajesz dwukrotnie wyższe składki na OC, to masz
    > racje. Myślisz, że pieniądze na odszkodowania biorą się z powietrza?

    To przecież nie tak - nie odwracaj kota ogonem.

    Ubezpieczenie OC jest w 100% określone przez ustawę - nie ma miejsca tutaj
    na dowolność firmy ubezpieczeniowej. Skoro w ramach OC przewidziany jest
    samochód zastępczy dla osoby poszkodowanej to tylko wolna wola danej firmy
    za ile sprzedaje swoje OC.
    Skoro PZU policzyło, że u nich OC kosztuje kwotę "xyz" to tylko ich ryzyko,
    że muszą dopłacić do interesu bo ludzie biorą należne im auta zastępcze. Te
    auta zastępcze nie wzięły się od wczoraj, trwa to kilka lat.
    Nagle wielkie zdzwienie...

    Nikt nie musi iść do PZU po OC, na pewno znajdą się firmy które będą te
    ubezpieczenie oferowały taniej - wolna wola.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2013-12-03 09:51:26
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 3 Dec 2013 09:49:21 +0100, Franc napisał(a):

> [...]
    >
    > Nikt nie musi iść do PZU po OC, na pewno znajdą się firmy które będą te
    > ubezpieczenie oferowały taniej - wolna wola.

    Poza tym poczytaj sobie, jakie to biedne misie z PZU dokładają do interesu:
    http://wyborcza.biz/Gieldy/1,132329,14947483,Zysk_ne
    tto_PZU_spadl_r_r_do_1090_08_mln_zl_w_III_kw_.html

    Faktycznie, OC powinno być x2. Taaa...

    --
    Franc

  • 6. Data: 2013-12-03 10:08:07
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-03 09:51, Franc pisze:

    > Poza tym poczytaj sobie, jakie to biedne misie z PZU dokładają do interesu:
    > http://wyborcza.biz/Gieldy/1,132329,14947483,Zysk_ne
    tto_PZU_spadl_r_r_do_1090_08_mln_zl_w_III_kw_.html

    > Faktycznie, OC powinno być x2. Taaa...

    Na OC TU zarabiają śladowo, albo wręcz faktycznie "dokładają". Odbijają
    sobie na ubezpieczeniach dobrowolnych (AC, a najwięcej "na życie" - mowa
    o "ludności") sprzedawanych przy okazji.

    Najwdzięczniejszy obiekt do wydymania to taki, który sam przyjdzie,
    nadstawi dupę, da się wydupczyć od tyłu bez wazeliny, zapłaci za to, po
    czym pójdzie rozpowiadać jak to mu po tym dobrze.
    ;)

    Bardziej mnie niepokoi zmowa producentów, aby auta tak budować, żeby
    byle-otarcie powodowało ponad tysiączłotowe szkody (zderzak w kolorze,
    obejmujący pół przodu lub tyłu), co drastycznie podnosi średnią wartość
    wypłacanej szkody. Pomysł dla producentów: zderzaki robić ze
    szlifowanego kryształu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-12-03 10:15:35
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 03 Dec 2013 10:08:07 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > Na OC TU zarabiają śladowo, albo wręcz faktycznie "dokładają". Odbijają
    > sobie na ubezpieczeniach dobrowolnych (AC, a najwięcej "na życie" - mowa
    > o "ludności") sprzedawanych przy okazji.
    ZTCW nie ma obowiązku oferowania samego OC, można sprzedawać OC+AC, albo
    samo AC.
    Moim zdaniem TU dają takie ceny na OC licząc na: efekt skali albo
    załapienie klienta na inne ubeziepiecznia przy okazji.

> [...]
    > nadstawi dupę, da się wydupczyć od tyłu bez wazeliny, zapłaci za to, po
    > czym pójdzie rozpowiadać jak to mu po tym dobrze.
    To wszędzie tak - w każdej branży. Zaczyna to przypominać paranoję,
    wszędzie musisz być nieufny bo w sklepie, w banku, w urzędzie, w TU każdy
    chce Ciebie oskubać.

> [...]
    > obejmujący pół przodu lub tyłu), co drastycznie podnosi średnią wartość
    > wypłacanej szkody. Pomysł dla producentów: zderzaki robić ze
    Ta zmowa dotyczy większości przedmiotów dostępnych w życiu codziennym. W
    pralce też nie opłaca się naprawić np. programatora bo to kosztuje niemal
    tyle co nowa pralka. Zmowa? Celowe działanie na 100%.

    --
    Franc

  • 8. Data: 2013-12-03 10:26:01
    Od: tá´Ź

    Franc wrote:

    > Ubezpieczenie OC jest w 100% określone przez ustawę - nie ma miejsca
    > tutaj na dowolność firmy ubezpieczeniowej.

    Jest miejsce i jest nią wysokość składek ubezpieczeniowych.

    Suma wypłacanych odszkodowań będzie wyższa -> składki wzrosną. Naprawdę
    tego nie rozumiesz?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2013-12-03 10:29:00
    Od: tá´Ź

    sqlwiel wrote:

> [...]
    > obejmujący pół przodu lub tyłu), co drastycznie podnosi średnią wartość
    > wypłacanej szkody. Pomysł dla producentów: zderzaki robić ze

    Zderzaki są w kolorze, bo tego chcą klienci -- estetyka. A, że obejmuje
    pół auta, to bardzo dobrze, bo większa szansa, że przy stłuczce ucierpi
    tylko on.

    Aczkolwiek co do zasady masz rację, tylko robi się to w inny sposób --
    np. część firm robi zderzaki z materiałów, których nie da się spawać
    metodą warsztatową, umieszcza "drogą" elektronikę w błotniku etc.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2013-12-03 10:30:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tá´? ...

    > Jeżeli za "lepsze" uznajesz dwukrotnie wyższe składki na OC, to masz
    > racje. Myślisz, że pieniądze na odszkodowania biorą się z powietrza?

    Wiesz, skoro jest inflacja, rosną ceny, koszty pracowników a mimo to Oc w
    ciągu ostatnich kilku lat staniało mi nawet o połowę a średnio o 1/3 to mam
    wrażenie, ze rzeczywiście biorą sięzp owietrza... ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?