  • 1. Data: 2014-03-02 18:04:38
    Temat: Karta SDHC, FAT32, a wielkosc plików.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Karta w czytniku w notebooku (wisi na szynie PCI, nie na hubie USB).
    Liczyłem, że na kartę SDHC 32 GB wrzucę jakieś obrazy ISO wielkości około
    4,5 GB każdy, a tu przykrość - "niewystarczająca pojemność dysku"
    (oczywiście karta pusta świeżo sformatowana niczego nie zmienia).
    Jak to ograniczenie obejść, ewentualnie jakaś inna podpowiedź?
    Pliki rzędu 1,5 GB zapisują się bez problemu.

  • 2. Data: 2014-03-02 18:20:31
    Temat: Re: Karta SDHC, FAT32, a wielkosc plików.
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2014-03-02 18:04, 666 pisze:
> [...]
    > Jak to ograniczenie obejść, ewentualnie jakaś inna podpowiedź?
    > Pliki rzędu 1,5 GB zapisują się bez problemu.

    Maksymalna wielkość plików na dysku FAT32 to 4 GB,
    miedzy innego dlatego Microsoft przygotował dla kart flash i dysków SSD
    nowy format plików, exFAT.
    W przypadku exFAT maksymalny rozmiar plików to 16 EB (eksabajtów)

    /Robert

  • 3. Data: 2014-03-02 19:52:07
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    No tak, ale niby w XP sp3 jest możliwość formatowania exFAT, lecz nie udaje
    się (wyskakuje jakiś komunikat).
    Da się sformatować kartę SDHC pod Win 7 i później używać pod Win XP i
    różnymi linuksopodobnymi?

    -----

  • 4. Data: 2014-03-02 21:08:08
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-02 19:52, 666 pisze:
    > No tak, ale niby w XP sp3 jest możliwość formatowania exFAT, lecz nie
    > udaje się (wyskakuje jakiś komunikat).
    > Da się sformatować kartę SDHC pod Win 7 i później używać pod Win XP i
    > różnymi linuksopodobnymi?
    Da sie. Tak samo jak da się na ntfs. Problem dopiero pojawia się w
    aparatach fotograficznych, mp3kach itp.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-03-03 01:41:17
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > Jak to ograniczenie obejść, ewentualnie jakaś inna podpowiedź?
    > Pliki rzędu 1,5 GB zapisują się bez problemu.

    A jak ją sformatujesz po NTFS? Może tak trzeba.
    Albo karta felerna i należałoby ja odesłać do sklepu.

    --
    animka

  • 6. Data: 2014-03-03 01:42:55
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-03-02 21:08, BartekK pisze:
    > Da sie. Tak samo jak da się na ntfs. Problem dopiero pojawia się w
    > aparatach fotograficznych, mp3kach itp.

    Kartę w takim przypadku trzeba sformatować w aparacie.

    --
    animka

  • 7. Data: 2014-03-03 07:48:07
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    XP sp3 nie daje mi opcji formatowania karty SD jako NTFS, jedynie jako FAT32
    lub teoretycznie exFAT (ale praktycznie jako exFAT jest odmowa "Windows was
    unable...").
    Karta markowa Sony SDHC I 40 MB/s, generalnie kupiona do aparatu, ale
    doraźnie miała być wykorzystana jako "dysk".
    Obecnie sformatowałem programem SD Formatter.
    Rozumiem, że te 2 GB wielkości pliku to ograniczenie systemu plików FAT32.
    Na upartego można z dużego pliku w komputerze zrobić wieloczęściowe archium
    (np. Total Commanderem) na karcie.

    -----

  • 8. Data: 2014-03-03 08:58:21
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/03/2014 06:48, 666 wrote:

> [...]
    > Na upartego można z dużego pliku w komputerze zrobić wieloczęściowe archium

    Ja wiem ale ze konsekwentnie zle cytujesz i niekwapisz sie zerknac do
    netylkiety to nie powiem. ;)

    Pozdrawiam--

    ---
    This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
    active.

  • 9. Data: 2014-03-03 09:40:49
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/03/2014 07:58, 2late wrote:

    > ---
    > This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus
    > protection is active.

    Nowy Windows, nowy avast, juz sie poprawiam. Sorry. ;)

  • 10. Data: 2014-03-03 09:50:54
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-03 01:42, animka pisze:

    > Kartę w takim przypadku trzeba sformatować w aparacie.

    Co spowoduje sformatowanie na FAT32 i niemożność używania plików >4GB.
    Gratuluję, rada godna animki.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173