  • 11. Data: 2016-05-14 15:59:42
    Temat: Re: Kiedy petabajtowy następca BluRay?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > W domowych warunkach trudno zauważyć róznicę w czasie nagrywania między
    > DVD a pojemność 5x większa co powoduje że np. wreszcie mieszczą się
    > zdjęcia z wakacji na jednej płycie.

    Cena rzuca się w oczy najbardziej ale czas też.

    > Do czasu aż okaże sie że jak robiłeś rm -rf to backup był podmontowany.

    Od czasów komputerów 16 bitowych (czyli ponad 25 lat) używam interfejsu
    graficznego.
    Spróbuj i ty, naprawdę ułatwia życie i zmniejsza szanse takich pomyłek.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2016-05-14 19:24:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.05.2016 o 09:25, Borneq pisze:
    > http://kopalniawiedzy.pl/DVD-petabajt-dane-laser-poj
    emnosc,21343

    > http://www.extremetech.com/computing/159245-new-opti
    cal-laser-can-increase-dvd-storage-up-to-one-petabyt

    > http://gizmodo.com/researchers-have-found-a-way-to-c
    ram-1-000-terabytes-on-531549229

    > http://www.sciencealert.com/an-australian-researcher
    -has-worked-out-how-to-store-1000tb-on-a-cd

    nigdy. Internet zabił potrzebę magazynowania danych tak jak to było w
    czasach dyskietek i płyt CD. Chodzi mi oto że kiedyś każdy komp miał
    FDD, potem CD/DVD, a teraz coraz częściej tego napędu niema. Coraz
    częściej komputery mogłyby działać bez systemu operacyjnego, tylko
    podłączone do sieci. Tak więc cokolwiek wejdzie na rynek, będzie tak
    samo mało popularnym, niekoniecznym dodatkiem do kompa jak karta TV, czy
    skaner.

    ToMasz

  • 13. Data: 2016-05-14 19:53:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-14 15:59, RadoslawF wrote:
    > Od czasów komputerów 16 bitowych (czyli ponad 25 lat) używam interfejsu
    > graficznego.
    > Spróbuj i ty, naprawdę ułatwia życie i zmniejsza szanse takich pomyłek.

    Dziękuję, to niezwykle cenna rada, szczególnie na serwerach gdzie gui
    nie ma bo i po co.

  • 14. Data: 2016-05-14 20:28:16
    Od: 2late <d...@w...pl>

    W dniu 12.05.2016 o 09:25, Borneq pisze:

    nigdy. Internet zabił potrzebę magazynowania danych tak jak to było w
    czasach dyskietek i płyt CD. Chodzi mi oto że kiedyś każdy komp miał FDD,

    Zabil?
    Umozliwil. Co prawda nie wierze w niezawodnosc chmury ale na codzien mam
    lokalny NAS, kilka tera bajtow miejsca i na codzien latwy dostep, dzieki
    internetowi, do danych z czego skrzetnie korzystam. ;)

  • 15. Data: 2016-05-15 11:00:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Dziękuję, to niezwykle cenna rada, szczególnie na serwerach gdzie gui
    > nie ma bo i po co.

    Nie rozmawiamy o serwerach, no chyba że przeoczyłem czyjś tekst.
    Przeoczyłem ?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2016-05-15 13:14:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-15 11:00, RadoslawF wrote:
    > Nie rozmawiamy o serwerach, no chyba że przeoczyłem czyjś tekst.
    > Przeoczyłem ?

    Przeoczyłeś że nie rozmawiamy o desktopach ani o serwerach. Ogolnie
    rozmawiamy. Fuckupy z gatunku "bo mialem podmontowane" są częstsze niż
    się wydaje, również w przypadku NASów w sieci jak i pendrive,.
    Ransomware też jest tutaj bardzo zadowolone. Sprzetowo readonly nośnik
    to jest często minimum pewności jakie mamy.

  • 17. Data: 2016-05-15 18:34:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > Ransomware też jest tutaj bardzo zadowolone. Sprzetowo readonly nośnik
    > to jest często minimum pewności jakie mamy.

    Nigdy sobie krzywdy nie zrobiłem z powodu nośnika nie zabezpieczonego
    przed zapisem. Ale nie do końca przytomnych niezdar zabezpieczających
    nośniki przed zapisem spotkałem jeszcze w latach osiemdziesiątych
    przy 8 bitowcach. Potrafili zaorać dyskietkę i kasetę.
    Ale to były niezdary z grupy tych co im zawsze autobus uciekł,
    jak nie uciekł to drzwiami przytrzasnął a jak i tego uniknęli
    to zostawili w nim torbę z dokumentami lub trafili na kanara
    jak akurat miesięcznego nie zabrali z domu.
    Takie egzemplarze słabo przystosowane do życia między innymi.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2016-05-17 10:57:26
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-05-13 o 10:55, Wiktor S. pisze:
    > Tylko komu to potrzebne? ;-)
    >
    > Ja nawet płyty BluRay w ręku nie trzymałem...

    Może w filmach.
    Jest parcie na co raz większe rozdzielczości w kamerach cyfrowych.
    Przydałby się jakiś nowy nośnik na to.
    Przykładowo ta http://goo.gl/evwSM0 kamera w godzinę nagrania zapisuje 11TB danych.

  • 19. Data: 2016-05-17 22:30:48
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 12 May 2016 23:41:24 +0200, JaNus napisał(a):

    > Aj tam, zaraz "jednocześnie". Będą takie, siakie, czy owakie - ale
    > będziesz się musiał zdecydować: które! Czyli:
    > albo pojemne, albo szybkie, albo tanie...

    No właśnie przełom Adaty miał polegać na połączeniu tych cech. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 20. Data: 2016-05-18 21:52:44
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 13 maja 2016 21:57:34 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > W domowych warunkach trudno zauważyć róznicę w czasie nagrywania między
    > DVD a pojemność 5x większa co powoduje że np. wreszcie mieszczą się
    > zdjęcia z wakacji na jednej płycie.

    Z tego co pamiętam na grupie była dyskusja że CD/DVD nie nadają się
    do długotrwałego przetrzymywania danych.