  • 21. Data: 2016-05-18 22:06:46
    Temat: Re: Kiedy petabajtowy następca BluRay?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > nigdy. Internet zabił potrzebę magazynowania danych tak jak to było w
    > czasach dyskietek i płyt CD. Chodzi mi oto że kiedyś każdy komp miał
    > FDD, potem CD/DVD, a teraz coraz częściej tego napędu niema. Coraz
    > częściej komputery mogłyby działać bez systemu operacyjnego, tylko
    > podłączone do sieci. Tak więc cokolwiek wejdzie na rynek, będzie tak
    > samo mało popularnym, niekoniecznym dodatkiem do kompa jak karta TV, czy
    > skaner.

    Oczywiście że część ludzi będzie trzymać dane w chmurze.
    Zresztą teraz też to robi patrz Facebook Instagram i inne rzeczy o których
    nie mam pojęcia bo jestem za stary :)
    Jest tylko jeden problem czas.
    Ile razy się wkurzałeś że musisz czekać,
    a robiłeś przecież coś lokalnie czasami nawet na swoim kompie.
    A teraz wyobraź sobie przesłanie 50GB danych.

    Wiesz że jest coś takiego Chromobooki?
    Ja się tydzień temu dowiedziałem był jeden do sprzedania używany
    na wyspie w centrum handlowym.

  • 22. Data: 2016-05-20 10:34:30
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Z tego co pamiętam na grupie była dyskusja że CD/DVD nie nadają się
    > do długotrwałego przetrzymywania danych.

    Płyta po prostu ulega korozji. Ale to zależy od płyty (są specjalne
    przeznaczone do archiwizacji) i od warunków przechowywania.

    --
    Wiktor S.

  • 23. Data: 2016-05-20 17:17:05
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 20 maja 2016 10:34:32 UTC+2 użytkownik Wiktor S. napisał:

    > Płyta po prostu ulega korozji. Ale to zależy od płyty (są specjalne
    > przeznaczone do archiwizacji) i od warunków przechowywania.
    >

    > --
    > Wiktor S.

    A jakie nie ulegają korozji.
    Bo mam pare zdjęć maluchów które chciałbym "zatrzymać".
    Dasz gwarancje na 20 lat?

  • 24. Data: 2016-05-20 17:32:06
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Fri, 20 May 2016 08:17:05 -0700 (PDT), Bolko wrote:

    > A jakie nie ulegają korozji.
    > Bo mam pare zdjęć maluchów które chciałbym "zatrzymać".
    > Dasz gwarancje na 20 lat?

    Archival Grade od Verbatima:

    Gold layer maximizes disc lifetime by protecting data from corrosion

    --
    howgh
    szemrany

  • 25. Data: 2016-05-20 19:14:48
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2016-05-20 17:17, Bolko wrote:

    > A jakie nie ulegają korozji.

    M-DISC. Do zapisu może być potrzebny nowy napęd...

    --
    mrg

  • 26. Data: 2016-05-23 22:51:40
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Fri, 20 May 2016 08:17:05 -0700, Bolko napisał(a):

    > A jakie nie ulegają korozji.
    > Bo mam pare zdjęć maluchów które chciałbym "zatrzymać".
    > Dasz gwarancje na 20 lat?

    DVD-RAM. Oczywiście warunki przechowywania cywilizowane.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin