  • 1. Data: 2014-03-03 08:29:55
    Temat: Mój pierwszy SSD - Czy będzie to Samsung 2.5'' SSD 840 Evo 120GB?
    Od: z <...@...pl>

    Zanim się wygłupię i wydam te 300 zł na przyspieszenie laptopa
    DellStudio1550 może ktoś z forumowiczów podpowie czy to na pewno dobra
    decyzja. Laptop ma SataII. Win7. Ramu już jest 4G i więcej nie wejdzie.
    Oprócz normalnego domowego użytku będzie tam chodził i Corel i Adobe.
    Takie czasy :-)

  • 2. Data: 2014-03-03 08:58:23
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    .pl...

> [...]
    >Oprócz normalnego domowego użytku będzie tam chodził i Corel i Adobe. Takie

    Dobra. Nie poznasz kompa :)

  • 3. Data: 2014-03-03 09:03:44
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/03/2014 07:29, z wrote:
> [...]
    > Oprócz normalnego domowego użytku będzie tam chodził i Corel i Adobe. Takie

    Kazdy SSD przyspieszy ci znacznie laptopa. To chyba najtanszy i
    najefektywniejszy upgrade slabszego komputera. Zeszlej wiosny dolozylem
    sobie do 5-letniego Acera OCZ 64 GB i smiga jak nowy. ;)
    Za to zeszlej jesieni zbudowalem sobie PCeta z RAID 0 na dwoch Samsungach
    EVO 250GB i tez smiga super. ;)

    ---
    This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is
    active.

  • 4. Data: 2014-03-03 09:08:54
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    z nabazgrał(a):

> [...]
    > decyzja. Laptop ma SataII. Win7. Ramu już jest 4G i więcej nie wejdzie.
    > Oprócz normalnego domowego użytku będzie tam chodził i Corel i Adobe.

    Dobry i do tego niezawodny dysk, co do pojemności to za mała chyba że masz w
    środku drugi dysk.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2014-03-03 09:40:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-03 09:08, Chris pisze:
    > Dobry i do tego niezawodny dysk, co do pojemności to za mała chyba że
    > masz w środku drugi dysk.

    Dzięki. Magazyn do pracy mam podpięty po eSata w stacji dokującej.
    Oczywiście jeszcze monitor, klawiaturę... :-)

  • 6. Data: 2014-03-03 11:08:06
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 03 Mar 2014 08:29:55 +0100, z napisał(a):

    > Zanim się wygłupię i wydam te 300 zł na przyspieszenie laptopa

    Jeśli tylko masz zbędne 300 zł to kupuj. Będzie wyraźnie szybciej i
    będziesz zachwycony :) Oczywiście kiedy lapek jest na prądzie z sieci to w
    planie zasilania masz wyłączone spowalnianie procka?
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-03-03 14:06:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-03 11:08, Jacek pisze:
    Oczywiście kiedy lapek jest na prądzie z sieci to w
    > planie zasilania masz wyłączone spowalnianie procka?

    Oczywiście.

    Na szybko bo miałem mało czasu dowiedziałem się że oprogramowanie
    Samsunga klonuje partycje ale nic więcej nie robi to znaczy nie
    przywraca oryginalnego podpisu dysku. :-( co poskutkowało wysypaniem się
    testowego win8 na testowym blaszaku przy próbie zgrania danych z innych
    partycji. :-) (przynajmniej w domyślnych ustawieniach)
    W sumie nie powinienem się dziwić i być przygotowanym na trudności ale w
    XXI wieku myślałem że takie rzeczy programiści i Samsunga i Microsoftu
    mają na uwadze ;-)

    PS. To znaczy że mam teraz podpis na dysku SSD taki sam jak pewien HDD
    który kiedyś przez nieuwagę podłączę do stacji dokującej i wysypie mi
    się windows7? W mordę ...

  • 8. Data: 2014-03-03 14:14:38
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 03 Mar 2014 14:06:51 +0100, z napisał(a):

> [...]
    > testowego win8 na testowym blaszaku przy próbie zgrania danych z innych
    > partycji. :-) (przynajmniej w domyślnych ustawieniach)

    Nie kumam co to "podpis dysku". Jak dotąd ilekroć przenosiłem system (razem
    z partycją rzecz jasna) na inny dysk (co prawda tradycyjny) to nigdy nie
    miałem kłopotów jakie sugerujesz. System jest przenoszony razem ze
    wszystkimi numerami, kluczami i hasłami.
    Do tego celu używam nieodmiennie snapshot.exe.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2014-03-03 14:59:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-03 14:14, Jacek pisze:
> [...]
    > wszystkimi numerami, kluczami i hasłami.
    > Do tego celu używam nieodmiennie snapshot.exe.

    Szczęśliwy człowiek :-)
    Po sklonowaniu dysków i nieopatrznym uruchomieniu systemu z dwoma
    identycznymi dyskami na pokładzie system (np. w celu kopiowania plików)
    windows głupieje i merdają mu się litery dysków w ścieżkach
    systemowych. Efekt jest taki że już później system nie wstanie. Nie
    jestem w tym biegły. Po prostu raz się naciąłem używając clonezilli (w
    linuxie nie ma takich problemów)
    Dlatego _porządne programy_ po klonowaniu przywracają poprzedni podpis
    dysku żeby takiej sytuacji uniknąć. Norton Ghost np. ma domyślnie
    zaznaczoną taką opcję.
    Snapshot pewnie o to zadbał. Nie znam programu :-)

  • 10. Data: 2014-03-03 15:17:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 3 Mar 2014 14:14:38 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > wszystkimi numerami, kluczami i hasłami.
    > Do tego celu używam nieodmiennie snapshot.exe.

    Poszperaj odnośnie sygnatury dysku - bo tak się to nazywa. Kilka linków
    odnośnie tegeo tematu:
    http://pcsupport.about.com/od/termsd/g/disk-signatur
    e.htm
    http://blogs.technet.com/b/markrussinovich/archive/2
    011/11/08/3463572.aspx
    http://www.howtohaven.com/system/change-disk-signatu
    re.shtml
    http://wdc-pl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7
    093/~/jak-zainicjowa%C4%87-dodatkowy-dysk-twardy-lub
    -nap%C4%99d-ssd-albo-jak-zapisa%C4%87-w-nim

    DriveSnapshot AFAIR przy klonowaniu dysk->dysk jednocześnie kopiuję
    sygnaturę napędu. :)

    [ Wątrobę żółć zalewała. Nerki oblały się strachem. Gardło nerwowo ]
    [ przełykało ślinę. Żołądek coś gryzło na samą myśl. Nogi i język niedługo ]
    [ miały zacząć się plątać. Serce krew zalewała. I tylko mózg się cieszył, ]
    [ że nadchodzi PIĄTEK! (JoeMonster.org) ]